PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomysl na biznes

  • 11. Data: 2005-09-26 10:59:49
    Temat: Re: pomysl na biznes
    Od: wicio <o...@p...fm>

    Immona napisał(a):

> [...]
    >

    > Nikt Ci nie napisze pomyslu i biznes-planu. I to nie ze skapstwa, ale
    > dlatego, ze przy takiej kwocie nie jest raczej mozliwe zrobienie maszyny
    > do zarabiania pieniedzy dzialajacej niezaleznie od tego, kto sie za nia
    > zabierze. Przy tej wysokosci inwestycji biznes zazwyczaj jest scisle
    > powiazany z umiejetnosciami i kwalifikacjami wlasciciela i jego
    > powodzenie zalezy od nich. I od lokalnego rynku. Jesli napiszesz, co
    > umiesz, co lubisz robic, co juz robiles, skad jestes itd., to ludzie z
    > grupy moga pomoc powymyslac sensowne pomysly, ale tak bez zadnych danych

    moje umiejetnosci to przede wszystkim to
    - komputery
    - servis
    - administracja sieciami WLAN i LAN
    - sprzedaz podzespolow
    - wiedza dotyczaca oprogramowania

    - handel
    - 6 lat doswiadczenia w handlu (materialy bydowlane okna,drzwi,szpachel
    itp )

    - grafika komputerowa
    - raczej male osiagniecia, ale coraz bardziej intesywna nauka

    - a obecnie projektowanie mebli (kuchnie, supialnie itp)

    mieszkam w miejscowosci o liczbie ludnosci do 22tys i tu jest juz 7
    sklepow komputerowych i 3 agencje reklamowe i oczywiscie nie licze osob
    skladajace komputery po domach bez rejestraci :)

  • 12. Data: 2005-09-26 11:21:41
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > moje umiejetnosci to przede wszystkim to
    [...]
    > - 6 lat doswiadczenia w handlu (materialy bydowlane okna,drzwi,szpachel
    > itp )

    [...]
> [...]
    > sklepow komputerowych i 3 agencje reklamowe i oczywiscie nie licze osob
    > skladajace komputery po domach bez rejestraci :)

    Rynek skladania komputerow rzeczywiscie jest konkurencyjny, wiec moze
    doradztwo budowlane/projektanckie?
    Doradztwo budowlane osobom prywatnym to fajna dzialka - kazdy od czasu do
    czasu potrzebuje wymienic okna, drzwi, zrobic maly remont itd., ale
    wiekszosc ludzi nie jest zorientowana w cenach, jakosci, jakosci firm
    wykonujacych te uslugi na rynku... Jest zapotrzebowanie na ludzi, ktorzy
    umieja powiedziec : jakiego rodzaju materialy i od kogo kupic, zeby bylo
    najkorzystniej przy posiadanej ilosci kasy, jaka firma jest dobra do danego
    rodzaju robot itd, a na zyczenie jeszcze beda sami jezdzic i kupowac oraz
    nadzorowac na biezaco prace. Taki "remont manager" do wynajecia. U mnie w
    miescie sa tacy, wspolpracujacy z roznymi firmami i rzemieslnikami, z
    ktorych dobieraja ad hoc najlepsza do danej roboty ekipe i do tych majacych
    dobra opinie trzeba sie zapisywac na kilka miesiecy do przodu. Z meblami,
    choc na mniejsza skale, to samo, choc tu samo projektowanie wydaje sie
    lepszym biznesem, moze ze sprzedawaniem projektow za granice, gdzie rynek
    jest bardziej rozwiniety i jest wiekszy popyt na oryginalnosc w tym
    zakresie?

    I.

  • 13. Data: 2005-09-26 15:28:23
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Mon, 26 Sep 2005 12:41:30 +0200, in Immona wrote:

> [...]
    > dlatego, ze przy takiej kwocie nie jest raczej mozliwe zrobienie maszyny do
    > zarabiania pieniedzy dzialajacej niezaleznie od tego, kto sie za nia

    W zasadzie to przy jakiejś jest?

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    Polish is essentially any other Slavic language with 70% of its
    consonants randomly shuffled. -- Basilius

  • 14. Data: 2005-09-26 16:12:49
    Od: Larry <d...@w...pl>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > umieja powiedziec : jakiego rodzaju materialy i od kogo kupic, zeby bylo
    > najkorzystniej przy posiadanej ilosci kasy, jaka firma jest dobra do

    Tylko pytanie czy ktos bedzie chcial placic za tego rodzaju posrednictwo??

  • 15. Data: 2005-09-26 16:47:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kira napisał(a):

    [...]

    > To nie byl biznesplan tylko prosta odpowiedz na proste pytanie.

    A ile w niej podtekstów było... ;P

    j.

  • 16. Data: 2005-09-26 20:01:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: wicio [Mon, 26 Sep 2005 12:59:49 +0200]:

    > moje umiejetnosci to przede wszystkim to
    > - komputery
    > - servis

    Nieoplacalne. Za duzo tego.

    > - administracja sieciami WLAN i LAN

    A na to te 12KPLN w zupelnosci na start starczy... Jesli nie masz
    po okolicy porozwalanej tony takich sieci, to sugeruje sprawdzic
    czy sie nie da od tej strony :)

    > - sprzedaz podzespolow

    Niskie marze. Mi sie znudzilo, ale mozna probowac jesli masz dobre
    kontakty wsrod dostawcow albo sieci.

    > - wiedza dotyczaca oprogramowania
    >
    > - handel

    A te polaczone razem daja calkiem przyjemne dochody jako niezalezny
    przedstawiciel kilku roznych producentow oprogramowania. I na to jak
    najbardziej tez te 12KPLN starczy.

    Kira

  • 17. Data: 2005-09-26 20:01:59
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Larry [Mon, 26 Sep 2005 18:12:49 +0200]:

    > Tylko pytanie czy ktos bedzie chcial placic za tego
    > rodzaju posrednictwo??

    A ile to sie przeleciec po miescie i sprawdzic?...

    Kira

  • 18. Data: 2005-09-26 20:11:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarek Hirny [Mon, 26 Sep 2005 17:28:23 +0200]:

    > W zasadzie to przy jakiejś jest?

    Jest, przy masie roznych. Z zalozeniem -- duzo gotowki. Kilka
    przykladow z doswiadczenie znajomych:

    - Robisz ladny domek, stawiasz w ladnych sypialniach kamerki,
    sadzasz przed nimi ladne panienki, robisz porzadna reklame.
    Koszta potezne, zyski bardzo przyjemne, narobic sie juz po
    rozreklamowaniu nieszczegolnie trzeba.

    - Kawalek ziemi ze zjazdem z jakiejs wylotowki z miasta, ale
    tak w obrebie kilku km zeby miastowym tez daleko nie bylo.
    Stawiasz knajpe, zatrudniasz (znow ;>) ladne dziewczyny do
    umilania czasu, robisz pare pokoi na godziny. Po oplaceniu
    przymusowej "ochrony" jeszcze Ci sporo zostaje.

    - Kawal gleby nad stawem czy jeziorkiem niedaleko miasta.
    Osrodek, wypozyczalnia sprzetu plywajacego, jakies niewielkie
    disco czy inny taki szajs, domki pod wynajem plus pokoje
    w jakims niewielkim budynku (opcja tansza), ewentualnie pole
    namiotowe do kompletu. Latem zarabiasz wystarczajaco, zeby
    reszte roku sie pobyczyc -- albo w cos to zainwestowac ;)

    - Zaklad pogrzebowy "dla elit", czyli paskudnie drogo, ale
    z kompletem uslug, nawet nietypowych, i absolutnie elegancko
    i z klasa. Ma sens raczej w wiekszych miastach...

    - Handel towarami luksusowymi, a nawet wrecz paskudnie i do
    przesady snobistycznymi ;) Potrzebne kontakty po obu stronach,
    klientow i dostawcow, ale forsa plynie szerokim strumieniem.

    - Wyburzanie budynkow. Kumpel ostatnio poznal facetow, ktorzy sie
    tym zajmuja. Zyja jak paczki w masle...

    - ...i pewnie od cholery innych...

    Tylko ze to juz sa kwoty raczej niedostepne "na poczatek". Choc
    jak sie uprzec i mierzyc od razu wysoko a nie na grobnicy sie
    skupiac i czas tracic... Czasami da sie zrobic.

    Kira

  • 19. Data: 2005-09-27 09:31:14
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jarek Hirny" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie to przy jakiejś jest?

    Tak, Kira juz podala przyklady, choc IMHO wiekszosc z tych przykladow to
    takie, przy ktorych trzeba sie tez osobiscie dosc sporo narobic.
    Od odpowiednio duzych sum, mozesz sobie najac prywatnego managera
    inwestycyjnego, ktory posiada wiedze o gieldzie, forexie i innych tego typu
    mozliwosciach i za procent od zysku (albo procent od zysku przekraczajacego
    zysk ze zlozenia lokaty w banku) bedzie korzystajac ze swojej wiedzy tymi
    pieniedzmi obracal i je inwestowal. Ty sie wylegujesz. No, stresujesz sie
    troche. :) Ale jak manager jest dobry, to obaj zarabiacie, pracuje on. Kasa
    musi byc na tyle duza, zeby z _ulamka_ Twojego _zysku_ dalo sie wykroic
    wynagrodzenie zadowalajace dobrego specjaliste.

    Albo inwestycja w nieruchomosci na wynajem. Kupujesz/budujesz dobrze
    zlokalizowany biurowiec i wynajmujesz pomieszczenia firmom i innym klientom.
    Zatrudniasz administratora, sprzataczke i recepcjonistke. Administrator
    pilnuje placenia czynszow, dopilnowuje wzywania kogos do potrzebnych napraw,
    rozmawia z chetnymi do wynajmu itd. Czynsze minus pensje minus naprawy minus
    ubezpieczenie i inne koszty pozostawiaja Ci duzy miesieczny zarobek,
    pojawiasz sie dwa razy na miesiac albo rzadziej. Przy dobrej lokalizacji
    koszty reklamy bardzo male, bo informacja na budynku, ktory reklamuje sie
    sam swoim standardem i polozeniem daje dobre efekty.

    Poza nieruchomosciami, jest spora grupa biznesow funkcjonujacych na podobnej
    zasadzie, czyli po duzej inwestycji odpowiednia ilosci stalych, placacych
    cyklicznie klientow, wsrod ktorych jest mala rotacja, a biezace zarzadzanie
    przyziemnymi sprawami dotyczacymi inwestycji jest na tyle malo wymagajace,
    ze mozna bez problemu znalezc i bez strachu do niego zatrudnic odpowiednia
    osobe.

    Ale tu mowimy o sumach na start siedmio, osmiocyfrowych i wiekszych.

    I.