PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwenci uczelni wyższych technicznych a praca?

  • 1. Data: 2004-09-22 11:03:39
    Temat: Absolwenci uczelni wyższych technicznych a praca?
    Od: "Przemek Z" <z...@w...pl>

    Witam.

    Jestem tegorocznym absolwentem Politechniki Wrocławskiej (wydziału
    Elektrycznego). Zamieszkuję okropnie bezrobotny Wałbrzych Od 3 miesięcy
    poszukuję pracy ze znikomo małymi efektami. Przy przeglądaniu ofert
    pojawiających się na wszelkich portalach związanych z pracą, w każdej z
    ofert wymagane jest doświadczenie. Fakt, że bez względu na to staram się
    wysyłać i tak odpowiedzi na takie oferty. Jednak ze względu na brak
    doświadczenia jak widać dalej jedynie szukam i piszę. Problem -
    niedoświadczenie. Oczywiście, że pracodawcy szukają jak najlepszych
    pracowników. Temu nie ma sie co dziwić. Pytanie do grupowiczów: Więc gdzie
    szukać jako absolwent?
    W urzędzie pracy pojawiły sie oferty pracy na stażu (~450zł netto).
    Fakt - pieniądze żadne ale można nabyć doświadczenie. I tu kolejny problem.
    Jako, że pochodzę z bardzo ubogiej rodziny w czasie studiów łapalem sie
    kazdej mozliwej pracy w okresie wakacyjnym (wakacje wykluczone na rzecz
    przeżycia). Mi wydaje sie to zaletą, jednak w żadnej z tych prac nie nabyłem
    doświadczenia związanego z aktualnym zawodem, jednak przeżylem 5 lat nauki.
    I teraz kolejny problem - dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy jestem osoba
    za bardzo doswiadczona i przygotowana do pracy, aby otrzymacz mozliwosc
    odbycia wyzej wymienionego stazu. :) Gdzie sens, gdzie logika? Skończone
    najlepsze technikum w mieście w którym jestem oraz skończona jedna z
    najlepszych technicznych uczelni i co dalej?:)

    Więc co robić?:) Jak szukać?

    Pytanie 2:

    Czy szanowni grupowicze mogą polecić jakieś firmy doradztwa personalnego
    (Wrocław, Poznań, Warszawa) , które ułatwią mi znalezienie pracy?

    Serdeczenie pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2004-09-22 12:19:17
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy szanowni grupowicze mogą polecić jakieś firmy doradztwa personalnego
    > (Wrocław, Poznań, Warszawa) , które ułatwią mi znalezienie pracy?

    Proponuje zdobyc rok, dwa praktyki (nawet za pol darmo), podszkolic
    angielski, zdobyc uprawienia elektryczne (odpowiednik polskiego SEP) i
    wyjechac do Anglii. Tam brakuje dobrze wyksztalconej kadry technicznej.

  • 3. Data: 2004-09-22 13:04:31
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Przemek Z <z...@w...pl> napisał(a):

    > Czy szanowni grupowicze mogą polecić jakieś firmy doradztwa personalnego
    > (Wrocław, Poznań, Warszawa) , które ułatwią mi znalezienie pracy?

    W Polsce brakuje tylko przedstawicieli handlowych (do sprzedaży zachodnich
    produktów), liderów grup (razem z grupami) i osób na stanowiska kierownicze
    przy sprzedaży produktów finansowych. Widziałem niedawno takiego "kierownika"
    z "Provident" jak rozwieszał ogłoszenia na słupach - mimo, że jest to podobno
    karalne.

    Marek

  • 4. Data: 2004-09-22 15:24:58
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    On 2004-09-22, Przemek Z <z...@w...pl> wrote:
> [...]
    > za bardzo doswiadczona i przygotowana do pracy, aby otrzymacz mozliwosc
    > odbycia wyzej wymienionego stazu. :) Gdzie sens, gdzie logika?
    Ministerstwa nie kierują się logiką, tylko swoim własnym widzimisię.
    Napisz oficjalne pismo do UP, z przedstawieniem swojej sytuacji,
    sytuacji na rynku pracy (sądzę, że urzędnicy w Urzedach Pracy mogą sobie
    z niej nie zdawać sprawy) i poproś o skierowanie na jakiś staż
    absolwencki (ale w kierunku zgodnym z Twoim zamierzonym kierunkiem
    kariery). Myślę, że cos takiego najprędzej podziała.
    Poza tym zrewiduj swoje CV. Pisz CV pod kątem ogłoszenia (o liście
    motywacyjnym nie wspominając). Nie ma nic gorszego, niż CV całkowicie
    nie pasujące do tematu ;-) CV niech będzie krótkie, pokazujące to, co
    jest wymagane na danym stanowisku.
    Jak chcesz sobie poczytac, to zajrzyj tutaj:
    http://www.joelonsoftware.com/articles/ResumeRead.ht
    ml
    ciekawie facet pisze i z humorem o tym, jak wyglądają CV i listy mot.
    Tutaj natomiast jest (polska wersja... polecam przeczytać tez oryginał)
    artykuł o rozmowach kwalifikacyjnych. Tyczy się głównie branży IT, ale
    pokazuje, na co mogą zwracać uwagę pracodawcy podczas rozmów:
    http://polish.joelonsoftware.com/Articles/Interviewi
    ng.html

    > Pytanie 2:
    >
    > Czy szanowni grupowicze mogą polecić jakieś firmy doradztwa personalnego
    > (Wrocław, Poznań, Warszawa) , które ułatwią mi znalezienie pracy?

    Wbrew pozorom doradztwo w UP czasem może pomóc. Mozna im pokazać CV,
    pani powie co jej zdaniem należy poprawić (warto słuchać o poprawkach
    kosmetycznych, estetycznych... część merytoryczna powinna być dopasowana
    do konkretnego ogłoszenia...)

    kończę się wymądrzać,
    Kender, bezrobotny ITowiec

    --
    Z perspektywy kreta nieba nie ma, z perspektywy Nieba - kret to kretyn.
    [M. Wolski]