PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony

  • 1. Data: 2007-02-01 18:58:05
    Temat: Re: umowa na czas okreslony
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 01-02-2007 o 19:58:21 Mysliwy <m...@v...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > czy firma mo?e nie powiadomiae pracownika o wygasnieciu kolejnej umowy na
    > czas okre?ony?

    jak to poinformować??? A nie poinformowała cię w momencie podpisywania, że
    masz umowę np. do 1 stycznia? Mają jeszcze specjalnie o tym informować?

> [...]
    > równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o prac? na czas nie
    > okre?lony, je?eli poprzednio strony dwukrotnie zawar?y umow? o prac? na
    > czas
    > okre?lony na nast?puj?ce po sobie okresy, o ile przerwa mi?dzy
    > rozwi?zaniem
    > poprzedniej a nawi?zaniem kolejnej umowy o prac? nie przekroczy?a 1
    > miesi?ca.
    >
    > Co zrobiae, gdy w przed dzie? ko?ca umowy Pracodawca informuje mnie, ?e od
    > jutra mam wolne??
    >
    > ??czny czas ?wiadczenia pracy wynosi ponad 15 m-cy. Czy Pracodawca mo?e

    A miałeś 2 umowy na czas określony i ta jest trzecia że się powołujesz na
    ten przepis?

  • 2. Data: 2007-02-01 18:58:21
    Temat: umowa na czas okreslony
    Od: "Mysliwy" <m...@v...pl>

    Witam,

    czy firma może nie powiadomić pracownika o wygasnieciu kolejnej umowy na
    czas okreśony?
    KP art 25§ 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    określony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem
    poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła 1
    miesiąca.

    Co zrobić, gdy w przed dzień końca umowy Pracodawca informuje mnie, że od
    jutra mam wolne??

    Łączny czas świadczenia pracy wynosi ponad 15 m-cy. Czy Pracodawca może być
    bezkarny?

    Proszę o pomoc.

    Dzięki, Pozdrawiam

    m.

  • 3. Data: 2007-02-01 19:15:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eptd14$8c9$1@nemesis.news.tpi.pl Mysliwy
    <m...@v...pl> pisze:

    > czy firma może nie powiadomić pracownika o wygasnieciu kolejnej umowy na
    > czas okreśony?
    Oczywiście, niby czemu nie?

> [...]
    > czas określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    > rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    Co z tego?

    > Co zrobić, gdy w przed dzień końca umowy Pracodawca informuje mnie, że od
    > jutra mam wolne??
    Sprawdzić, czy ma rację. Jeśli tak - masz wolne. Jeśli nie - możesz udać się
    do sądu pracy.

    > Łączny czas świadczenia pracy wynosi ponad 15 m-cy.
    Co z tego?

    > Czy Pracodawca może być bezkarny?
    Oczywiście.
    Qrdę, skąd się ciągle biorą takie nonsensowne, bezmyślne zapytania?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-02-01 19:26:17
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    Mysliwy <m...@v...pl> pisze:

    > czy firma może nie powiadomić pracownika o wygasnieciu kolejnej umowy
    > na czas okreśony?

    Może. Co więcej - w ogóle nie ma takiego obowiązku.
    Termin zakończenia umowy podany jest przecież w umowie.

    > Co zrobić, gdy w przed dzień końca umowy Pracodawca informuje mnie,
    > że od jutra mam wolne??

    Spytać się, czy przewiduje kolejną umowę.
    Jeśli nie, to ... no sorry.
    Swoją drogą dziwię się, że do tej pory o tym nie rozmawialiście.

    > Łączny czas świadczenia pracy wynosi ponad 15 m-cy.

    A umowę masz na jaki okres?

    > Czy Pracodawca może być bezkarny?

    ??

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2007-02-01 21:23:55
    Od: "Mysliwy" <m...@v...pl>

    Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Spytać się, czy przewiduje kolejną umowę.
    > Jeśli nie, to ... no sorry.
    > Swoją drogą dziwię się, że do tej pory o tym nie rozmawialiście.

    Problem jest w tym, że uzyskałem słowne zapewnienie przełożonego na początku
    miesiąca, że podpisujemy kolejną umową.
    Zostałem wprowadzony w błąd i uważam to za nieuczciwe postępowanie.
    Tym bardziej, że nie jest to jednorazowy przypadek tej firmy.

    pzdr
    Mysliwy

  • 6. Data: 2007-02-01 21:26:28
    Od: " ajk" <a...@g...pl>

> [...]
    > Zostałem wprowadzony w błąd i uważam to za nieuczciwe postępowanie.
    > Tym bardziej, że nie jest to jednorazowy przypadek tej firmy.

    Warta ?
    Ja też byłam naiwna. I już nie jestem.
    Też staż 15 miesięcy i kilka dni chyba.

    I zapamiętaj: Właśnie straciłeś szefa idiotę!!!
    Więc uśmiechnij się.

  • 7. Data: 2007-02-01 21:28:52
    Temat: Re: umowa na czas okreslony PS
    Od: " ajk" <a...@W...gazeta.pl>

    A co do powiadomienia i terminów.
    Często wewnętrzne regulaminy nakazują powiadomienie np. z wyprzedzeniem 2 tyg.
    Ale egzekwowanie tego i tak jest nie realne.

  • 8. Data: 2007-02-01 21:41:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 1 Feb 2007 19:58:21 +0100, "Mysliwy"
    <m...@v...pl> zakodował:

    >czy firma może nie powiadomić pracownika o wygasnieciu kolejnej umowy na
    >czas okreśony?

    Trudno powiadomić trupa o wygaśnięciu umowy. A śmierć to jeden z
    nielicznych przypadków gdy UoP wygasa.

    >Co zrobić, gdy w przed dzień końca umowy Pracodawca informuje mnie, że od
    >jutra mam wolne??

    Wziąć świadectwo pracy i uznać się za durnia, że wcześniej nie
    pogadało się z szefem, czy i co dalej.

    >Łączny czas świadczenia pracy wynosi ponad 15 m-cy. Czy Pracodawca może być
    >bezkarny?

    A za co chciałbtyś go karać? Że dotrzymał umowy dokładnie?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2007-02-02 06:33:33
    Od: "Mysliwy" <m...@v...pl>

    Raz jeszcze sformułuję pytanie:

    Pracodawca poinformował mnie o przedłużeniu ze mną umowy na początku
    miesiąca, po czym w ostatnim dniu orzekł, że nie przedłuża. Czyli OSZUKAŁ
    MNIE, a to powinno być karalne.

    Sytuacja jest więc taka, że większe prawo ma osoba zatrudniona na okres
    próbny, bo wówczas ma 3 dni na znalezienie pracy, niż osoba zatrudniona na
    czas określony.

    PZDR
    mysliwy

  • 10. Data: 2007-02-02 07:02:54
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mysliwy porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pracodawca poinformował mnie o przedłużeniu ze mną umowy na początku
    > miesiąca, po czym w ostatnim dniu orzekł, że nie przedłuża. Czyli OSZUKAŁ
    > MNIE, a to powinno być karalne.
    Masz na to swiadkow, jakies dowody (np nagranie)? Jesli tak, to masz
    nowa umowe - umowy ustne tez sa w Polsce honorowane. Tylko trzeba
    udowodnic ich zawarcie. A jesli nie masz dowodow/swiadkow - to czego
    oczekujesz? Cudu?
    --
    badzio