PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?

  • 51. Data: 2003-09-12 08:27:49
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
    Od: Rafti <r...@W...pl>

    Dnia 2003-09-12 10:11, Konrad Inglot napisał :

    > Bez obrazy ale po wizycie na Twojej stronie _nigdy_ bym nie skorzystał z
    > Twoich usług. Albo ją zrób od początku albo wywal w cholerę bo jest naprawdę
    > _tragiczna_. Wizualnie i technicznie. Żeby na trzy przyciski robić aplet który
    > mi się kilkanaście sekund ładował (łącze bardzo szybkie) i wyświetlał?

    U mnie całość załadowała się błyskawicznie. Co do reszty muszę się
    zgodzić...

    Rafti
    usuń WYTNIJTO żeby otrzymać prawdziwy adres

  • 52. Data: 2003-09-12 09:03:57
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message
    > No, to już w końcu wracamy do tematu grupy.
    >
    > Ad1.
    > Tak, tylko jest jedno ale... Dobry programista pracujący pod SQLServer'a,
    > posiadający doświadczenie i mający szkolenia na swoim koncie kosztuje
    > całkiem inne pieniądze niż specjalista od MySQL'a. Secundo: Zakres
    > zastosowań jednego produktu i drugiego jest kompletnie inny i chodź w
    nazwie
    > mają literki SQL to tak poza tym niewiele mają ze sobą wspolnego.
    >
    > Ad 2. W dużych firmach rekrutacja przeprowadzana jest wieloetapowo:
    najpierw
    > HR'owiec, a na samym końcu główny programista projektu do którego ma
    przyjść
    > nowy - stąd wniosek, że ten z którym się spotykasz nawet nie będzie z tobą
    > rozmawiał na tematy fachowe tylko będzie pytał "o pogodę". Ma to jednak
    swój
    > ukryty sens. W małych firmach najpier rozmawiasz z szefem - który również
    > nie musi się na niczym znać - a na końcu z programistą. Z twojej opinii
    > wynika, że nigdy nie przeszedłeś pierwszego etapu selekcyjnego sita. Być
    > może moja opinia wyda Ci się krzywdząca, ale takie jest moje zdanie.

    Wiele razy przeszedłem wszystkie etapy selekcyjnego sita. Miałem czterech
    pracodawców, od małych do gigantów. W sumie jakies 12 lat praktyki. Jednym
    słowem na psychologa to nie bardzo się nadajesz ;-). Acha, sam też
    siedziałem
    już po drugiej stronie stołu. A, i jeszcze jedno, HR'owiec przeprowadza
    rozmowę jako ostatni, chociaż to z reguły on robi pierwszą selekcję na
    podstawie CV.

    Misiek

  • 53. Data: 2003-09-12 09:07:31
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message

    > Podejrzewam że kolega pracował w NASA ;o)

    Nie, nie w NASA. Sam też nie myślę, że NASA zbankrutuje gdyż
    jest to organizacja prestiżowa i wcale nie musi, wręcz z założenia
    nie przynosi zysku.

    Misiek

  • 54. Data: 2003-09-12 10:32:01
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "Rafti" <r...@W...pl> wrote in message

    > U mnie całość załadowała się błyskawicznie. Co do reszty muszę się
    > zgodzić...

    A u mnie sie nie zaladowalo :( tylko napis "quickstart Image Map".....

    Wojtek

  • 55. Data: 2003-09-12 10:34:42
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "gromax" <g...@g...pl> wrote in message

    > normalnym stole negocjacyjnym. Nie w tym rzecz. A jeżeli własciwe strony
    > dogadały sie co do kolejnych posunięć już poza drzwiami klienta? tego nie
    > możesz wykluczyć. tak jak i "dogadanie" z szefostwem firmy w której
    zdarzył
    > sie wypadek

    To zalezy od firm (sprzedajacych uslugi oraz klientow). Ja mam do czynienia
    z sytuacjami gdzie nie ma dogadywania sie na boku bo to by sie skonczylo dla
    dostawcow tragicznie (raz zreszta sie tak skonczylo - zaczelo sie od slow "a
    tak polprywatnie, to jak z Panem moznaby sie dogadac?").

    Wojtek

  • 56. Data: 2003-09-12 11:39:20
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "Misiek" <g...@s...nl> wrote in message

    > już po drugiej stronie stołu. A, i jeszcze jedno, HR'owiec przeprowadza
    > rozmowę jako ostatni, chociaż to z reguły on robi pierwszą selekcję na
    > podstawie CV.

    To juz zalezy od firmy.

    A z reszta sie zgadzam :)

    Wojtek

  • 57. Data: 2003-09-12 13:20:45
    Temat: chce ktoś zarobić???
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    który
    > mi się kilkanaście sekund ładował (łącze bardzo szybkie) i wyświetlał?

    wiem że strona jest tragiczna. A po ruchu mogę stwierdzić że sporo z was
    zajżało :)

    a poważniej - za bardzo nie mam czasu sie nią zająć. Jak ktoś ma jakis
    sensowny pomysł i chce go na tej mojej stronie zrealizować, zapraszam na
    priva.

    pozdrawiam
    gromax
    ps. a co do apletu, to byłem na tyle leniwy że skorzystałem z jakiegoś quick
    coś tam i w 5 minut sobie zrobiłem. I wiem że chodzi tragicznie, ale póki co
    nie chciało mi sie przerabiać.

  • 58. Data: 2003-09-12 22:45:46
    Od: "r c" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam Pana,
    Z tym, że każdy ze studentów coś słyszał i w dodatku coś robił w tym to
    faktycznie trochę przesadziłem. Ale chciałem być trochę ekspresywny. Cieszę
    się, że się zrozumileliśmy.

    pozdrawiam,
    Robert

  • 59. Data: 2003-09-12 23:03:01
    Od: "r c" <r...@N...gazeta.pl>

    Drodzy Państwo,
    Nasza dyskusja jest tak szeroka jak cała dziedzina IT. A problem jest prosty:
    konfrontacja oczekiwań pracodawcy i pracownika. W sytuacji dużego bezrobocia
    oczekiwania pracodawcy są zdecdydowanie wygórowane, ale na to pozwala mu
    rynek. Może przebierać jak mu się podoba. Innym aspektem jest rozsądek tego
    czego oczekuje. Tutaj mam duże wątpliwości. Ale i tak znajdzie sie masa
    chetnych, którzy się zgłoszą. Tylko, że zaprezentują poziom oczekującego. A
    moim zdaniem jest on bliski zera bezwzględnego. Konkluzja jest jedna. Każdy,
    kto ma jakiekolwiek o pojęcie o IT, tego typu ogłoszenia potraktuje jako
    żart. Przybnajmniej ja to tak traktuje i mam nadziej, że większośc z Was, bo
    w przeciwnym wypadku będzie musiała nas zastapić sztuczna inteligencja
    pracująca za drobinicę, a my pójdziemy żebrać.

    pozdrawiam,
    Robert

    =====

    ========