PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpłatność za szkolenia

  • 11. Data: 2006-07-12 07:48:08
    Temat: Re: odpłatność za szkolenia
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    news:e9290a$h44$1@news.onet.pl...

    > Powiedza, ze pracownik odmowil poglebiania wiedzy, w zwiazku z tym brak mu
    > umiejetnosci i wiedzy do pracy na stanowisku i tyle. W sadzie sie ostoi,
    > juz to widzialem, niestety... Ale nie bedzie to oczywiscie dyscyplinarka.

    Czy więc takie lojalki to nie jest już jakaś prawnie usankcjonowana
    forma sprzedawania się w niewolę?
    Znany schemat - człowiek całe życie pracuje, aby spłacać
    nie istniejący dług, który cały czas rośnie.
    Aby móc go spłacać, musisz brać następny "kredyt" - szkolenie,
    i tak w kółko.
    Czy właśnie do tego zmierzamy?

    Stach

  • 12. Data: 2006-07-12 09:10:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e90tht$gte$2@nemesis.news.tpi.pl mvoicem

    > Myślisz, że ostoi się przed sądem?

    Myślę że tak. Zwłaszcza że kiedyś czytałem coś o lojalkach na żółtych
    stronach www.rp.pl. Nie pamiętam szczegółów, ale wniosek z artykułu o
    lojalkach wszelkiej maści był taki że podpisywać nie trzeba, ale utrata
    zaufania do pracownika (umotywowana odmową podpisania lojalki) jest
    wystarczającym powodem do zwolnienia w trybie normalnym.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-07-12 09:11:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    mvoicem napisał(a):

> [...]
    > zaufania do pracownika (umotywowana odmową podpisania lojalki) jest
    > wystarczającym powodem do zwolnienia w trybie normalnym.

    dodam że w/w artykuł był poparty ze dwoma wyrokami w takich sprawach,
    nie pamiętam jakiego szczebla.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-07-12 10:20:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e92eb4$fs9$1@atlantis.news.tpi.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > zaufania do pracownika (umotywowana odmową podpisania lojalki) jest
    > wystarczającym powodem do zwolnienia w trybie normalnym.
    Może i tak, chociaż wydaje mi się, że inaczej oceniono by rzekomą "utratę
    zaufania" po odmowie podpisania zobowiązania już przy pierwszym szkoleniu, a
    inaczej kiedy pracownik wykaże, że już kilka razy podpisał, posiada
    zobowiązania i nie chce zaciągać nowego. Przedstawiony przez wątkoczyńcę
    stan rzeczy mógłby wskazywać na faktyczną intencję pracodawcy "uwiązania"
    pracownika.
    Przyszło mi także do głowy coś innego. Nie znam wprawdzie treści tej lojalki
    ale może jest tak, że jeśli stroną wypowiadającą umowę jest pracodawca to
    zobowiązanie przestaje istnieć. Wówczas autor odmawiając podpisu albo nie
    zostanie zwolniony aż do "odpracowania" istniejących zobowiązań, albo -
    zwolniony - szybciej osiągnie to, czego chce.

    Jotte

  • 15. Data: 2006-07-14 09:13:02
    Od: zoltek <j...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    [...]
> [...]
    > podpisu albo nie zostanie zwolniony aż do "odpracowania" istniejących
    > zobowiązań, albo - zwolniony - szybciej osiągnie to, czego chce.

    Dokładnie o to właśnie chodzi, gdyby mnie zwolnił kiedy nie podpiszę
    kolejnych lojalek, to czy będę musiał wcześniej spłacić wszystkie
    zobowiązania finansowe wynikające z wcześniej podpisanych lojalek,
    niestety umowa, tzn treść dotychczasowych lojalek, tego nie precyzuje. I
    tu jest mój problem, bo bardzo byłoby mi na rękę gdyby mnie jednak
    pracodawca zwolnił ale w trybie normalnym, pracodawca to ZUS i wszyscy
    informatycy, którzy mają coś w głowie stamtąd uciekają.

    zdrawim zoltek

  • 16. Data: 2006-10-05 14:05:22
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Użytkownik "zoltek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze tego jednego roku. Niestety firma wymyśliła sobie kolejne
    > szkolenia w przeciągu roku tak by związać pozostałych jeszcze pracowników
    > kolejnymi lojalkami. Co mogę teraz zrobić? Rozważałem kilka opcji ale nie
    > wiem jak to wygląda od strony prawnej. Jechać na szkolenia ale nie
    > podpisywać lojalki, pewnie zakład będzie groził dyscyplinarnym
    > zwolnieniem, wymusić na zakładzie by na lojalce umieść okres do
    > odpracowania maksymalnie krótki, np. pół roku, itp. Co mogę w świetle
    > prawa uczynić by nie zostać zwolnionym dyscyplinarnie?

    Raczej niewiele. Wiedziales w co sie pakujesz. Ja gdybym mial podpisac
    lojalke na szkolenie to tylko w firmie w ktorej chce pracowac i z napisanym
    na lojalce cieniutkim drukiem ze moja pensja nie ulegnie obnizce przez okres
    trwania lojalki.