PracaGrupypl.praca.dyskusjeodpłatność za szkolenia › Re: odpłatność za szkolenia
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odpłatność za szkolenia
    Date: Wed, 12 Jul 2006 12:20:49 +0200

    W wiadomości news:e92eb4$fs9$1@atlantis.news.tpi.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > Myślę że tak. Zwłaszcza że kiedyś czytałem coś o lojalkach na żółtych
    > stronach www.rp.pl. Nie pamiętam szczegółów, ale wniosek z artykułu o
    > lojalkach wszelkiej maści był taki że podpisywać nie trzeba, ale utrata
    > zaufania do pracownika (umotywowana odmową podpisania lojalki) jest
    > wystarczającym powodem do zwolnienia w trybie normalnym.
    Może i tak, chociaż wydaje mi się, że inaczej oceniono by rzekomą "utratę
    zaufania" po odmowie podpisania zobowiązania już przy pierwszym szkoleniu, a
    inaczej kiedy pracownik wykaże, że już kilka razy podpisał, posiada
    zobowiązania i nie chce zaciągać nowego. Przedstawiony przez wątkoczyńcę
    stan rzeczy mógłby wskazywać na faktyczną intencję pracodawcy "uwiązania"
    pracownika.
    Przyszło mi także do głowy coś innego. Nie znam wprawdzie treści tej lojalki
    ale może jest tak, że jeśli stroną wypowiadającą umowę jest pracodawca to
    zobowiązanie przestaje istnieć. Wówczas autor odmawiając podpisu albo nie
    zostanie zwolniony aż do "odpracowania" istniejących zobowiązań, albo -
    zwolniony - szybciej osiągnie to, czego chce.

    Jotte