PracaGrupypl.praca.dyskusje › rekrutacje i tandeta

  • 1. Data: 2006-04-04 13:20:04
    Temat: rekrutacje i tandeta
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    Witam,

    Heheh ostatnio poszukuje chetnych do pracy. Wymagania niewielkie poza
    bieglym (na prawde) angielskim. Powiem wam szczeze ze zalamac sie mozna.
    Ludzie sa fajni i chetni do pracy ale to co soba reprezentuja na rozmowie
    czy w CV mnie przeraza.

    Juz kiedys slyszalem ze ludzie zajmujacy sie HR zawodowo wymyslaja rozne
    "pierdoly" zeby udowodnic sens swojeo istnienia. Zaczynam rozumiec co autor
    mial na mysli.

    Najpierw selekcja CV - wyglada fajnie co prawda polowa sie nie nadaje bo
    jest zupelnie od czapy (a moze sie uda) pozniej rozmowa telefoniczna w,
    ktorej okazuje sie ze poziom angielskiego zadeklarowany to fikcja (lets
    switch to englisz........beeep....beeep....beep) pomimo zapisu ze praca
    wymaga kontaktow w tym jezyku. No nic.....to wszystki to nic nowego no ale
    nadchodzi czas rozmowy kwalifikacyjnej.......no w morde jeża...tak jak by mi
    ktos czytał poradnik o tym jak przejsc rozmowe kwalifikacyjna !! Ludzie
    wartosciowi ale dali sie omamic frazesologia.

    Nie mam nic do HRow ale sami sobie przeciez nakrecaja problemy bo pozniej
    trzeba wymyslac narzedzia jak wydobyc z ludzi prawde, a przeciez sami pisza
    te bzdury jako eksperci.

    Sam tez szukalem kiedys dlugo pracy i zawsze stawialem na to kim jestem i
    jaki jestem a nie jakiego chca mnie widziec - i dobrze na tym wyszedlem.

    Dzieki za wysluchanie i sorry za zawracanie :) juz mi lepiej.

    GM

  • 2. Data: 2006-04-04 13:52:25
    Temat: Re: rekrutacje i tandeta
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ja juz dosyc czesto pisze ze rekrutacje to tandeta
    :]

  • 3. Data: 2006-04-04 14:51:31
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    GM napisał(a):
> [...]
    pozniej
    > trzeba wymyslac narzedzia jak wydobyc z ludzi prawde, a przeciez sami pisza
    A co masz na myśli pisząc, że my - HR-zy nakręcamy problemy pisząc
    bzdury jako eksperci?

    Możesz rozwinąć wątek?

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2006-04-04 14:54:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    GM wrote:
> [...]

    > ktorej okazuje sie ze poziom angielskiego zadeklarowany to fikcja (lets
    > switch to englisz........beeep....beeep....beep) pomimo zapisu ze praca

    Nie ma sie czemu dziwic... Po prostu po doswiadczeniach wiem, ze to co
    jest w ogloszeniu czesto jest bardzo na wyrost i ludzie czasem wychodza
    z zalozenia, ze nie jest to do konca tak... Np angielski, napisane
    biegle w mowie i pismie, jak co do czego dochodzi, okazuje sie ze
    wystarczy umiec czytac dokumentacje, do czego przyznaje sie osoba
    rekrutujaca...

> [...]
    > ktos czytał poradnik o tym jak przejsc rozmowe kwalifikacyjna !! Ludzie
    > wartosciowi ale dali sie omamic frazesologia.

    Tu niestety jest podobnie do tego co pisalem wczesniej... Ludzie
    nauczyli sie szablonow, bo tak latwiej dostac prace, firmy zatrudniajace
    inaczej to rzadkosc. Natomiast czeste pytania to czy sie wie, czym
    zajmuje sie firma, jak jest postrzegana w mediach ect, ect... Jesli
    mialoby to zwiazek z praca to rozumiem, ale czesto nie ma, wiec po co te
    pytania.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-04-04 15:18:59
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    > A co masz na myśli pisząc, że my - HR-zy nakręcamy problemy pisząc bzdury
    > jako eksperci?
    > Możesz rozwinąć wątek?

    Witam,

    OK moze troche na wyrost i ze zbytnim uproszczeniem...chodzi mi o regularne
    kolumny tekstow w chociazby w GW.P gdzie rady daja albo pracownicy hr w
    duzych korporacjach, albo pracownicy hr z firm "rekruterskich". Jak
    doradzisz ze "zbieralem marchewke w niemczech" mozna nazwac "zdobywalem
    doswiadczenie w organizowaniu sprawnego pozyskiwania surowca" to pozniej do
    "Ciebie" przyjdzie taki pracownik, ktory tak Ci powie o swoim doswiadczeniu.

    Oczywiscie to wydumana skrajnosc - ale o to mi mniejwiecej chodzi. Z drugiej
    strony sporo wydawnictw jest tlumaczeniami z rynku amerykanskiego gdzie
    rynek pracy i fasady sa bardzo wazne.

    Inna sprawa jak sie dysponuje dzialem, ktory przeprowadzi rekrutacje i
    selekcje, ale z mojego punktu widzenia, wiecej mnie kosztuje czasu zeby
    dowiedziec sie jakie ktos ma cechy osobowosciowe, bo reszty mozna sie
    nauczyc :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-04 15:30:52
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > z zalozenia, ze nie jest to do konca tak... Np angielski, napisane biegle
    > w mowie i pismie, jak co do czego dochodzi, okazuje sie ze wystarczy umiec
    > czytac dokumentacje, do czego przyznaje sie osoba rekrutujaca...

    To prawda. Winni sa pracodawcy, ktorzy wykorzystuja swoj rynek do
    wprowadzania dodatkowych poprzeczek. Obecnie sa przypadki, w ktorych ludzie
    rezygnuja z pracy ze wzgledu na brak mozliwosci "polerowania" jezyka obcego
    na szczescie. Podobniez z innymi wygorowanymi zadaniami - po co sie wypalac
    przekladaniem papierkow majac "wyższe" ?

> [...]
    > jak jest postrzegana w mediach ect, ect... Jesli mialoby to zwiazek z
    > praca to rozumiem, ale czesto nie ma, wiec po co te pytania.

    Hmmmmm ja zawsze pytam co ktos wie o firme i traktuje to jako atut jezeli
    ktos wie po co takna prawde przyszedl. Inna sprawa jak Cie pytaja o to, jak
    trafiasz z ogloszenia "wiodąca na rynku firma .............." hehehehe.
    Inna sprawa ze zalezy to od stanowiska na jakie szuka sie osoby. Jak dla
    mnie ludzie powinni miec po prostu wiecej szacunku do siebie :)))
    Latwiej, latwiej...bo te szablony pasuja tym ktorzy je wymyslili ;)

    Kwestia tego kto ocenia - czy na zasadzie "dobrze sie przygotowal/la do
    rozmowy" czy "to ktos kogo warto zatrudnic" :))

    Pozdrawiam
    GM

  • 7. Data: 2006-04-04 16:14:18
    Od: u...@g...pl

    Chyba nie tak na wyrost. Tak teraz moda, ze kazdy zadaje takie
    "modne" pytania. I taka moda zeby "dobrze" odpowiadac. Nawet nie
    moda, teraz wiekszosc odpowie "dobrze" na pytania, bo taki jest
    rynek pracy. Nawet nocnego stróza zapytaja czy lubi prace w zesple,
    i nie daj boze powie ze nie;-). Takie zycie, taka moda, kiedys
    bedziemy sie z tego smiac.
    PS. Jak patrze na niektóre posty na ppd, to wyglada na to ze tego
    wiekszosc oczekuje. Standardowe pytanie, standardowe odpowiedzi,
    czasami nawet maja pretensje ze rekrutacja nie jest zgodna z ich
    oczekiwaniami. A tu nie ma powodu, kazdy wybiera takiego pracownika
    jaki mu potrzebny, wybierze zle to straci, jego pieniadze, jego cyrk.

  • 8. Data: 2006-04-04 17:01:55
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    u...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > moda, teraz wiekszosc odpowie "dobrze" na pytania, bo taki jest
    > rynek pracy. Nawet nocnego stróza zapytaja czy lubi prace w zesple,
    Próbuję odgadnąć, co dzieje się w firmie przed podjęciem decyzji o
    rekrutacji, wg modelu który opisujesz... Np. taki wariant - firma
    zauważa braki kadrowe - brakuje rąk które wykonają czynności A, B oraz
    C. Dobrze byłoby, gdyby któregoś z pracowników, wsparł człowiek
    posiadajacy umiejętność D. Firma ma jakieś plany rozwojowe - dobrze,
    gdyby znalazł się w niej człowiek posiadający umiejętność E.

    Teraz szef woła kadrowca i mówi:
    - potrzeba nam człowieka, który wykona czynności A, B i C. Dobrze
    byłoby, gdyby wsparł jednego z pracowników, w związku z tym, powinien
    znać się na D. A ponieważ rozwijamy się, to w przyszłości potrzebne będą
    także umiejętności E. Może go przeszkolimy,ale to drogie, więc lepiej,
    by nowy pracownik posiadł tą umiejetność. Co ty na to mój kadrowcu?

    A kadrowiec na to - dobrze, zapytamy go, czy lubi pracę zespołową.

    Tak na to patrzysz? Bo dla mnie, na logikę biorąc, plany zatrudnienia
    nie biorą się z sufitu tylko są efektem długiego procesu zachodzącego w
    organizacji, nawet takiej jednoosobowej. Logiczne wydaje się zatem, że
    ów proces finalizuje się dobierając metody adekwatne do potrzeb.

    Tymczasem zgodnie z tym, co piszesz, pytań rekrutacyjnych nie dobiera
    się stosownie do profilu pracownika tylko zgodnie z panującą modą. Tak
    przy okazji: jakie to są te modne pytania i w rekrutacjach na jakie
    stanowisko się z nimi spotkałeś / spotkałaś?

> [...]
    > wiekszosc oczekuje. Standardowe pytanie, standardowe odpowiedzi,
    > czasami nawet maja pretensje ze rekrutacja nie jest zgodna z ich
    Czasami dziwię się tej zlości na pracodawców. Porównuję ją sobie wtedy
    do takiej sytuacji: chłopak zakochał się w dziewczynie. Gdy na randce
    próbował "wprosić się na drinka[1]", ta dała mu kosza. I teraz chłopak
    się wścieka: "to nie moja wina tylko jej. Na randce zachowywała się
    jakoś dziwnie - nie chciała iść do kina na film z Chuckiem Norrisem,
    kazała mi płacić za taksówkę[2]. Ona ma idiotyczne wymagania względem
    mężczyzn[3] - lubi brunetów a nie blondynów jak ja, woli mężczyzn
    wysokich. Co to, moje 165 cm nie wystarczy? Powiedziała, że lubi
    szczupłych a ja trenuję na siłowni więc jestem lepszy niż jakiś
    chudzielec. I w ogóle co to za zwyczaj nie chodzić do łóżka na pierwszej
    randce[4]. I jeszcze przeszkadza jej, że nie umyłem przed randką
    zębów[5]. WIelka mi rzecz! Wszystkie, co do jednej, kobiety są
    pojebane[6]. To przez nie biorą się samotni mężczyźni[7]. I to wszystko
    ich wina... Po prostu nie zna się na facetach![8]"

    Tłumaczenie:

    [1] - starał się o pracę.
    [2] - sposób prowadzenia rekrutacji był inny, niż kandydat się spodziewał.
    [3] - pracodawca oczekiwał ode mnie czegoś, czego nie akceptuję.
    [4] - jak śmiał nie dać mi pracy!
    [5] - wymagania pracodawców są idiotyczne.
    [6] - wszyscy pracodawcy są tacy sami jak ten, który mnie olał.
    [7] - bezrobocie jest zaslugą tylko pracodawców.
    [8] - poszukiwanie kozła ofiarnego, dzięki któremu gorycz porażki będzie
    mniejsza.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2006-04-04 17:30:30
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    nie znam rekrutera ktory by choc raz powiedzial cos krytycznie na temat
    swojej pracy czy tez procesu rekrutacji

    :]

  • 10. Data: 2006-04-04 17:49:36
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    zasit napisał(a):
    > nie znam rekrutera ktory by choc raz powiedzial cos krytycznie na temat
    > swojej pracy czy tez procesu rekrutacji
    Rozczaruję Cię, ale nie jestem rekruterem i od długiego czasu nie
    pracuję w rekrutacji. Z oceną kompetencji pracowników mam tą styczność,
    że pracuję w w szkoleniach i doradztwie organizacyjnym.

    pozdr.
    m.