PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co może Urząd Pracy...?

  • 1. Data: 2004-09-22 13:37:45
    Temat: Co może Urząd Pracy...?
    Od: tom <t...@g...pl>

    ....zrobić w mojej sprawie?
    Mam okazję odbyć staż. Tzn. firma wyraziła zgodę ale pojawił się problem.
    Mogę być przyjęty tylko i wyłącznie na staż. A studia skończyłem 2 lata i 2
    miesiące temu. Więc na normalny staż się nie łapię. Wiem, że Urzędy Pracy
    mają jakieś pieniądze z Funduszu Unijnego ale na to tez się nie kwalifikuję
    ponieważ minęły 2 lata odkąd jestem zarejestrowany jako bezrobotny (a tu
    kryterim że można być max. 2 lata bezrobotnym).
    I co mam teraz zrobić?
    Czy możliwe są jakieś przekręty ze strony Urzędu Pracy? Czy "po znajomości"
    takie problemy da się jakoś rozwiązać? Bardzo zależy mi na tym stażu a nie
    wiem jak ten orzech rozgryść.
    Mam nadzieję, że mi pomożecie.

    Pozdrawiam
    Tom

  • 2. Data: 2004-09-23 19:06:58
    Temat: Re: Co może Urząd Pracy...?
    Od: s...@o...pl

> [...]
    znajomości"
    > takie problemy da się jakoś rozwiązać? Bardzo zależy mi na tym stażu a

    1.na staz moga iść osoby do 25 roku zycia lub osoby które nie ukończyły 27 lat,
    ale w ciagu ostatnich 12 miesięcy ukończyły studia wyższe (więc w żaden sposób
    się nie kwalifikujesz, bo wnisokuję , ze jesteś powyzej 25 roku zycia, i studia
    też dawno skończyłeś)
    2.możesz iśc na przygotowanie zawodowe, ale to pod warunkiem, że kwalifilkacje
    masz niedostosowane do lokalnego rynku pracy.
    3. pieniądze z programów unijnych w działaniu 1.3 sa przeznaczone dla
    długotrwale bezrobotnych, w uzupełnieniu do SPO RZL oznacza to osoby do 24
    miesiąca zarejestrowania w pup. Więc jeśli chcesz wziąść udział w projektach,
    musisz spełnić wymagania. Wyrejestruj się na własny wniosek jednego dnia i
    zaresestruj nastepnego.
    4. o przekretach i 'po znajomosci' nawet nie wspominaj, bo:
    a) nie ma takiej możliwości
    b) nikt nie będzie łba nadstawiał
    c) takie teksty działa\ją jak płachta na byka
    poza tym:
    -szkoda, że firma chce mieć darmowego pracownika,
    -i czy wogole chodziłes do swojego PUP pytac o szczegóły????
    -wg wczorajszych wyjasnień Mgpips do ustawy o promocji zatrudnienia osoba,
    która spełnia wszystkie wymogi, ale kiedykolwiek pracowała NIE może odbyć stażu.

    pozdr:)
    magda

  • 3. Data: 2004-09-23 19:07:55
    Od: s...@o...pl

  • 4. Data: 2004-09-24 11:18:19
    Temat: Re: Co moĹźe UrzÄ?d Pracy...?
    Od: "Przemek Z" <z...@w...pl>

> [...]
    sposób
    > się nie kwalifikujesz, bo wnisokuję , ze jesteś powyzej 25 roku zycia, i

    I dodatkowo nie moga posiadac doswiadczenia zawodowego. Czyli jesli np
    ukonczyles medycyne ale w trakcie nauki pracowales na budowie (w okresie 3
    miesiecy i wyzej) aby moc przezyc studia wg UP posiadasz przygotowanie
    zawodowo i tym samym nie mozesz pojsc na staz :)

    Pozdrawiam

    Przemek