PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieuczciwy pracodawca (naiwny pracownik ;)...)

  • 11. Data: 2009-01-12 22:22:41
    Temat: Re: nieuczciwy pracodawca (naiwny pracownik ;)...)
    Od: jackob <1...@g...com>

    On 12 Sty, 20:13, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:3509d6a2-8091-4feb-951f-a5b1a4daecfa@
    w1g2000prk.googlegroups.com

    > Najlepsza rada - niech napisze tu na grupę, opisze sytuację i co chce
    > osiągnąć.
    >
    > --
    > Jotte

    Sytuacja wygląda mniej więcej tak jak opisałem, co chce osiągnąć??
    może legalne zatrudnienie, może uprzykrzenie życia kolejnemu
    cwaniakowi.
    Tak czy inaczej dzięki za uwagi, ewentualnie jakby ktoś już miał do
    czynienia z podobną sytuacją i odniósł jakiegoś rodzaju sukces na tym
    polu to proszę o info.
    pzdr. j.

  • 12. Data: 2009-01-12 22:35:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    jackob <1...@g...com> pisze:

    > Sytuacja wygląda mniej więcej tak jak opisałem
    Sam napisać nie umie?

    > co chce osiągnąć??
    > może legalne zatrudnienie, może uprzykrzenie życia kolejnemu
    > cwaniakowi.
    To może niech gostek sam za siebie pisze.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-01-13 09:21:51
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "badzio" <b...@g...com> napisał

    On 12 Sty, 12:31, "Nixe" <n...@o...eu> wrote:
    > Jaki papierek? Weź się może dowiedz konkretnie co i jak, bo chcąc zrobić
    > dobrze, jeszcze niechcący napytasz biedy temu swojemu ziomkowi.

    > Jakie problemy moze sprowadzic na kolege?

    Choćby takie, że pracodawca przez takie zamieszanie straci do niego zaufanie
    i po prostu go zwolni.
    Jeśli koleś chce działać, to niech działa, ale z głową, upewniwszy się, że
    faktycznie coś jest nie tak.

    > Nie widze ryzyka dla pracownika.

    To spójrz z trochę szerszej perspektywy.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 14. Data: 2009-01-13 13:22:32
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 13 Sty, 10:21, "Nixe" <n...@o...eu> wrote:

    > Choćby takie, że pracodawca przez takie zamieszanie straci do niego zaufanie
    > i po prostu go zwolni.

    Ale to jest niezalezne od tego czy pracodawca zatrudnia na czarno czy
    nie

    > To spójrz z trochę szerszej perspektywy.

    Probuje. Bez wzgledu na stan faktyczny, naslanie kontroli raczej na
    pewno popsuje stosunki miedzy pracodawca a pracownikiem. Mi chodzi o
    problemy dla pracownika, ktory nie jest legalnie zatrudniony i nasyla
    kontrole na pracodawce

  • 15. Data: 2009-01-13 13:48:18
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "badzio" <b...@g...com> napisał

    > Ale to jest niezalezne od tego czy pracodawca zatrudnia na czarno czy nie

    Czy mam rozumieć, że wg Ciebie pracownikowi w ogóle nie zależy, żeby tam
    pracować?

    > Probuje. Bez wzgledu na stan faktyczny, naslanie kontroli raczej na
    > pewno popsuje stosunki miedzy pracodawca a pracownikiem.

    Dokładnie. Po kija więc ryzykować taką sytuację, jeśli nie ma się pewności,
    że pracodawca faktycznie działa "na lewo"?
    Przecież rezultat może być taki, że jeśli kontrola okaże się nieuzasadniona,
    to pracodawca zwolni pracownika "na złość". O to właśnie chodzi? :>

    > Mi chodzi o
    > problemy dla pracownika, ktory nie jest legalnie zatrudniony i nasyla
    > kontrole na pracodawce

    Sęk w tym, że nie wiesz na pewno, czy faktycznie
    jest_nielegalnie_zatrudniony. I tu jest sedno.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 16. Data: 2009-01-13 14:21:03
    Od: jackob <1...@g...com>

    On 13 Sty, 14:48, "Nixe" <n...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Sęk w tym, że nie wiesz na pewno, czy faktycznie
    > jest_nielegalnie_zatrudniony. I tu jest sedno.

    Z tego co kolega mówił (sam nie napisze bo w tym momencie nie posiada
    netu i tym bardziej nie korzysta z usnetu)
    pracuje na czarno, natomiast pozostali którzy pracują tam dłużej mają
    umowę o pracę. Sam jest jakby na próbę i jakby co to wylatuje
    pierwszy.
    Z tego co piszecie to jedyne bezpieczne rozwiązanie dla niego to
    pewnie anonimowy donos, aczkolwiek jak nadal będzie tam robił i
    wpadnie kontrolą to mogą się przyczepić czemu np. nie płaci podatku od
    wzbogacenia skoro dostaje pieniądze itd itp.
    Wychodzi na to, że akcja nie warta zachodu...

  • 17. Data: 2009-01-13 14:30:11
    Od: widłowe <n...@g...com>

    On 12 Sty, 09:15, jackob <1...@g...com> wrote:
    jedyny sposob to sie zwolnic - ja sie tak kulam od ojeju
    i zalozyc wlasna firme. np www.wozkiwidlowe24.info, www.jcb.org.pl
    zwalnialem sie z pracy juz kilka razy - dlatego ze to pracodawca przed
    przyjeciem oklamywal mnie bardziiej niz ja jego, hehhe - i obwieszczal
    zlote gory, samochody, pierdu pierdu.
    wiec najlepiej ..

  • 18. Data: 2009-01-13 17:11:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com
    jackob <1...@g...com> pisze:

> [...]
    > wpadnie kontrolą to mogą się przyczepić czemu np. nie płaci podatku od
    > wzbogacenia skoro dostaje pieniądze itd itp.
    Jakiego wzbogacenia? Normalny podatek dochodowy.
    Jemu nic nie będzie, bo zaliczkę na ten podatek odprowadza pracodawca, a
    pracownik dostaje wynagrodzenie netto. Pracownik może nie wiedzieć o tym, że
    pracodawca oszukuje nie płacąc podatku i ZUSu (swoją drogą ile czasu ta
    sytuacja trwa?).
    Zawiadomienie o nieprawidłowościach i łamaniu prawa (nie donos, nie donos)
    to nie jedyny sposób.
    Pytanie czy nie posiadający netu kolega ma dowody na swoje zatrudnienie (w
    sensie wykonywania pracy na rzecz pracodawcy)?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-01-13 20:17:28
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "jackob" napisał:
    >Sytuacja wygląda mniej więcej tak jak opisałem, co chce osiągnąć??

    może opisz sytuację jeszcze raz, bo nie widać pierwszego posta, nie wim czy
    to tylko tak u mnie, czy to cenzura jakaś, czy coś jeszcze?:O)

  • 20. Data: 2009-01-14 07:45:22
    Od: jackob <1...@g...com>

> [...]
    > pracodawca oszukuje nie płacąc podatku i ZUSu (swoją drogą ile czasu ta

    Jeśli zostałby zatrudniony to powinien dostać jakieś papiery (być może
    jeszcze dostanie, pracuje tam ~3 miesiące), póki co twierdzi, że
    pracuje bez umowy i w takiej sytuacji, a ni pracodawca, ani on nie
    odprowadza podatków (a teoretycznie sam dostając pieniądze powinien
    płacić podatek od jakiś tam sumy) .

> [...]
    > Pytanie czy nie posiadający netu kolega ma dowody na swoje zatrudnienie (w
    > sensie wykonywania pracy na rzecz pracodawcy)?

    Zeznania współpracowników, którzy zapewne pójdą do sądu :), a tak na
    serio to pewnie nie ma. Ewentualnie może zrobić jakąś prowokacje i
    nagrać pracodawce, który mówi mu na jakich warunkach (czyli na
    czarno) pracuje.

    j.