PracaGrupypl.praca.dyskusjepracownicy dymajacy pracodawce - jak walczyc z oszustami ? › Re: pracownicy dymajacy pracodawce - jak walczyc z oszustami ?
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: pracownicy dymajacy pracodawce - jak walczyc z oszustami ?
    Date: 26 Aug 2010 10:47:05 +0200

    On 2010-08-26, Krzysztof <k...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Całkowita zgoda, ale chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie odmawia
    > pracownikowi *chwilowego* odprężenia, przerw na posiłki czy na dymka.
    > Wszystko jednak w granicach przyzwoitości. A artykuł o ile dobrze
    > zrozumiałem - poruszał nieco bardziej zaawansowany problem, jeśli chodzi o
    > marnotrawienie czasu.

    To nie jest marnotrawienie czasu, tylko radzenie sobie z monotonią pracy.
    U mnie jest nawet powiedziane wprost, że 20% czasu w tygodniu mają poświęcać
    na doskonalenie zawodowe, a ogólnie kodzić mają przez 5-7h dziennie,
    a nie po 8h.

    Umysł ciągle skupiony na jednej rzeczy nie jest efektywny, powstaje gorszej
    jakości kod, mniej przetestowany a programiści którzy siedzą po 8h ciurkiem
    potrafią na dłużej utknąć z jakimś głupim problemem. Oczywiście są wyjątki,
    które potrafią kodzić dobry kod po 8-12h dziennie, bez dużo większej straty
    efektywności, ale takich ludzi wielu nie ma. Dodatkowo Ci co mają mniejsze
    obciążenie, potrafią dużo efektywniej zmobilizować swoje siły w razie
    niespodziewanych problemów, czy awarii (a są takie sytuacje przecież).

> [...]
    > nie wnikam w to, czy taki człowiek przychodzi na 8:00 czy na 11:00, czy
    > siedzi nad projektem 3 godziny dziennie czy 10, czy ogląda w tym czasie
    > JoeMonstera czy myśli jaki element dobrać do układu. Ma rozrysować projekt
    > w określonym czasie. Taką mamy umowę. Ale znów jak wyżej - ten artykuł jak
    > sądzę nie dotyczył takich przypadków, tylko ludzi, którym zwierzchnicy sami
    > organizują czas, co siłą rzeczy wiąże się z pracą w wyznaczonych odgórnie
    > godzinach, a nie przeznaczaniem tych godzin na pogaduszki na "fejsbuku".

    Myślę, że w każdej sensownej firmie zatrudniającej programistów pozwala się
    na pogaduszki i swobodę (w tym chodzenie po facebooku). I o ile ktoś nie
    zawala terminów przez to, to jest ok.

    [...]

    > Albo przez sen i to nawet mnie się parę razy zdarzyło ;-)

    Mnie też się zdarza. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl