PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż nie-absolwencki

  • 1. Data: 2005-11-21 11:01:25
    Temat: staż nie-absolwencki
    Od: "mirka" <m...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie stażu. W archiwum znalazłam tylko informacje na temat stażu
    absolwenckiego. Jestem absolwentką wyższej uczelni. Jednak nie posiadam już
    statusu absolwenta (obrona czerwiec 2004), mam 25 lat (urodziny w lipcu). W
    trakcie roku od obrony, pracowałam w 3
    prywatnych firmach na umowy zlecenie i o dzieło. Początkowo szukałam pracy na
    własną rękę i jakoś się udawało mi ją znaleźć. Niestety obecnie jestem osobą
    bezrobotną nie zarejestrowaną w UP i nie posiadającą już statusu absolwenta. Czy
    w takiej sytuacji gdy nawet zarejestruję się w UP to czy mogę ubiegać się o
    staż? Bądź gdybym szukała na własną rękę, czy firmy chętnie przyjmują na staż
    osoby, takie jak ja, tj. takie z których nie będą miały korzyści finansowych (bo
    nikt im nie zwróci płaconych mi pieniędzy) I z innej strony gdyby mi nawet taka
    firma nie płaciła (to już się chyba nazywa wolontariat) to czy z reguły też
    chętnie/niechętnie firmy angażują się w takie przedsięwzięcia? Czy jednak nie
    ma tu reguł?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-21 12:14:18
    Temat: Re: staż nie-absolwencki
    Od: d...@g...pl

> [...]

    > w takiej sytuacji gdy nawet zarejestruję się w UP to czy mogę ubiegać się o

    Tak, zarejestruj sie jako bezrobotna, znajdz chetnego pracodawce i jesli w Twoim
    UP bedzie jeszcze kasa na staze to po zalatwieniu formalnosci mozesz rozpoczac
    staz.

    > Bądź gdybym szukała na własną rękę, czy firmy chętnie przyjmują na staż
    > osoby, takie jak ja, tj. takie z których nie będą miały korzyści finansowych

    Zawsze jest jakas korzysc. Staz nie polega na samej edukacji, mozesz szefowi
    robic kawe albo pisac jakies dokumenty w Wordzie, a godzine/2 dziennie bedziesz
    przyuczana do zawodu (jest to okreslone prawnie)

> [...]
    > chętnie/niechętnie firmy angażują się w takie przedsięwzięcia? Czy jednak nie

    Za staz placi Urzad Pracy. Ot, kwestia ok.500 zeta brutto. Pracodawca musi tylko
    pozalatwiac kilka papierow.
    Jesli nie przyznaja Ci stazu z Urzedu Pracy to nie ma sensu zalatwiac rzadnych
    formalnosci tylko umow sie ze zatrudnia Cie na umowe o dzielo, oddadza za
    dojazdy + na bulke i kawe w pracy. Zaleta takiego ukladu jest to ze mozesz
    podpisac umowe na np. 2-3 miesiace (w przypadku stazu z UP musisz pracowac chyba
    ok. 5 miesiecy- jesli zrezygnujesz to musisz oddac kase :). Jesli firma Ci sie
    spodoba, a Ty im to pewnie Cie zatrudnia za jakas konkretniejsza sumke. Jesli
    nie.. ..coz- w koncu chodzilo o doswiadczenie. Przy tej ewentualnosci celuj
    rzecz jasna w dobre/prestizowe firmy. Robisz prawie za darmo to przynajmniej
    bedziesz miala co do CV wpisac.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-11-23 10:59:05
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2005 12:01:25 +0100, mirka napisał(a):

> [...]
    > staż? Bądź gdybym szukała na własną rękę, czy firmy chętnie przyjmują na staż

    Ubiegać zawsze się możesz :)

    Ale w przeciwieństwie do odpowiedzi, która już padła powiem, że nie
    dostaniesz stażu. Bo masz doświadczenie zawodowe. Chyba, że łącznie te
    umowy-zlecenia trwały krócej niż 3 miesiące. No i jeszcze... możesz nie
    informować PUP o tych umowach, ale to już jest poświadczenie nieprawdy.

    Za to możesz starać się o skierowanie na przygotowanie zawodowe.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl