PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony

  • 11. Data: 2007-02-02 07:03:02
    Temat: Re: umowa na czas okreslony
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Mysliwy napisał(a):

    > Problem jest w tym, że uzyskałem słowne zapewnienie przełożonego na początku
    > miesiąca, że podpisujemy kolejną umową.
    > Zostałem wprowadzony w błąd i uważam to za nieuczciwe postępowanie.
    > Tym bardziej, że nie jest to jednorazowy przypadek tej firmy.

    słownie to on ci nawet podwyżkę mógł obiecać, jak nie masz podpisanego
    papieru to nie masz nic.

  • 12. Data: 2007-02-02 07:06:38
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Mysliwy napisał(a):

    > Pracodawca poinformował mnie o przedłużeniu ze mną umowy na początku
    > miesiąca, po czym w ostatnim dniu orzekł, że nie przedłuża. Czyli OSZUKAŁ
    > MNIE, a to powinno być karalne.

    tak to se mogą dzieci w piaskownicy, ile ty masz lat że w takie rzeczy
    wierzysz.

    > Sytuacja jest więc taka, że większe prawo ma osoba zatrudniona na okres
    > próbny, bo wówczas ma 3 dni na znalezienie pracy, niż osoba zatrudniona na
    > czas określony.

    no ale co ty chcesz umowa się skończyła, jak nie zadbałeś o jej
    przedłużenie przed wygaśnięciem no to juz twój problem.

  • 13. Data: 2007-02-02 08:02:27
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eptli3$4vb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Mysliwy <m...@v...pl> pisze:

    > Problem jest w tym, że uzyskałem słowne zapewnienie przełożonego na
    > początku miesiąca, że podpisujemy kolejną umową.
    > Zostałem wprowadzony w błąd i uważam to za nieuczciwe postępowanie.

    Nieuczciwe i nieładne, ale jak najbardziej dozwolone z prawnego punktu
    widzenia.

    --
    Nixe

  • 14. Data: 2007-02-02 08:03:40
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epuloh$1lm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Mysliwy <m...@v...pl> pisze:

    > Pracodawca poinformował mnie o przedłużeniu ze mną umowy na początku
    > miesiąca, po czym w ostatnim dniu orzekł, że nie przedłuża. Czyli
    > OSZUKAŁ MNIE, a to powinno być karalne.

    Jesteś niepoważny.

    > Sytuacja jest więc taka, że większe prawo ma osoba zatrudniona na
    > okres próbny, bo wówczas ma 3 dni na znalezienie pracy, niż osoba
    > zatrudniona na czas określony.

    Czy ktoś zmuszał Cię do podpisywania umowy na takich warunkach?

    --
    Nixe

  • 15. Data: 2007-02-02 08:04:19
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epuno0$4dn$1@inews.gazeta.pl>
    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    > Masz na to swiadkow, jakies dowody (np nagranie)? Jesli tak, to masz
    > nowa umowe - umowy ustne tez sa w Polsce honorowane.

    Ale to nie była żadna umowa, lecz informacja.

    --
    Nixe

  • 16. Data: 2007-02-02 09:29:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    <m...@v...pl> pisze:

    > Raz jeszcze sformułuję pytanie:
    > Pracodawca poinformował mnie o przedłużeniu ze mną umowy na początku
    > miesiąca, po czym w ostatnim dniu orzekł, że nie przedłuża. Czyli OSZUKAŁ
    > MNIE, a to powinno być karalne.
    Teoretycznie można by usiłować dociekać, czy z treści rozmowy nie wynikało
    zawarcie jakiejś formy umowy ustnej, ale IMO to jałowe dywagacje,
    szczególnie przy braku jakichkolwiek dowodów.
    Krótko mówiąc zrobiono ci świństwo, jednak prawnie nie masz możliwości
    dochodzenia czegokolwiek z tego tytułu.
    Pozwolę sobie na przypuszczenie, że pracodawca nie dotrzymał słowa i nie
    zawarł obiecanej umowy ze względu na fakt, że byłaby to już umowa na czas
    nieokreślony. Może obiecując był niedouczony, a teraz ktoś mu powiedział, a
    może obiecywał z zamiarem niedotrzymania aby zapobiec rozwiązaniu umowy
    przez pracownika (jeśli było to w tym konkretnym przypadku możliwe) i
    "wydoić" go do końca.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-02-02 09:47:15
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 07:33:33 +0100, Mysliwy napisał(a):

    > Sytuacja jest więc taka, że większe prawo ma osoba zatrudniona na okres
    > próbny, bo wówczas ma 3 dni na znalezienie pracy

    Albo pomyliłeś pojęcia nieświadomie, albo nie masz pojęcia o czym mówisz.
    Okres trzech dni na tzw. "poszukiwanie pracy" przysługuje osobom których
    okres wypowiedzenia wynosi trzy miesiące (art. 37 §2 pkt 2 KP).
    Spotkałeś gdzieś umowę na czas próbny, zawartą na co najmniej trzy lata?

    Zakładam że Twoje trzy dni wzięły się z tego, że przy umowie na czas
    próbny, okres jej wypowiedzenia wynosi trzy dni dla umów na okres
    dwutygodniowy (art. 34 pkt 1 KP).

    Okres wypowiedzenia a zwolnienie na poszukiwanie pracy to różne sprawy.

  • 18. Data: 2007-02-02 11:51:20
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Spotkałeś gdzieś umowę na czas próbny, zawartą na co najmniej trzy lata?

    Ja widziałem taką umowę na 10 lat z wypowiedzeniem 2 tygodniowym.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 19. Data: 2007-02-02 11:55:18
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "CZYŚCIWO" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja widziałem taką umowę na 10 lat z wypowiedzeniem 2 tygodniowym.

    Na okres próbny??

    N.

  • 20. Data: 2007-02-02 14:36:47
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Krótko mówiąc zrobiono ci świństwo, jednak prawnie nie masz możliwości
    > dochodzenia czegokolwiek z tego tytułu.
    Teoretycznie, ale nie w polskim skorumpowanym bandyckim sądzie,
    może domagaż się zatrudnienia, jeśli np. na jego miejscu pracuje teraz
    ktoś za wyższe pieniądze, a z niższymi kwalifikacjami.
    Bo jeśli tak jest, to zwolniony pracownik był po prostu dyskryminowany.
    Jednak jeśli stanowisko zostało zlikwidowane lub puste przez ponad rok to
    raczej nie ma na taką sytuację paragrafu, oprucz oczywiście oczywistego
    naruszenia zasad wspułżycia społecznego.

    Jeśli zaś stanowisko zostało zlikwidowane, a pszed nim było na czas
    nieokreślony,
    to zdaje sie związki zawodowe mogą i powinny upomnieć się o pieniądze, bo jest
    to bezprawne obejście pszepisu o odprawie z powdu likwidacji stanowiska pracy.
    Ale teraz zdaje się dotyczy tylko dużej firmy.

    Odradzam jednak całą swoją wolą zwracania się do sądu.
    Nie masz szans. Stracisz zdrowie i nerwy.
    A to wyżej to tylko teoretyczne rozważania dla ćwiczenia umysłu.

    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
    ktury ludzie ociężali umysłowo