PracaGrupypl.praca.dyskusje › jakie sa wady ?

  • 1. Data: 2006-07-11 08:48:34
    Temat: jakie sa wady ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Jakie sa wady posiadania wlasnej dzialalnosci gospodarczej ? Byla by to
    dzialanosc jednoosobowa umieszczona w domu. Za wady rozumiem, rowniez jakies
    kontrole skarbowe itp. wszystko czego nie ma w przypadku zwyklej umowy o
    dzielo.
    Bede wdzieczny za jakies praktyczne rady.
    Jarod

  • 2. Data: 2006-07-11 09:19:04
    Temat: Re: jakie sa wady ?
    Od: "mierzvoj" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jakie sa wady posiadania wlasnej dzialalnosci gospodarczej ?

    najwieksza to istnienie niezorganizowanej grupy przestepczej o nazwie:

    ZUS

    pzdr

  • 3. Data: 2006-07-11 10:22:29
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Tue, 11 Jul 2006 10:48:34 +0200, Jarod
    <b...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > umowy o dzielo.
    > Bede wdzieczny za jakies praktyczne rady.
    prowadzilem swego czasu takowa...
    Moje odczucie jest takie, ze przy naszym prawodawstwie nigdy tak naprawde
    nie wiesz kiedy dostaniesz "strzala" i z ktorej strony.

    Moze sie okazac, ze US doczepi sie do podatku czy czegos innego, bo _ten
    akurat_ urzad inaczej interpretuje jakis przepis. Moze Ci zus cos
    brzytkiego wyciac, zazdrosny pracownik, albo kontrahent...
    albo caly rynek jak ludzie przestana kupowac ;))

    Oczywiscie sa tacy ktorzy sie w tym dobrze czuja i swietnie funkcjonuja.
    Ja do takich nie naleze :)

    Pozdrawiam

    Bonza

  • 4. Data: 2006-07-11 11:28:15
    Od: "lula78" <l...@N...gazeta.pl>

    Jarod <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > dzielo.
    > Bede wdzieczny za jakies praktyczne rady.

    Wady wymieniłabym następujące: przede wszystkim ciągle zbyt duża biurokracja,
    duże koszty początkowe pomimo i tak niższego zusu (zus dla rozpoczynajacych
    firm 166,66 zl skladka zdrowotna plus ok. 100 zl skladka emer-rent.), sprawdz
    przypadkiem, czy nie musialbys od razu byc vatowcem (np. przy uslugach
    doradczych - od razu stajesz sie vatowcem i trzeba zaplacic 152 zl oplaty plus
    oczywiscie vatowcow czesciej nachodzi US. Vatowcem też się stajesz od 10,000
    euro przychodów, więc wcale nie jest to taka duża kwota. Oczywiscie co miesiac
    musisz sporzadzac te wszystkie deklaracje PIT-5, ew. VAT-7 lub VAT-7K, DRA do ZUS.
    --
    http://www.poradopedia.pl/ - porady na każdy temat

  • 5. Data: 2006-07-11 11:35:41
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Uzytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisal w
    wiadomosci news:e8vol1$m0g$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Jakie sa wady posiadania wlasnej dzialalnosci gospodarczej ?
    Dla mnie najwieksza byla koniecznosc stawiania sie w fiskusie co dwa
    tygodnie i tlumaczenia urzednikom, dlaczego zamiast wzywac powinni nie gubic
    waznych dokumentów.

    pozdr.
    m;

  • 6. Data: 2006-07-11 11:55:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "lula78" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > przypadkiem, czy nie musialbys od razu byc vatowcem (np. przy uslugach
    > doradczych - od razu stajesz sie vatowcem i trzeba zaplacic 152 zl oplaty
    > plus

    Jezeli dzialalnosc gospodarcza to _od_razu_ VAT. Na prawde malo jest
    sytuacji, w ktorych nie oplaca sie rozliczac tego podatku.

    sz.

  • 7. Data: 2006-07-11 12:27:08
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    > najwieksza to istnienie niezorganizowanej grupy przestepczej o nazwie:
    >
    > ZUS

    lol

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 8. Data: 2006-07-11 12:29:40
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Jarod wrote:
> [...]
    > rowniez jakies kontrole skarbowe itp. wszystko czego nie ma w
    > przypadku zwyklej umowy o dzielo.
    > Bede wdzieczny za jakies praktyczne rady.

    prowadze DG od ponad pol roku, mam tania ksiegowa i nie mam powodow do
    smutku.
    ciezko sie przyzwyczaic do pewnych rzeczy, np oplaty :) ale nauczylem sie
    wszystkiego bardziej pilnowac. odruchowo pytasz sie o ceny (netto czy
    brutto), czytasz wszystko minimum dwa razy itp. spodoba ci sie - wg mnie
    dobra szkola zycia.

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 9. Data: 2006-07-12 09:10:23
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Kuroi Bonza napisał(a):

    > prowadzilem swego czasu takowa...

    Ja też - nigdy więcej. ZUS i US - te dwie instytucje skutecznie
    utrudniają biznes w Polsce.

    Tobi