PracaGrupypl.praca.dyskusje › "project manager freelance" - "czy to mozliwe jest takie cos, zeby bylo?"

  • 1. Data: 2004-09-22 13:22:58
    Temat: "project manager freelance" - "czy to mozliwe jest takie cos, zeby bylo?"
    Od: "Tomasz Nedzi" <t...@s...pl>

    Jestem certyfikowanym w PRINCE2(Foundation i Practitioner) kierownikiem
    projektu z 6-cio letnim doswiadczeniem (w tym jedna z najwiekszych firm IT
    na swiecie i jedna z najwiekszych telekomunikacyjnych w Polsce) szukam pracy
    na zasadzie freelance tzn. na zasadzie faktury, umowy o dzielo, lub
    zlecenia. Moge robic tez szkolenia i doradzac we wdrozeniu metodyki.

    Ciekawy jestem czy ktos tak pracuje? Jezeli tak to jak szukaliscie zlecenia?
    pozdr
    Tomek
    www.skills.pl

  • 2. Data: 2004-09-23 17:49:05
    Od: amfora <a...@i...pl>

    Tomasz Nedzi <t...@s...pl> wrote:
> [...]
    > na zasadzie freelance tzn. na zasadzie faktury, umowy o dzielo, lub
    > zlecenia. Moge robic tez szkolenia i doradzac we wdrozeniu metodyki.

    Masz akredytację APMG na prowadzenie szkoleń z PRINCE2? Nie wydaje mi się...

    > Ciekawy jestem czy ktos tak pracuje? Jezeli tak to jak szukaliscie zlecenia?

    Owszem, jeśli jesteś od 6 lat w branży, to powinieneś już spotkać wielu
    "kierowników projektu do wynajęcia". Kontrakty zdobywają dzięki osobistym
    kontaktom.

    amf.

    PS. PRINCE2 jest mało popularny. Zdobądź tytuł PMP, a zlecenia same Cię
    znajdą...

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 3. Data: 2004-09-23 18:09:28
    Od: "M.Tankard" <tanakard@g_zeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2004 15:22:58 +0200, Tomasz Nedzi napisał(a):

    Z tego co wiem, to opisana przez Ciebie forma zatrudnienia jest dość
    często spotykana właśnie wśród PM. Zlecenia szuka się tak, jak pracy
    - hedhunterzy etc, z tym że Prince nie jest u nas zbyt popularny - PMI
    rządzi :-)

    g_zeta=gazeta

    --
    MT

  • 4. Data: 2004-09-23 18:28:24
    Temat: Re:
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Owszem, jeśli jesteś od 6 lat w branży, to powinieneś już spotkać wielu
    >"kierowników projektu do wynajęcia".

    W Polsce, w branzy IT?

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2004-09-23 18:40:13
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Owszem, jeśli jesteś od 6 lat w branży, to powinieneś już spotkać wielu
    >"kierowników projektu do wynajęcia".

    W Polskiej branzy IT? A o jakiego typu projekty chodzi?

    [branza IT mi sie kojarzy z moja dzialka - produkcja oprogramowania, a,
    przyznam, ze wynajecie freelancera managera przy produkcji oprogramowania z
    roznych wzgledow uwazam za taki sobie pomysl]

  • 6. Data: 2004-09-23 20:03:16
    Temat: Re: Re:
    Od: amfora <a...@i...pl>

    Aleksander Galicki <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > przyznam, ze wynajecie freelancera managera przy produkcji oprogramowania z
    > roznych wzgledow uwazam za taki sobie pomysl]

    Piszę w oparciu o własne doświadczenie - rok w obszarze projektowania
    i integracji systemów informatycznych. Może to niewiele, ale kilku
    kontraktowych PM spotkałam. Nawet jeden jest obecnie moim szefem. :)

    Oburzasz się zapewne dlatego, że sądzisz, że kierownik projektu
    powinien być mistrzem świata w obszarze, którego projekt dotyczy. Well,
    np. metodyka PRINCE2 zakłada, że zarządzający projektem nie muszą
    posiadać głębokiej wiedzy technicznej/technologicznej. Od tego są
    kierownicy zadaniowi i zespoły. PM ma zarządzać. :)

    amf.

  • 7. Data: 2004-09-24 15:56:51
    Temat: Re: Re: teoretycznie tak, ale w praktyce chyba nie do konca......
    Od: "Tomasz Nedzi" <t...@s...pl>

    Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
    > nie obleka tego faktu w słowa. | Julian Tuwim
    > ./|\. GG:380952 | amfora | ICQ:99954579 ./|\.

    dziekuje za podkreslenie mojego 6-cio letniego stazu pracy, ale dotychczas
    nie spotkalem jeszcze kontraktowego pm-a, moze mialem szczescie spotkac
    tylko takich na etacie...... :-))

    przepraszam "amfore" ale tematy, o ktorych pisze zna chyba wylacznie z
    teorii lub, krotkiego doswiadczenia zawodowego.....
    podobnie jak kwestie akredytacji APMG (ladne slowo, swiadczy prawie o
    znajomosci tematu), jako warunek konieczny prowadzenia szkolen
    ciekawy jestem ktora firma w Polsce ma taka akredytacje (uwaga! nie mowie o
    afiliacji ze SPOCE), a ile firm prowadzi szkolenia z tej metodyki, i ilu
    jest Approved Trainerów?
    odpowiedz pozostawiam autorce pytania.....
    jesli chodzi o rady na temat PMI i PMP to mam cos na ten temat do
    powiedzienia po 4 latach pracy w IBM Polska....kazda metodyka sluzy do pracy
    w innym srodowisku
    Jesli chodzi o PRINCE2 i dywagacje na temat tego czy PM musi czy nie musi
    miec wiedze techniczna, to inne metodyki tez takiej wiedzy nie wymagaja,
    wiec jest to chyba cecha o, ktorej niekoniecznie trzeba pisac..... pisze
    jako PRINCE2 Foundation i Practitioner i uzytkownik PMBOK przez 4 lata....

    w szczegolnosci doceniam motto:
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
    nie obleka tego faktu w słowa. | Julian Tuwim

    pozdrawiam

    Tomasz Nedzi

  • 8. Data: 2004-09-24 16:36:27
    Od: "M.Tankard" <tanakard@g_zeta.pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2004 17:56:51 +0200, Tomasz Nedzi napisał(a):

    > dziekuje za podkreslenie mojego 6-cio letniego stazu pracy, ale dotychczas
    > nie spotkalem jeszcze kontraktowego pm-a, moze mialem szczescie spotkac
    > tylko takich na etacie...... :-))

    To pewnie zależy od sektora/firmy , ja do tej pory spotykałem różne
    formy zatrudnienia PM, tak na oko to 50% znajomych PM pracuje na umowę o
    pracę, 50% na kontrakt.

    --
    MT

  • 9. Data: 2004-09-24 16:59:44
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]

    >posiadać głębokiej wiedzy technicznej/technologicznej. Od tego są
    >kierownicy zadaniowi i zespoły. PM ma zarządzać. :)

    Podejrzewalem, ze PM do wynajecia jako zjawisko dotyczy pewnych szczególnych
    obszarów IT - np. wdrażanie SAP (wzglednie innych biznesowych molochow), może
    informatyzacji przedsiębiorstw et cetera. Zdziwiłbym się natomiast, gdyby ktoś
    wynajął freelancera do stworzenia produktu software'owego.

    Co
    do "bycia mistrzem". Akurat nie brak wiedzy informatycznej uważam za coś co

    najbardziej przeciw wynajęciu freelancera-PMa do produkcji oprogramowania.

    Mam pewne teorie co do związków pomiędzy byciem PM w software engineering a
    wykształceniem, ale nie są tak proste jak sugerujesz. W każdym razie
    umięjętności PM to wypadkowa pewnych zdolności z okolicy soft skills, wiedzy i
    doświadczenia. Certyfikaty i znajomość procesów ma znacznie mniejsze
    znaczenie, niż tego by chcieli SEI, PMI itd.

  • 10. Data: 2004-09-24 17:00:33
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >To pewnie zależy od sektora/firmy , ja do tej pory spotykałem różne
    >formy zatrudnienia PM, tak na oko to 50% znajomych PM pracuje na umowę o
    >pracę, 50% na kontrakt.

    O, może mnie ktoś wreszcie poinformuje - co to za sektor?