PracaGrupypl.praca.dyskusje › status studenta

  • 11. Data: 2005-11-21 16:06:32
    Temat: Re: status studenta
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

    no właśnie nie wiem do końca w jakim kontekście padło pytanie, choc wiadomo
    jaka to grupa.
    niemniej odpowiadając dosłownie na pyt, kiedy kończy się status studenta,
    granica 26 lat go nie przerywa. przerywa różne ulgi i zniżki z tego tytułu.
    ale samego statusu sie nie traci. i parę zniżek zostaje, drobiazgi jakieś.
    pozdrE.

  • 12. Data: 2005-11-21 17:06:37
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Emi w news:dlsc5e$bk1$1@news.onet.pl napisał(a):

    > no oczywsicie, że podbitą!!

    I oczywiście trzeba ją mieć ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 13. Data: 2005-11-21 22:13:23
    Od: k...@p...fm

    Witam
    Status studenta posiadasz do momentu aktywnej legitymacji studenckiej czyli do
    konca września lub do końca marca. Lub do ukończenia 26 roku życia.

    Pozdrawiam
    Kameleon

    witam

  • 14. Data: 2005-11-22 11:24:20
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    <k...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > czyli do
    > konca września lub do końca marca. Lub do ukończenia 26 roku życia.

    To ciekawe czemu ZUSowi nie wystarcza legitymacja (ksero tejze) tylko
    wymagaja zaswiadczenia z dziekanatu?

    Z tego co mi sie obilo o uszy, to status studenta jest do konca pazdziernika
    (4 mce po zakonczeniu semestru - nie wiem jak przy studiach konczacych sie w
    sem. zimowym). Przynajmniej w kwestii ubezpieczenia zdrowotnego. Legitymacja
    jest poswiadczeniem w kwestii ulg, itp - w sprawach codziennych, do kwestii
    ustawowych takich jak ZUS/NFZ wymagane jest zaswiadczenie, a takiego nie
    dostaniesz po zakonczeniu studiow (zlozeniu indeksu z zaliczonym ostatnim
    semestrem studiow) wtedy dostajesz juz zaswiadczenie o ukonczeniu studiow,
    ktore przy okazji poswiadcza Twoje wyksztalcenie wyzsze. A dalej czy sie
    obronisz czy nie, to juz Twoja sprawa, bo przeciez nikt Tobie nie kaze pisac
    pracy i bronic sie (fachowo powinno byc zdawac egzamin dyplomowy, bo o
    obronie jest mowa dopiero przy doktoracie, ale zostawie juz wersje
    potoczna).

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 15. Data: 2005-11-22 12:53:16
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > powinno byc zdawac egzamin dyplomowy, bo o obronie jest mowa dopiero przy
    > doktoracie, ale zostawie juz wersje potoczna).

    No wlasnie jak mam umowe o dzielo gdzie nie placi sie ZUS-u i ostatnia sesje
    mam w lutym... to dopoki nie zloze indexu to mam status ? Heh do 15 marca
    bedzie pewnie czas na zlozenie indexow :P :)
    Jarod

  • 16. Data: 2005-11-22 13:20:34
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sesje mam w lutym... to dopoki nie zloze indexu to mam status ? Heh do 15
    > marca bedzie pewnie czas na zlozenie indexow :P :)

    z http://gospodarka.gazeta.pl/firma/2,31455,,,,2933203
    9,P_INFOREXT.html

    "Aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości zarówno uczniów, studentów -
    zleceniobiorców i ich zleceniodawców, ZUS rozstrzygnął, kto ma status ucznia
    do 31 sierpnia każdego roku. Dla celów ubezpieczeń społecznych uznaje się,
    że uczniem do 31 sierpnia każdego roku jest osoba, która:
    . kontynuuje naukę w tej samej szkole ,
    . skończyła szkołę i rozpoczyna naukę w szkole, w której rok szkolny
    rozpoczyna się 1 września,
    . ukończyła szkołę i nie kontynuuje nauki.
    Z powyższego wynika, że od umów zlecenia zawartych z uczniami na czas
    wakacji nie należy opłacać składek. Ubezpieczać nie trzeba także do końca
    sierpnia absolwentów, którzy nie kontynuują nauki. "

    I.

  • 17. Data: 2005-11-25 10:02:33
    Od: "Pyton" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "drewnokocur" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > i tu się mylisz
    > na stan mojej wiedzy, osoba, która ukończyła 26 lat traci prawo do różnych
    > zniżek, ubezpieczenia itd. ale w dokumentach uczelni ma status studenta.
    > dopóki jest zaliczona w poczet studentów po porstu. jak to sobie wyobrażasz,
    > każdy, któ ma więcej niż 26 studiuje, zalicza semestry, ale studentem już
    > nei jest?

    chodziło mi głównie o zniżki i przywileje związane z płaceniem ZUS-u.
    Oczywiście, studentem można i zostać w wieku 90+ jak się komu chce.
    pozdrawiam
    pyton