PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę

  • 31. Data: 2009-10-08 08:36:50
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > No to jeśli nie przestrzegać zasad, to na całego. Tyle, że wtedy
    > powstanie prywatna "policja" powiązana z "prywatną ubezpieczalnią" i da
    > Ci propozycje nie do odrzucenia "ubezpieczenia" się u nich...
    >
    > Po to są zasady, by się do nich stosować. Jeśli są nie życiowe, należy
    > dążyć do zmiany tych zasad, a nie je łamać.

    Czyli w czasie II wojny trzeba było wydawać Żydów Niemcom, dążąc
    jednocześnie do zmiany tego nieludzkiego prawa.

    Za takie pojmowanie posłuszeństwa zasadom to ja dziękuję.
    Przestrzeganie całego obowiązującego prawa z szeroko pojętymi zasadami
    ma niewiele wspólnego.

    Jeśli prawo jest niezgodne z moimi zasadami (nie wydaję ludzi na
    śmierć, nie daję pieniędzy złodziejom itp.), to nie widzę przeszkód, aby
    prawa nie przestrzegać, a jednocześnie być wierny swoim zasadom.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-10-08 08:44:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli w czasie II wojny trzeba było wydawać Żydów Niemcom, dążąc
    > jednocześnie do zmiany tego nieludzkiego prawa.

    Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Co innego jest wojna, wtedy
    panuje bezprawie, a co innego, gdy działamy w jakimś systemie.

    > Jeśli prawo jest niezgodne z moimi zasadami (nie wydaję ludzi na
    > śmierć, nie daję pieniędzy złodziejom itp.), to nie widzę przeszkód, aby
    > prawa nie przestrzegać, a jednocześnie być wierny swoim zasadom.

    Jeśli jednocześnie nic nie robisz, by zasady te zmienić, to jesteś taki
    sam jak Ci dający złodziejom pieniądze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2009-10-08 09:16:50
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Czyli w czasie II wojny trzeba było wydawać Żydów Niemcom, dążąc
    > jednocześnie do zmiany tego nieludzkiego prawa.

    Pojechałeś ostro po bandzie. :-]
    Różnica taka, że to "prawo" było ustanowione przez władze okupacyjne
    obcego zbrodniczego państwa, i nas, jako Polaków po prostu nie
    obowiązywało.

    > Za takie pojmowanie posłuszeństwa zasadom to ja dziękuję.
    > Przestrzeganie całego obowiązującego prawa z szeroko pojętymi zasadami
    > ma niewiele wspólnego.

    Czyimi zasadami?
    Jeśli ty nie uznajesz obowiązujących zasad, i ja również, więc każdy z
    nas kieruje się własnymi, wydumanymi przez siebie.
    Ty uznajesz swoje, ja swoje - mnie nie obowiązują twoje zasady, i vice
    versa.
    Czy zdajesz sobie sprawę co to by oznaczało?

    > Jeśli prawo jest niezgodne z moimi zasadami (nie wydaję ludzi na
    > śmierć, nie daję pieniędzy złodziejom itp.), to nie widzę przeszkód,
    > aby prawa nie przestrzegać, a jednocześnie być wierny swoim zasadom.

    Pracodawca jest wierny swoim zasadom, a pracownik swoim. ;-)
    Ich interesy są sprzeczne.

    J.

  • 34. Data: 2009-10-08 09:58:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jacem pisze:

    > Pojechałeś ostro po bandzie. :-]

    Doprowadzenie sprawy do absurdu ukazuje błąd w rozumowaniu pozornie
    normalnym.

    > Różnica taka, że to "prawo" było ustanowione przez władze okupacyjne
    > obcego zbrodniczego państwa, i nas, jako Polaków po prostu nie
    > obowiązywało.

    A więc jedziemy dalej: czy po wojnie powinienem wydać polskim władzom
    sąsiada, który wbrew polskim przepisom trzymał dolary?

    > Czyimi zasadami?

    Swoimi własnymi.

> [...]
    > versa.
    > Czy zdajesz sobie sprawę co to by oznaczało?

    > Pracodawca jest wierny swoim zasadom, a pracownik swoim. ;-)

    To mit. Ich interesy są zbieżne - pracownik chce pracować, pracodawca
    chce zatrudnić. Sprzeczne to są interesy samych pracowników (są dla
    siebie konkurencją) i samych pracodawców (analogicznie).

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-10-08 10:00:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Co innego jest wojna, wtedy
    > panuje bezprawie, a co innego, gdy działamy w jakimś systemie.

    Uważasz, że prawo III Rzeszy to było bezprawie, a nie całkiem dobrze
    zorganizowany system prawny?

    > Jeśli jednocześnie nic nie robisz, by zasady te zmienić, to jesteś taki
    > sam jak Ci dający złodziejom pieniądze.

    A co mogę robić, oprócz głosowania, mając na uwadze fakt, że
    prawdopodobieństwo tego, że mój głos zmieni wynik wyborów jest mniejsze,
    niż to, że idąc na te wybory zginę w wypadku.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-10-08 10:05:40
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Co innego jest wojna, wtedy panuje
    > bezprawie, a co innego, gdy działamy w jakimś systemie.

    To zamiast wojny przedstaw sobie np. PRL. Też nie było bezprawia, tylko
    działaliśmy w jakimś określonym systemie. Z ówczesnego punktu widzenia, kto
    się buntował i chrzanił taki system, był postrzegany bardzo negatywnie.

    Podstawowy błąd w logice polega na tym, że ludziom się wydaje, że wszystko,
    co złe, to już_BYŁO_.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 37. Data: 2009-10-08 10:16:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > A co mogę robić, oprócz głosowania, mając na uwadze fakt, że
    > prawdopodobieństwo tego, że mój głos zmieni wynik wyborów jest mniejsze,
    > niż to, że idąc na te wybory zginę w wypadku.

    Możesz choćby to co tu - lobbować. Możesz zachęcić ludzi do stworzenia
    np obywatelskiego projektu... Ale właśnie, żeby zebrać ludzi chcących
    zmienić daną rzecz, potrzeba większej ilości osób. Więcej osób jest z
    danego faktu niezadowolonych, ale jeśli wszyscy oni będą po prostu łamać
    to prawo i będą bezkarni, nie będą mieli powodu, by zmieniać dany stan
    rzeczy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2009-10-08 10:22:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Nixe pisze:
> [...]
    >
    > Podstawowy błąd w logice polega na tym, że ludziom się wydaje, że wszystko,

    Czy juz było, czy będzie... Ale zobacz, była grupa osób, która chciała
    zmiany tego stanu rzeczy i dzięki w końcu mobilizacji ludzi - udało się
    to... No ale przecież można przymykać oko, na to, że np ktoś parkuje w
    niedozwolonym miejscu - bo brakuje parkingów, policja przymyka oko,
    brakuje parkingów, nie ma presji na nikogo na tyle silnej, by je
    budować... Niestety zdarzy, że ktoś zaparkuje przy przejściu dla
    pieszych (co zdarza się często notabene, a drogówka przechodząc obok
    udaje, że nie widzi), dzieciak idąc ze szkoły nie zauważy
    nadjeżdżającego samochodu, kierowca w tym samochodzie nie widzi
    dzieciaka, jest on całkowicie zasłonięty.... Nieszczęście.... wszyscy
    płaczą, ale nikt nie zauważa przyczyny. A wszystko zaczyna się od
    łamania jakiś niby niegroźnych przepisów i przymykania oka, zamiast
    zmienić zasady działania wszystkiego.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 39. Data: 2009-10-08 10:39:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > płaczą, ale nikt nie zauważa przyczyny. A wszystko zaczyna się od
    > łamania jakiś niby niegroźnych przepisów i przymykania oka, zamiast

    No tak, wypadki samochodowe się zdarzają, bo ktoś nie chce płacić na
    ZUS. Życzę dalszego szczęśliwego życia w świecie wielkiego brata.

    Choć mam jeszcze pytanie: czy jeśli uznamy, że mamy przestrzegać
    tylko polskiego prawa, a nie narzuconego przez okupanta, to czy mogę nie
    przestrzegać prawa EU?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-10-08 10:40:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > danego faktu niezadowolonych, ale jeśli wszyscy oni będą po prostu łamać
    > to prawo i będą bezkarni, nie będą mieli powodu, by zmieniać dany stan

    Ponawiam pytanie: czy miałbym wydać sąsiada trzymającego dolary i
    zacząć lobbować zmianę prawa, czy też mogę żyć i postępować zgodnie z
    zasadami i nie przestrzegać niektórych przepisów?

    --
    Liwiusz