PracaGrupypl.praca.dyskusjestatus studenta › Re: status studenta
    From: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: status studenta
    Date: Tue, 22 Nov 2005 12:24:20 +0100

    <k...@p...fm> wrote in message
    news:37e6.00000475.43824682@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Status studenta posiadasz do momentu aktywnej legitymacji studenckiej
    > czyli do
    > konca września lub do końca marca. Lub do ukończenia 26 roku życia.
    >

    > Pozdrawiam
    > Kameleon

    To ciekawe czemu ZUSowi nie wystarcza legitymacja (ksero tejze) tylko
    wymagaja zaswiadczenia z dziekanatu?

    Z tego co mi sie obilo o uszy, to status studenta jest do konca pazdziernika
    (4 mce po zakonczeniu semestru - nie wiem jak przy studiach konczacych sie w
    sem. zimowym). Przynajmniej w kwestii ubezpieczenia zdrowotnego. Legitymacja
    jest poswiadczeniem w kwestii ulg, itp - w sprawach codziennych, do kwestii
    ustawowych takich jak ZUS/NFZ wymagane jest zaswiadczenie, a takiego nie
    dostaniesz po zakonczeniu studiow (zlozeniu indeksu z zaliczonym ostatnim
    semestrem studiow) wtedy dostajesz juz zaswiadczenie o ukonczeniu studiow,
    ktore przy okazji poswiadcza Twoje wyksztalcenie wyzsze. A dalej czy sie
    obronisz czy nie, to juz Twoja sprawa, bo przeciez nikt Tobie nie kaze pisac
    pracy i bronic sie (fachowo powinno byc zdawac egzamin dyplomowy, bo o
    obronie jest mowa dopiero przy doktoracie, ale zostawie juz wersje
    potoczna).

    pozdrawiam
    Zbyszek