PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?

  • 31. Data: 2003-09-11 16:25:19
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
    Od: "r c" <r...@N...gazeta.pl>

    Pytanie tylko na jakim poziomie, bo po trochu o każdym z tych zagadnień
    słyszał zapewne każdy student informatyki i coś tam w tym dłubał. Jeżeli tak
    klasyfikujemy nasze kwalifikacje, to proszę mi uwierzyć Panie Jarosławie, że
    ja bym trochę więcej ich powymieniał i to nie tylko z tej dziedziny. Tylko po
    co z siebie robić idiotę?

    pozdrawiam,

  • 32. Data: 2003-09-11 17:08:33
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    babla <n...@s...pl> napisał(a):

    > No i nie dokońca jest to prawdą.
    > 1. MySQL posiada tylko dyrektywy odpowiedzialne za przechowywanie danych
    > (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE) i jako taki jest podzbiorem standardu
    > SQL-92
    > 2. W skład języka zaimplementowanego w MS SQL Server m.in. wchodzi pełny
    > SQL-92 i parę innych standardów (np. VisualBasic, SQLServer Script etc.) i
    > jako taki jest nadzbiorem SQL-92
    >
    > Co z tego wynika: że dla programisty bazodanowego to zasadnicza różnica na
    > czym będzie działać jego baza danych.

    Zależy jaki problem i jak sformułowane zadanie. Generalnie rzecz biorąc
    programista bazodanowy powinienen mieć orientację w różnych narzędziach,
    również bazodanowych, a nie podchodzić do zagadnienia na zasadzie: "wszystko
    dobre, pod warunkiem, że jest to ... (jedyne słuszne narzędzie). W pewnych
    zastosowaniach idealnym rozwiązaniem jest mySql, w pewnym Sql Serwer i gdzie
    indziej jeszcze co innego. Świat jest taki, że trzeba być elastycznym. Ale
    chyba odbiegliśmy od tematu.

    Problem jest taki, że w początkowym poście sa wymienione różne narzędzia,
    ale nie jest wymienione na jakim poziomio zaawansowania i chyba tutaj jest
    pies pogrzebany.

  • 33. Data: 2003-09-11 17:11:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Konrad Inglot <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Weź ściągnij SQL Reference dla Oracla i dla MySQL i zobacz czy różnice są
    tak
    > niewielkie jak piszesz.

    Zależy jaki problem. Aby programować w Oraclu nie musisz znać całego
    Reference.

    > Zgadza się. Ale po przejściu z MySQL na jakąś dużą bazę danych można
    przeżyć
    > szok. Przynajmniej ja przeżyłem. Bo to trochę tak jakby kierowca malucha
    > przeciadł się na nowoczesny wóz - nawet go nie uruchomi bo nie ma pojęcia
    np.
    > o immobilaizerach. O kodowanym radiu nie wspominając :-)

    Być może. Ale jakoś się przesiadłeś i na pewno doświadczenia z mySqla ci się
    przydały.

  • 34. Data: 2003-09-11 17:47:19
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    .

    > Taka, że inwestują potężne pieniądze w swój produkt i nie mogą pozwolić na
    > to, żeby źle działał, bo te pieniądze stracą - jest konkurencja, klienci
    > zaczną używać innych systemów.
    >
    > Kiedy w MySQLu coś nie wyjdzie, to developerzy mówią 'sorry, ale wiecie
    jak
    > to z tym darmowym softem, po pracy go klepię, to czasem robię bugi...'.

    Chyba zapomniales, ze to jest system Microsoftu. Inwestuje wielkie
    pieniadze, owszem, systemy i produkty moga sie podobac albo nie -- ale nie
    opowiadajmy tutaj, ze "nie moga pozwolic na to, zeby zle dzialal". Nie
    wiem - miales kiedys stycznosc z powaznymi produktami MS zainstalowanymi w
    duzej firmie i ze wszytskimi stowarzyszonymi problemami?
    Bo ja tak. Na duza skale. I zapewniam cie, ze problemy sa.

    To nie znaczy oczywiscie, ze OpenSouce (tak ogolnie to nazwe) jest bez wad.
    Tam tez dziala to lepiej lub gorzej ale chociaz nikt nie udaje, ze jest to
    super cacy.

    No to po malu mamy NTG :)

    Wojtek

  • 35. Data: 2003-09-11 17:50:21
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bjqcfq$jc5$1@achot.icm.edu.pl>, WojtekS wrote:
> [...]
    > duzej firmie i ze wszytskimi stowarzyszonymi problemami?
    > Bo ja tak. Na duza skale. I zapewniam cie, ze problemy sa.

    Abstrahuję od bazy MS, wydawało mi się, że dyskusja toczy się raczej w
    temacie duże komercyjne bazy vs MySQL. Microsoftowi ich baza nie wyszła, to
    fakt, podobnie jak cała reszta, natomiast Oracle, IBM...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 36. Data: 2003-09-11 18:06:01
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    .

    > Abstrahuję od bazy MS, wydawało mi się, że dyskusja toczy się raczej w
    > temacie duże komercyjne bazy vs MySQL. Microsoftowi ich baza nie wyszła,
    > fakt, podobnie jak cała reszta, natomiast Oracle, IBM...

    Akurat toczyla sie na temat MS SQL Server i jego, jak to bylo, "porzadniego
    wspierania" :)

    Mysle, ze juz dyskusja odeszla od pl.praca.dyskusje :)

    Wojtek

  • 37. Data: 2003-09-11 19:11:10
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > No to chyba umarlem ze smiechu. Jaka materialna odpowiedzialnosc??
    >
    > Wojtek (RIP)

    jaką? spróbuj wynegocjować z którymkolwiek producentem baz danych gwarancję
    niezawodności, załóżmy, na 100 tysięcy dołków (dolarów). Obawiam sie że
    żaden producent poza Oraclem by tego nie zrobił, nawet Progress, IBM.... Bo
    sam znam takie kontrakty właśnie podpisane jako 100% bezawaryjność. Jak baza
    padnie (nie system operacyjny) to Oracle płaci firmie odszkodowanie właśnie
    takie, jak wynegocjowano pieniążki... oczywiście ma to swoją cenę w bieżącym
    użytkowaniu (sporo kosztuje takie "ubezpieczenie").

  • 38. Data: 2003-09-11 20:38:07
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "gromax" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > niezawodności, załóżmy, na 100 tysięcy dołków (dolarów). Obawiam sie że
    > żaden producent poza Oraclem by tego nie zrobił, nawet Progress, IBM....

    No dobra - ale co ty mi tutaj zarzucasz?

> [...]
    bieżącym
    > użytkowaniu (sporo kosztuje takie "ubezpieczenie").

    Problem z takimi kontraktami jest taki, ze jak cos sie dzieje to czesto
    zaczyna sie ping-pong w stylu "to baza", "nie, to system" , alez nie, to
    HW", itd. Kiedys bralem udzial w takiej interesujacej wymianie az na koncu
    baza zostala przeniosiona na cos innego bo szkoda bylo nerwow, pieniedzy i
    czasu (w innej moze kolejnosci)

    Wojtek

  • 39. Data: 2003-09-11 21:18:31
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Samotnik <s...@s...eu.org> writes:

    > Kiedy w MySQLu coś nie wyjdzie, to developerzy mówią 'sorry, ale wiecie jak
    > to z tym darmowym softem, po pracy go klepię, to czasem robię bugi...'.

    ta.... tak jaky nie bylo firm sprzedajacych calkiem komercyjny support
    do systemow, ktore sa na licencji GPL.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 40. Data: 2003-09-11 22:48:27
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Użytkownik "WojtekS" <w...@R...wp.pl> napisał w wiadomości

    > "gromax" <g...@g...pl> wrote in message

    // ciach
    > No dobra - ale co ty mi tutaj zarzucasz?

    nic. odpowiadam na pytanie "jaka materialna odpowiedzialność"

    // ciach //
    > Problem z takimi kontraktami jest taki, ze jak cos sie dzieje to czesto
    > zaczyna sie ping-pong w stylu "to baza", "nie, to system" , alez nie, to
    > HW", itd.

    Czytasz umowę i masz w niej napisane kto, w jakim zakresie i za co
    odpowiada. W przypadku dowolnej awarii informatycznej w 100% da się określić
    gdzie jest przyczyna. oczywiście pod warunkiem że systemy sa dobrze
    zabezpieczone i przynajmniej zapisują w logach wszystkie operacje które są
    wykonywane. Dalej to juz tylko operacja kontroli logów. I z nich masz jano i
    wyraźnie wskazane co, jak i kiedy się działo. Dlatego ping-pong raczej nie
    będzie możliwy chyba że ktoś usiłuje wmówić że to nie jego wina i nie ma
    nikogo kto byłby w stanie skontrolować .

    > Kiedys bralem udzial w takiej interesujacej wymianie az na koncu
    > baza zostala przeniosiona na cos innego bo szkoda bylo nerwow, pieniedzy i
    > czasu (w innej moze kolejnosci)

    (+48 692) 356535 czynny całą dobę. Zapraszam do kontaktu w przypadku awarii.
    Na pewno bez nerwów, przepychanek, bez niepotrzebnej straty czasu. Szybko i
    sprawnie. Pełen zakres IT.

    jeszcze raz podkreślę - podpisanie umowy zobowiązuje. Bo jak się nie
    wywiąże, to w konsekwencji traci sie pieniądze. A z drugiej strony jak nie
    ma odpowiedzialności (prawnie usankcjonowanej) w opiece nad czymkolwiek, a
    zwłaszcza nad systemami IT.... Pozostaje sobie odpowiedzieć na pytanie -
    lepiej płacić ciągle nie za wysokie opłaty czy też zapłacić raz, ale bez
    gwarancji i do tego dużo.

    > Wojtek
    gromax