PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialnoość materialna za sprzęt komputerowy- na co zwrócić uwagę ?

  • 1. Data: 2009-09-29 17:30:53
    Temat: Odpowiedzialnoość materialna za sprzęt komputerowy- na co zwrócić uwagę ?
    Od: "Marek M." <m...@g...com>

    Witam!

    Jutro mam podpisać odpowiedzialnośc materialną za sprzęt komputerowy
    w firmie, w której jestem administratorem sieci. Jest we wszystkich
    biurach 30 komputerów, 20 drukarek, do tego dochodzi "moja"
    serwerownia. Wszystko warte około 90 tysięcy złotych. Ma to być na
    moim stanie. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu protokołu ?

  • 2. Data: 2009-09-29 17:37:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com
    Marek M. <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > serwerownia. Wszystko warte około 90 tysięcy złotych. Ma to być na
    > moim stanie. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu protokołu ?
    Przede wszystkim na zapisy KP w tym zakresie (od art. 114). Oraz czy
    ktokolwiek poza tobą ma dostęp do sprzętu, na sposób jego zabezpieczenia i
    obszar odpowiedzialności.
    Doradzam nie podpisywanie na miejscu i nie dać się wziąć na pośpiech czy
    jakiekolwiek inne naciski. Weź kopię dokumentu i do prawnika z nią (oni na
    pewno z prawnika korzystali).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-09-29 17:49:11
    Od: "Marek M." <m...@g...com>

    > Przede wszystkim na zapisy KP w tym zakresie (od art. 114). Oraz czy
    > ktokolwiek poza tobą ma dostęp do sprzętu, na sposób jego zabezpieczenia i
    > obszar odpowiedzialności.
    Mają pracownicy w posczególnych biurach. Serwerownia jest oczywiście
    tylko moja :)

  • 4. Data: 2009-09-29 17:59:14
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 9/29/2009 7:30 PM, Marek M. wrote:
> [...]
    > serwerownia. Wszystko warte około 90 tysięcy złotych. Ma to być na
    > moim stanie. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu protokołu ?

    *Zwróć uwagę* szefowi że chyba się szaleju nażarł i każ mu zutylizować
    ten papier w odpowiedni sposób.
    Zdarzyło mi się być administratorem sieci w kilku firmach i NIGDZIE nie
    zetknąłem się z podobnym procederem.
    Masz szansę upilnować tego sprzętu? Masz przyczepiony każdy komputer i
    monitor Kensingtonem do kaloryfera? Nikt inny nie ma prawa wejść do
    serwerowni? I komu w ogóle wpadła do głowy ta paranoiczna myśl, że
    sprzęt komputerowy ma być "na stanie" administratora? Już raczej
    użytkownik odpowiada za swoje stanowisko, a i to raczej ma sens tylko
    przy laptopach, bo jak biedny użytkownik (czy administrator) ma
    upilnować komputera po godzinach pracy?
    Czy muszle klozetowe i umywalki też mają swoich "odpowiedzialnych
    materialnie"? Bo wiesz, sprzęt PC tanieje, a dobry kibel zawsze się w
    domu przyda.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "U nas się na wszelki wypadek jednemu i drugiemu odrąbuje głowę. Nuż

  • 5. Data: 2009-09-29 18:04:09
    Od: "Marek M." <m...@g...com>

    > Zdarzyło mi się być administratorem sieci w kilku firmach i NIGDZIE nie
    > zetknąłem się z podobnym procederem.

    A jak to jest rozwiązane ? Bo w księgowości ma być ktoś materialnie
    odpowiedzailny za sprzęt (osoba materialnie odpowiedzialna). Jak to
    powinno być zrobione ?

  • 6. Data: 2009-09-29 18:14:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com Marek
    M. <m...@g...com> pisze:

    > Mają pracownicy w posczególnych biurach.
    Więc za ten sprzęt (w sensie przedmiotowym, fizycznym) nie powinieneś brać
    jakiejkolwiek odpowiedzialności.
    Twoja odpowiedzialność w takim przypadku polegać powinna na tym, aby z tego
    sprzętu użytkownik nie mógł korzystać w sposób pozostający poza twoją
    kontrolą (oczywiście musisz mieć do tego środki).

    > Serwerownia jest oczywiście
    > tylko moja :)
    Tak? A kto ma klucze, kto w niej sprząta? Jak reglamentowany i kontrolowany
    jest dostęp do niej?
    Czy jej wyposażenie wyklucza wystąpienie awarii, którą można by przypisać
    twojemu niedopatrzeniu lub wręcz zaniedbaniu?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-09-29 18:15:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    d.googlegroups.com
    Marek M. <m...@g...com> pisze:

    > A jak to jest rozwiązane ? Bo w księgowości ma być ktoś materialnie
    > odpowiedzailny za sprzęt (osoba materialnie odpowiedzialna). Jak to
    > powinno być zrobione ?
    Zapytaj ich o podstawę prawną.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-09-29 18:27:03
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Marek M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > A jak to jest rozwiązane ? Bo w księgowości ma być ktoś materialnie
    > odpowiedzailny za sprzęt (osoba materialnie odpowiedzialna). Jak to
    > powinno być zrobione ?

    Sprzęt komputerowy powinien być raz do roku zinwentaryzowany komisyjnie
    i ponumerowany.
    Admin może być przewodniczącym komisji spisowej, jeśli chodzi o sprzęt
    tele-info.
    I swoją parafkę przystawia, ale nie ma mowy o odp. mat.

    Laptopy itp mobilny sprzęt przekazany uzytkownikom imiennymi protokołami
    przekazania.

    Administrator nie odpowiada materialnie za sprzęt, którego nie przyjął
    imiennie jak każdy inny uzytkownik (laptop, telefon, modem, drukarka,
    ipod...itp).

    Ewentualnie odpowiada za stan serwerowni, jeśli jako jedyny ma do niej
    dostęp.

    J.

  • 9. Data: 2009-09-29 18:35:50
    Od: "Marek M." <m...@g...com>

> [...]
    > tele-info.
    > I swoją parafkę przystawia, ale nie ma mowy o odp. mat.

    To dobry pomysł, bo w sumie tylko admin wie, co w tych komputerach
    powinno być....

> [...]
    >
    > Administrator nie odpowiada materialnie za sprzęt, którego nie przyjął
    > imiennie jak każdy inny uzytkownik (laptop, telefon, modem, drukarka,

    A komputery stacjonarne ? Kto ma za nie odpowiadać? Bo w sumie to ta
    osoba od krzeseł/szaf też nie powinna...
    Piszę z małego 125-tysięcnego miasta więc nie mam porównania... Ja
    może mam /net/ ale już ta pani od której to mam przejąć nie ma. Ona
    się chce pozbyć (bo ja ten sprzęt naprawiam, a nuż coś wykręcę ?), ja
    musze przyjąć (polecenie dyrektora)

  • 10. Data: 2009-09-29 18:36:55
    Od: "Marek M." <m...@g...com>

    > Piszę z małego 125-tysięcnego miasta więc nie mam porównania... Ja

    :) 12.5 tys.