PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Sun, 17 Apr 2005 14:20:34 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl
    <d39ap7$6u3$1@news.dialog.net.pl> <d39dh5$1ho$1@news.onet.pl>
    <d3c0s8$3pb$1@inews.gazeta.pl> <d3c27m$idu$1@news.onet.pl>
    <d3cc19$fo1$1@inews.gazeta.pl> <opso13b0ak4iukdk@krzysztofc>
    <d3dkgj$igl$1@news.dialog.net.pl> <d3eov0$hft$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d3er2q$2na$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3es23$4kg$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3et8b$g0h$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3lc9r$e0o$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3t2sn$8mv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@n...pisz.tu>
    <d3t712$qv3$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > ja za rok czy dwa (po obrosnieciu w troche wiecej doswiadczenia)
    > spokojnie bym wziela zarzadzanie mala firma z pewnych okreslonych
    > branz za minimalna krajowa plus procent od wypracowanego

    Tylko ilu jest takich ja Ty, co potrafiliby i chcieli na takich
    warunkach?

    > W branzach, z ktorymi mam od kilku lat kontakt i obserwacje zarzadzania na
    > zywo, czulabym sie gotowa teraz. Ale nikt ze mna takiej umowy nie nawiaze,
    > podejrzewam, ze ani za te 2 lata, ani za 5.

    A to ja chętnie. Zająłbym się wyłącznie szkoleniami ludzi i sprzedażą.
    Ale za daleko jesteś...
    Tylko dlaczego? Przecież jeśli miałabyś rozkręcić dobrze małą firmę,
    to znacznie lepiej dla Ciebie byłoby zrobić to dla siebie... Niewielka
    różnica przy małych inwestycjach, a w Twojej branży i Twoimi
    kontaktami to sprawa zupełnie realna.
    W tym właśnie problem z szukaniem zarządzającego dla małej firmy. Po
    co ktoś "dobry" miałby to robić dla Ciebie a nie dla siebie. A z kolei
    jeżeli "ze strachu" przed własnymi inwestycjami, to takiego też nie
    chcę. Mam ryzykować zamiast niego?

    > Po prostu zestaw kompetencji w tej dziedzinie jest trudny do
    > udowodnienia tak, zeby druga strona kontraktu uznala ryzyko za
    > dostatecznie male.

    Do przeskoczenia ;).

    > Bezposrednim dowodem/doswiadczeniem moze byc tylko prowadzenie
    > wlasnej firmy - ale jesli ktos odniesie w tym sukces, to nie szuka
    > innego zajecia, jesli poniosl kleske, to udowodnil brak kompetencji.

    Co było do udowodnienia.

    > Ewentualnie takim doswiadczeniem jest bycie menedzerem w ktoryms z
    > gigantow zatrudniajacych menedzerow - no ale tacy, fakt, do malej
    > firmy nie pojda.

    No więc właśnie. Jak widzisz - małe szanse dla zmiany trybu życia
    szefa małej firmy :(

    > :) Jak to sie odbylo? Ta osoba startowala z pozycji pracownika
    > zatrudnionego na umowe o prace?

    Tak - właśnie jako zarządca. Po śmierci właściciela, dla jego
    małżonki. Najpierw pojawiła się szansa na gwałtowne "przyspieszenie"
    ale nie można było pozyskać kapitału z banku (?), więc propozycja
    dokapitalizowania przy wejściu do spółki na dobrych (dla wchodzącego)
    warunkach. Potem - jak to bywa (?) w małych firmach - zachwianie
    stabilności finansowej i - właściwie szantaż. Dziś firma znakomicie
    prosperuje, ale bez pierwotnego właściciela.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej