PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podpis cyfrowy

  • 1. Data: 2005-11-21 12:30:29
    Temat: Podpis cyfrowy
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam czy swoje aplikacje wysyłać z podpisem cyfrowym? Mam obawy że gro osób
    nie bedzie umiało otworzyć takiego maila a jeszcze więcej na niego
    (ewentualnie) odpowiedzieć.

    uciu

  • 2. Data: 2005-11-21 12:37:59
    Temat: Re: Podpis cyfrowy
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam czy swoje aplikacje wysyłać z podpisem cyfrowym? Mam obawy że gro osób
    > nie bedzie umiało otworzyć takiego maila a jeszcze więcej na niego
    > (ewentualnie) odpowiedzieć.

    A dlaczego chcesz podpisać cyfrowo?
    I co to za podpis co uniemozliwia odczytanie?

    vertret

  • 3. Data: 2005-11-21 12:39:17
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Naprawdę nic nie wiecie ? Czy otrzymam ekwiwalent ? czy sa jakies przepisy ?

  • 4. Data: 2005-11-21 13:29:03
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Jest to standardowy podpis na dany email nadawany przez centra certyfikacji.
    Z reguły każdy mail(tak ustawione) ode mnie wychodzi podpisany cyfrowo, By
    wysłać maila bez podpisu to musze za każdym razem go wyłączyć. Gro znajomych
    kiedyś mówiło ze ma problemy z odpowiedzą na maile(musiałem ich instruować
    co mają odznaczyć). Część osób nie umiale rowniez odczytać maila z podpisem
    bo w starym outlooku pojawiają się takie okienka ostrzegawcze i nie
    wiedzieli co mają zrobić.....

    ...stąd moje przypuszczenie, że może pracownicy firm(niektórych) też mogą
    nie wiedzieć co z takim mailem zrobić...

    uciu

  • 5. Data: 2005-11-21 17:27:37
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    uciu wrote:
    > Witam czy swoje aplikacje wysyłać z podpisem cyfrowym?

    A do jakich firm (branża)? Faktem jest, że nie każdy program pocztowy
    poradzi sobie wystarczająco dobrze z podpisanym mailem. Dodatkowo jeśli
    to są polskie centra certyfikacji, to istnieje spora szansa, że
    certyfikat, który wykorzystałeś do podpisywania poczty nie będzie
    zaufany na komputerze klienta, a ostrzeżenie że coś jest "niezaufane"
    może skutecznie zakfalifikować Twoją aplikację do kategorii "spam,
    wirusy i inne świństwa".

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl