PracaGrupypl.praca.dyskusje › administrator UNIX zarobki

  • 1. Data: 2007-02-01 13:45:49
    Temat: administrator UNIX zarobki
    Od: ben <b...@c...net>

    Na jakie zarobki może liczyć administrator unixów ze znajomością
    (Slackware,fedora itp. ,freebsd)-(bind9,apache 1.3.x, proftpd, vsftpd,
    postfix),pozatym znajomośc TCP/IP, LAN, WLAN
    , bazy danych Mysql, Oracle sql.

    skończona politechnika, bardzo dobra znajomośc angielskiego. 3x 3mce
    praktyki za granicą.

    w Polsce nie praktycznie pracowałem jeszcze.
    Idę na rozmowe klalifikacyjną do firmy hostingowej, jakie
    minimum/maksimum przedstawić pracodawcy.

  • 2. Data: 2007-02-01 14:10:23
    Temat: Re: administrator UNIX zarobki
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu ben porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > w Polsce nie praktycznie pracowałem jeszcze.
    > Idę na rozmowe klalifikacyjną do firmy hostingowej, jakie
    > minimum/maksimum przedstawić pracodawcy.
    Co to za firma (mala firemka czy moze duzy, miedzynarowodowy koncern),
    jak duzo stacji roboczych w sieci, czy bedizesz tam jedynym adminem itp...
    Minimum - no mysle ze tyle co dostawales za granica, tylko zmien walute
    na PLN. Maksimum - a jest cos takiego?;)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-01 16:39:42
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    ben <b...@c...net> wrote in news:epsquh$cpd$1@node4.news.atman.pl:

    > Na jakie zarobki może liczyć administrator unixów ze znajomością
    > (Slackware,fedora itp. ,freebsd)-(bind9,apache 1.3.x, proftpd, vsftpd,
    > postfix),pozatym znajomośc TCP/IP, LAN, WLAN
    > , bazy danych Mysql, Oracle sql.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Unix

    Ważniejsze współczesne Unixy i systemy uniksopodobne

    * AIX – system stworzony w firmie IBM (V)
    * BSD/OS – wcześniej znany jako BSD/386, opracowany w firmie BSDI,
    bliski krewny FreeBSD, NetBSD i OpenBSD (B)
    * Darwin – uniksowa podstawa systemu Mac OS X, oparta na mikrojądrze
    Mach pochodna NeXTStep, Rhapsody oraz FreeBSD (B)
    * FreeBSD – powstaje w ramach wolnego projektu (B)
    * GNU/Hurd – oparty na jądrze Mach, tworzony w ramach projektu GNU
    fundacji FSF (x)
    * GNU/Linux – Linux jest uniksopodobnym jądrem napisanym przez Linusa
    Torvalds, opakowanym w narzędzia GNU (x)
    * HP-UX – wersja powstała w firmie Hewlett-Packard (V,B)
    * Mac OS X - stworzony przez firmę Apple, na podstawie systemu Darwin
    (B)
    * Minix – klon napisany od podstaw przez Andiego Tanenbauma (x)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Unix

    Free Unix-like operating systems

    In 1983, Richard Stallman announced the GNU project, an ambitious effort to
    create a free software Unix-like system; "free" in that everyone who
    received a copy would be free to use, study, modify, and redistribute it.
    GNU's goal was achieved in 1992. Its own kernel development project, GNU
    Hurd, had not produced a working kernel, but a compatible kernel called
    Linux was released as free software in 1992 under the GNU General Public
    License. The combination of the two is frequently referred to simply as
    "Linux", although the Free Software Foundation and some Linux
    distributions, such as Debian GNU/Linux, use the combined term GNU/Linux.
    Work on GNU Hurd continues, although very slowly.

    zaliczanie dystrybucji Fedora czy Slackware do Uniksow jest bledem
    rzeczowym; obydwa wymienione produkty do DYSTRYBCUJE systemu Linuks;
    ani Fedora ani Slackware nie jest systemem opreracyjnym; Linuks jest;
    zaliczanie do Uniksow systemu FreeBSD jest rowniez bledem rzeczowym;

    jezeli powazna firma mowi w ogloszeniu o systemach Unix (czyli nie
    Unix-like) to prawdopodobnie ma na mysli AIX, HP-UX, SunOS - to sa
    wspolczesne Uniksy, bardzo popularne w srodowisku biznesowym;

    z Linuksem toto moze ma cos wspolnego, ale bardzo niewiele;

    zatem jak juz pojdziesz na ta rozmowe, to mozesz oszczedzic ROTFLa
    rekruterom i nie mowic, ze Fedora to Uniks;

    pzdrv;
    adas;

  • 4. Data: 2007-02-01 19:19:51
    Od: Cezary Morga <c...@N...pl>

    adasiek wrote:

    <ciach>
    > zaliczanie dystrybucji Fedora czy Slackware do Uniksow jest bledem
    > rzeczowym; obydwa wymienione produkty do DYSTRYBCUJE systemu Linuks;
    > ani Fedora ani Slackware nie jest systemem opreracyjnym; Linuks jest;

    Skoro juz sie czepiamy to Linux nie jest systemem operacyjnym. To tylko same
    jadro, a OSem jest GNU/Linux.

    > zaliczanie do Uniksow systemu FreeBSD jest rowniez bledem rzeczowym;

    Reki sobie nie dam uciac, ale mysle, ze jedynym co rozni *BSD od Uniksow
    jest brak certyfikacji uniksowej...
    --
    Cezary Morga
    /(bb|[^b]{2})/

  • 5. Data: 2007-02-01 19:21:18
    Od: "Grzegorz" <g...@u...edu.pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > ben <b...@c...net> wrote in news:epsquh$cpd$1@node4.news.atman.pl:

    [ciach...]

> [...]
    >
    > zatem jak juz pojdziesz na ta rozmowe, to mozesz oszczedzic ROTFLa
    > rekruterom i nie mowic, ze Fedora to Uniks;

    Linuks to nie system operacyjny, co innego GNU/Linux :D

    Czepiasz się Ty, czepiam się ja... tra, la, la, la.

    Pozdro.!,

    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2007-02-01 21:40:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eptejs$dab$1@news.task.gda.pl Grzegorz
    <g...@u...edu.pl> pisze:

    > Linuks to nie system operacyjny, co innego GNU/Linux :D
    > Czepiasz się Ty, czepiam się ja... tra, la, la, la.
    Tralala, bałwany dwa.
    Jedni umieją (albo wydaje się im, że umieją) systemy klasyfikować, a inni
    potrafią nimi po prostu posługiwać się i nimi zarządzać.
    Różnica nie wymaga komentarza.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-02-02 07:45:54
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Cezary Morga wrote:

> [...]
    > same jadro, a OSem jest GNU/Linux.

    > Reki sobie nie dam uciac, ale mysle, ze jedynym co rozni *BSD od Uniksow
    Jądro to kernel

  • 8. Data: 2007-02-02 10:24:33
    Od: ben <b...@c...net>

> [...]
    > Minimum - no mysle ze tyle co dostawales za granica, tylko zmien walute
    > na PLN. Maksimum - a jest cos takiego?;)

    forma hostingowa Polska, biorąc na porównanie duzy miedzynarodowy
    koncern to mała:) bede jednym z 3 adminów stacji roboczych około 20.

  • 9. Data: 2007-02-02 13:35:25
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    ben <b...@c...net> napisal(a):

    > forma hostingowa Polska, biorąc na porównanie duzy miedzynarodowy
    > koncern to mała:) bede jednym z 3 adminów stacji roboczych około 20.

    A serwerow ile?

    MSPANC.

    --
    Andrzej Grądziel | gg: 1557202
    "Polska potrzebuje potężnej protekcji, by szczęśliwie po wyjściu z Egiptu

  • 10. Data: 2007-02-02 19:42:04
    Od: Cezary Morga <c...@N...pl>

    Herakles wrote:

    > Jądro to kernel