    From: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re:
    Date: Fri, 24 Sep 2004 18:59:44 +0200

    >Piszę w oparciu o własne doświadczenie - rok w obszarze projektowania
    >i integracji systemów informatycznych. Może to niewiele, ale kilku
    >kontraktowych PM spotkałam. Nawet jeden jest obecnie moim szefem. :)

    >Oburzasz się zapewne dlatego, że sądzisz, że kierownik projektu
    >powinien być mistrzem świata w obszarze, którego projekt dotyczy. Well,
    >np. metodyka PRINCE2 zakłada, że zarządzający projektem nie muszą
    >posiadać głębokiej wiedzy technicznej/technologicznej. Od tego są
    >kierownicy zadaniowi i zespoły. PM ma zarządzać. :)

    Podejrzewalem, ze PM do wynajecia jako zjawisko dotyczy pewnych szczególnych
    obszarów IT - np. wdrażanie SAP (wzglednie innych biznesowych molochow), może
    informatyzacji przedsiębiorstw et cetera. Zdziwiłbym się natomiast, gdyby ktoś
    wynajął freelancera do stworzenia produktu software'owego.

    Co
    do "bycia mistrzem". Akurat nie brak wiedzy informatycznej uważam za coś co

    najbardziej przeciw wynajęciu freelancera-PMa do produkcji oprogramowania.

    Mam pewne teorie co do związków pomiędzy byciem PM w software engineering a
    wykształceniem, ale nie są tak proste jak sugerujesz. W każdym razie
    umięjętności PM to wypadkowa pewnych zdolności z okolicy soft skills, wiedzy i
    doświadczenia. Certyfikaty i znajomość procesów ma znacznie mniejsze
    znaczenie, niż tego by chcieli SEI, PMI itd.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl