PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kara za zerwanie umowy o pracę po odbyciu szkolenia

  • 1. Data: 2003-09-10 09:37:35
    Temat: Kara za zerwanie umowy o pracę po odbyciu szkolenia
    Od: "akulowski" <a...@w...pl>

    Mam wyjechać na szkolenie, które jest niezbędne dla rozwijania się w mojej
    dziedzinie (pracuję tam od ponad pół roku), pracodawca jednak każe mi
    podpisać umowę, zgodnie z którą nie mam prawa odejść z pracy przez
    najbliższy rok, pod groźbą kary pieniężnej w wysokości 400 zł. W związku z
    niskim wynagrodzeniem chcę wymówić umowę o pracę w drugiej połowie
    przyszłego roku, natomiast zależy mi na tym szkoleniu. Czy taka umowa jest
    zgodna z prawem?? Czy są na to jakieś paragrafy w kodeksie pracy??

  • 2. Data: 2003-09-10 09:44:22
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    akulowski <a...@w...pl> napisał(a):

    > przyszłego roku, natomiast zależy mi na tym szkoleniu. Czy taka umowa jest
    > zgodna z prawem?? Czy są na to jakieś paragrafy w kodeksie pracy??

    Rzuć okiem do archiwum, temat przewija się tu regularnie i to zdecydowanie za
    często.

    pzdr
    konlin

  • 3. Data: 2003-09-10 11:55:42
    Od: "akulowski" <a...@w...pl>

    Chciałabym jednak uzyskać odpowiedź na pytanie - archiwum przeglądałam, ale
    na identyczne pytanie nie trafiłam
    pozdr
    Kasia

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-09-10 12:12:10
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    akulowski wrote:
    > Chciałabym jednak uzyskać odpowiedź na pytanie - archiwum
    > przeglądałam, ale na identyczne pytanie nie trafiłam
    > pozdr
    > Kasia

    Chyba cos oszukujesz...
    Pracodawca bedzie chcial zwrotu za szkolenie, jesli odejdziesz.
    Jesli chcesz odejsc - to chyba dobrze cie wyczul ;) Dlaczego ma inwestowac w
    ciebie, zeby dobrze robic innemu pracodawcy?
    400 zl to nie pieniadze, wiec na twoim miejscu podpisalbym, zreszta innego
    wyjscia pewnie nie masz

  • 5. Data: 2003-09-10 12:25:15
    Od: "akulowski" <a...@w...pl>

    400zł to dla mnie pieniądze, ponieważ na rękę dostaję 500 zł za teoretycznie
    pół etatu, a na prawdę za 9- 10 godzin dziennie. Chcę mieć tą pracę w
    papierach, więc mam zamiar przepracować za to głodowe wynagrodzenie
    przynajmniej rok, bo firma jest znana i szanowana, a że zakład działa na
    podstawie franchisingu , to włascicielki robią z pracownikami co chcą. Chcę
    w przyszłości lepiej zarabiać i pokazać następnemu pracodawcy "ładne" CV,
    więc dlatego mi zależy - ale 400 zł to dla mnie na prawdę duże pieniądze,
    więc po raz kolejny pytam czy mają prawo obciążyć mnie kosztami przy
    odejściu z pracy (szkolenie to jest z góry w ramach całej firmy - centrali w
    Warszawie)

  • 6. Data: 2003-09-10 14:40:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    akulowski <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyszłego roku, natomiast zależy mi na tym szkoleniu. Czy taka umowa jest
    > zgodna z prawem?? Czy są na to jakieś paragrafy w kodeksie pracy??

    Ta umowa nie ma nic wspólnego z KP, to jest umowa cywilna między tobą i
    pracodawcą. Jesli podpiszesz taką umowę, to musisz jej przestrzegać. Jak
    odejdziesz z pracy przed upływem roku, to musisz zapłacić tę kwotę. Nie da
    rady inaczej.

  • 7. Data: 2003-09-10 15:08:27
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@h...us>

    Pewna osoba, czyli akulowski
    oświadczyła nam oto tak,
    jak widać poniżej:

> [...]
    > jest z góry w ramach całej firmy - centrali w Warszawie)

    "... włascicielki robią z pracownikami co chcą."
    Molestują?
    Do sądu podać.

    --
    Pozdrawiam,
    www.henryk.us

  • 8. Data: 2003-09-10 15:17:40
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedź :)
    Co jeśli odmówi się podpisania takiej umowy? Czy pracodawca ma prawo
    wyciągnąć jakieś tego konsekwencje?
    Pracodawczynie prowadzą zakład na podstawie umowy franchisingowej, a
    szkolenie jest zaproponowane przez centralę i odbywa się w jej siedzibie.
    Umowa , o której mówiłam wyszła ze strony pracodawczyń a nie centrali. Czy w
    takim razie mogę zgłosić problem wyżej, czy też zakład jest na tyle
    samodzielny, że ma prawo decydować o warunkach odbywania szkoleń w ramach
    umowy franchisingowej.
    Z góry dziękuję
    (proszę nie przejmować sie, że z innego maila piszę)
    Kasia

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2003-09-10 16:22:10
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    adam <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > umowy franchisingowej.
    > Z góry dziękuję
    > (proszę nie przejmować sie, że z innego maila piszę)

    Trudno powiedzieć. Ty możesz odmówic, a oni mogą cię zwolnić - wybór należy
    do ciebie. Bardzo możliwe, że za takie szkolenie pracodawczynie płacą
    centrali (możliwe nawet, ze 400 złotych) i dlatego chcą się zabezpieczyć
    dodatkową umową, że nie wyfruniesz następnego dnia. Bardzo możliwe, że
    warunkiem takiej franczyzy jest szkolenie pracowników w centrali - jest to
    jedno ze źródeł przychodów dla centrali z takiej umowy.

    Po prostu musisz sama zdecydować, co ci pasuje. Natomiast na twoim miejscu
    bym nie kombinował - albo jesteś zainteresowana pracą i szkoleniem, albo nie.

  • 10. Data: 2003-09-10 18:56:20
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgodna z prawem?? Czy są na to jakieś paragrafy w kodeksie pracy??
    >
    >Witam. Zapoznaj się dokładnie z nw rozporządzeniem
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych
    (Dz. U. Nr 103 z 1993 r., poz. 472). Pozdrawiam.