PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?

  • 21. Data: 2003-09-11 13:45:44
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy n
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Rafti <r...@W...pl> napisał(a):

    > Yahoo!, Cisco, NASA, Lucent Technologies, Motorola, Google, Hyperion,
    > Sony Pictures

    To że dane firmy wykorzystują MySQL do _jakichś_tam_ celów jeszcze o niczym
    nie świadczy. PKO BP też ma na tym parę bazek postawionych ale chyba nie
    wierzysz że stoi na tym np. baza klientów?

    pzdr
    konlin

  • 22. Data: 2003-09-11 13:50:01
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    leszek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > samo. Bez wątpienia są różnice, ale nie przesadzajmy - jeśli ktoś umie
    > programować na mySQL, a nie umie na SQl Serwerze, to tak jak kierowca, co
    > umie jeździć oplem, ale nie umie volvo.

    Weź ściągnij SQL Reference dla Oracla i dla MySQL i zobacz czy różnice są tak
    niewielkie jak piszesz.

    > Od tego jest dokumentacja, żeby
    > sobie wszystko doczytać. Ważne, żeby wiedzieć gdzie szukać, a nie żeby umieć
    > na pamięć.

    Zgadza się. Ale po przejściu z MySQL na jakąś dużą bazę danych można przeżyć
    szok. Przynajmniej ja przeżyłem. Bo to trochę tak jakby kierowca malucha
    przeciadł się na nowoczesny wóz - nawet go nie uruchomi bo nie ma pojęcia np.
    o immobilaizerach. O kodowanym radiu nie wspominając :-)

    pzdr
    konlin

  • 23. Data: 2003-09-11 14:19:46
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Yahoo!, Cisco, NASA, Lucent Technologies, Motorola, Google, Hyperion,
    > Sony Pictures
    Widzę że kolega nie zrozumiał pytania, wiec wytłumaczę łopatologicznie:
    Proszę mi podac nazwę dowolnego programu (nie portalu internetowego) którego
    baza danych oparta jest o MySQL i programu tego używa średnia firma.

    1. MySQL nadaje się świetnie do zastosowań internetowych dlatego, że odczyt
    danych jest bardzo szybki. Baza ta jest szybka nie dlatego, że zastosowano w
    niej czarodziejski język programowania, czy programiści byli urodzonymi
    geniuszami, tylko dlatego że zrezygnowano w niej z wielu bardzo
    zaawansowanych mechanizmów które można znaleźć w takich bazach jak
    SQLServer, Oracle czy DB2. Stąd co drugi portal używa MySQL'a ale
    praktycznie żadna aplikacja.

    2. MySQL wywodzi się z lokalnych baz danych i takie funkcje jak
    transakcyjność, czy proste procedury składowane są tylko doklejone, a ich
    możliwości są znacznie poniżej wymagań dobrego programisty. Stara dobra baza
    Paradox'a do dziś jest najszybszą bazą danych, a jednak prawie nikt już jej
    nie używa. Dlaczego mówię tu o Paradoxie? Dlatego że jej konstrukcja jest
    bardzo zbliżona do MySQL'a.

    3. MySQL rozpowszechniany jest jako darmowa baza danych (wyjątek stanowi
    Windoza) i jako taka jest jedną z lepszych. Zapomniał jednak kolega, że
    nawet bardzo dobra darmowa baza danych nijak ma się do porządnie wspieranej
    bazy komercyjnej za którą ktoś bierze materialną odpowiedzialność.

    4. Skalowalność MySQL'a jest żadna w porównaniu z SQLServerem.

    5. Nie sądzę żeby Cisco, czy NASA swoje bazy danych opierały na MySQL'u.
    Oracle twierdzi coś zupełnie innego. Kto ma rację?

    Spór o MySQL'a przypomina trochę ten o "wyższości Świąt Wielkiej Nocy na
    świętami Bożego Narodzenia". Porównanie tych RDBMS to tak jak porównywać
    TIR'a ze skuterem - bez urazy. Zaletą skutera jest to że mało pali i
    wszędzie zaparkuje, ale daleko mu jeszcze do nośności ciężarówki.

    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 24. Data: 2003-09-11 15:05:58
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message
    > rozszerzenie to samo, różnice ogromne

    > Różnica pomiędzy SQL Serverem a MySQL jest taka, jak pomiędzy ciężarowym
    > TIR'em, a skuterem.
    >
    > Faktem jest, że jeśli firma wymaga jednocześnie znajomości SQL Serwera i
    > MySQL, to oznacza że jest niepoważna i nie wie jakiej technologii powinna
    > używać i jakiego specjalisty poszukuje.

    I najlepiej jakby od razu zbankrutowała, bo taka ona jest be :-). A za brak
    wiedzy
    jakiej to technologi chcą oni używać, to jeszcze karę trzeba wlepić.

    > Na pierwszy rzut oka to to samo, ale dla specjalisty to kompletnie różne
    od
    > siebie systemy.

    He, he, he. A na moje oko wszystko co wychodzi z M$ to jedno i to samo. I
    jak
    ten 'specjalista' zna się na jednym Windoz a na drugim nie, to to jest g...o
    a nie specjalista. Ja tam bym z miłą checią dorzucił jakieś linuxy czy inne
    solarisy.

    > Konkluzja:
    > 1. Nasze firmy informatyczno-programistyczne najczęściej potrzebują ludzi
    na
    > stanowisko: "samodzielny programista" - stąd takie wymagania.
    > 2. Firmy potrzbują wysokowykwalifikowanych specjalistów z dużym
    > doświadczeniem, a nie studentów w których głowy wpompowano mnóstwo
    > niepotrzebnej wiedzy i dobre samopoczucie.
    > 3. Bezrobocie wcale nie omija programistów i informatyków.

    A moja taka:
    1. Firmy mają coś do zrobienia i potrzebują kogoś kto to umie.
    2. Nabór przprowadzają kadry które nie mają pojęcia jakie kwalifikacje
    są wymagane i co ten cały gryps oznacza.

    Pozdrowienia,

    Misiek

  • 25. Data: 2003-09-11 15:09:09
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "Rafti" <r...@W...pl> wrote in message
> [...]
    MySQL,

    > Nie wiem, czy są średnie czy duże ;-)
    >
    > Yahoo!, Cisco, NASA, Lucent Technologies, Motorola, Google, Hyperion,
    > Sony Pictures

    Już coraz mniejsze. Powoli bankrutują, ale to są Tytaniki, więc jeszcze
    trochę
    potrwa.

    Misiek

  • 26. Data: 2003-09-11 15:14:09
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message
    > No i nie dokońca jest to prawdą.
    > 1. MySQL posiada tylko dyrektywy odpowiedzialne za przechowywanie danych
    > (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE) i jako taki jest podzbiorem standardu
    > SQL-92
    > 2. W skład języka zaimplementowanego w MS SQL Server m.in. wchodzi pełny
    > SQL-92 i parę innych standardów (np. VisualBasic, SQLServer Script etc.) i
    > jako taki jest nadzbiorem SQL-92
    >
    > Co z tego wynika: że dla programisty bazodanowego to zasadnicza różnica na
    > czym będzie działać jego baza danych.

    No coś Ty tak poważnie? Uważasz, że jak ktoś zna ad1. to juz do ad2. się
    nie nadaje? A dla mnie by wystarczyło jakby znał chociażby BTrive i umiał
    czytać manuale.

    Misiek

  • 27. Data: 2003-09-11 15:36:30
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message

    Pomyslalem sobie, ze nie bede wchodzil, jak pisalem, w spor o To kontra
    Tamto - sa do tego lepsze grupy. Nie moge jednak sie powstrzymac przed
    jednym stwierdzeniem

> [...]
    wspieranej
    > bazy komercyjnej za którą ktoś bierze materialną odpowiedzialność.

    No to chyba umarlem ze smiechu. Jaka materialna odpowiedzialnosc??

    Wojtek (RIP)

  • 28. Data: 2003-09-11 15:50:09
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Siara" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]

    > I zapomnieli jeszcze dodać:
    > -wiek max 25lat
    > -conajmniej mgr
    > -7 lat doświadczenia w zawodzie
    > :)

    Brak informacji, że potrzebują rencisty.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 29. Data: 2003-09-11 15:59:27
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (CIACH)
    >
    > Programista (serwisy SMS) Warszawa
    >
    > (CIACH)
    > - języków programowania: Visual Basic, Visual Basic for Application,
    > Activ Server Page, ASP.Net, VB.NET, CANSI, HTML, Visual Basic Script,
    > PHP, XML, SOAP, Shell Script
    >
    > - baz danych: Fox Pro, Dbase, Access+VBA, Paradox, MS SQL, Progen,
    > PostgressSQl, MySQL
    >
    > - systemów operacyjnych: DOS, Windows9x, Windows NT, Windows 2000,
    > Windows Server 2000, Linux, Unix, SCO Unix, Unix HP
    >
    > - ogólna znajomość języków: Pascal, Java, Delphi, C#, Python
    ========

    Tak bardziej poważnie. Wg. mnie można podciągnąć to pod standardowe
    wymagania. Prawdopodobnie szukają kogoś z doświadczeniem w używaniu języków
    skryptowych i projektowaniu aplikacji internetowych. IMHO: nic
    nadzwyczajnego i nie normalnego.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 30. Data: 2003-09-11 16:01:59
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bjq4qi$sde$1@achot.icm.edu.pl>, WojtekS wrote:
    > wspieranej
    >
    > No to chyba umarlem ze smiechu. Jaka materialna odpowiedzialnosc??

    Taka, że inwestują potężne pieniądze w swój produkt i nie mogą pozwolić na
    to, żeby źle działał, bo te pieniądze stracą - jest konkurencja, klienci
    zaczną używać innych systemów.

    Kiedy w MySQLu coś nie wyjdzie, to developerzy mówią 'sorry, ale wiecie jak
    to z tym darmowym softem, po pracy go klepię, to czasem robię bugi...'.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl