PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieuczciwy pracodawca (naiwny pracownik ;)...)

  • 1. Data: 2009-01-12 08:15:15
    Temat: nieuczciwy pracodawca (naiwny pracownik ;)...)
    Od: jackob <1...@g...com>

    Witam

    Czy można w jakiś sposób "udupić" ewentualnie uprzykrzyć życie
    "pracodawcy", który obiecuje rejestrację, mimo to zwleka i przeciąga
    to w nieskończoność (wiadomo o co chodzi) ??
    Jedyne (niby) dowody całego procederu to przelew "niby pensji" na
    konto.

    pzdr.j.

  • 2. Data: 2009-01-12 09:10:39
    Temat: Re: nieuczciwy pracodawca (naiwny pracownik ;)...)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-12, jackob <1...@g...com> wrote:

    [...]

    > Czy można w jakiś sposób "udupić" ewentualnie uprzykrzyć życie
    > "pracodawcy", który obiecuje rejestrację, mimo to zwleka i przeciąga
    > to w nieskończoność (wiadomo o co chodzi) ??

    Jaką rejestrację?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-12 09:36:27
    Od: jackob <1...@g...com>

    On 12 Sty, 10:10, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2009-01-12, jackob <1...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaką rejestrację?
    >
    > --
    > Wojciech Bańcer
    > p...@p...pl

    tzn. ta osoba (nie chodzi bynajmniej o mnie ;).., z resztą nie
    istotne) pracuje teraz na czarno czyli bez jakiejkolwiek umowy.

  • 4. Data: 2009-01-12 10:45:27
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 12 Sty, 09:15, jackob <1...@g...com> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy można w jakiś sposób "udupić" ewentualnie uprzykrzyć życie
    > "pracodawcy", który obiecuje rejestrację, mimo to zwleka i przeciąga
    > to w nieskończoność (wiadomo o co chodzi) ??

    PIP, US, ZUS

  • 5. Data: 2009-01-12 11:21:10
    Od: jackob <1...@g...com>

    On 12 Sty, 11:45, badzio <b...@g...com> wrote:

    > PIP, US, ZUS

    czyli co, pisemko do powyższych urzędów, że taki i taki zatrudnia na
    czarno?? Dodam jeszcze, że kolega wypełnił jakiś tam papierek, ale
    prywaciarz go nie podpisał tylko wziął sobie na przechowanie,.. czyli
    powiedzmy wpada kontrola (tak to działa?), on dopiero teraz podpisuje
    ową umowę i twierdzi, że taki a taki pracuje u niego, ale np. dopiero
    od tygodnia.

  • 6. Data: 2009-01-12 11:31:41
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "jackob" <1...@g...com> napisał

    > czyli co, pisemko do powyższych urzędów, że taki i taki zatrudnia na
    > czarno?? Dodam jeszcze, że kolega wypełnił jakiś tam papierek, ale
    > prywaciarz go nie podpisał tylko wziął sobie na przechowanie,..

    Jaki papierek? Weź się może dowiedz konkretnie co i jak, bo chcąc zrobić
    dobrze, jeszcze niechcący napytasz biedy temu swojemu ziomkowi. Jesteś
    pewien, że pracodawca nie odprowadza mu składek ZUS i zaliczek na podatek?
    Sam brak umowy (jako papierka) kompletnie o niczym nie świadczy.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 7. Data: 2009-01-12 11:49:25
    Od: jackob <1...@g...com>

    On 12 Sty, 12:31, "Nixe" <n...@o...eu> wrote:
> [...]
    > pewien, że pracodawca nie odprowadza mu składek ZUS i zaliczek na podatek?
    > Sam brak umowy (jako papierka) kompletnie o niczym nie świadczy.

    Z tego co mówił kolega to pracuje kompletnie na czarno, zero
    ubezpieczenia, nawet do lekarza nie może iść itd (tak mówił,
    aczkolwiek kasę dostaje na konto). Co do napytania biedy wszystko
    pozostawiam w jego rękach, chcę tylko mu poradzić co może zrobić w
    takiej sytuacji. Poza tym im mniej takich nieuczciwych pracodawców tym
    chyba lepiej dla nas pracujących ;).

  • 8. Data: 2009-01-12 14:40:03
    Od: badzio <b...@g...com>

> [...]
    > dobrze, jeszcze niechcący napytasz biedy temu swojemu ziomkowi. Jesteś
    > pewien, że pracodawca nie odprowadza mu składek ZUS i zaliczek na podatek?

    Jakie problemy moze sprowadzic na kolege? Zalozmy ze ow papierek to
    jest umowa o prace, ktorej z czystej zlosliwosci pracodawca nei
    podpisal. Ale zglosil pracownika do ZUSu, odprowadza zaliczki na
    podatek. Nie widze ryzyka dla pracownika. Natomaist jesli pracownik
    nie jest zgloszony do ZUSu, brak odprowadzania skladek, to pracodawca
    ma problem.

  • 9. Data: 2009-01-12 16:53:26
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "jackob" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Z tego co mówił kolega to pracuje kompletnie na czarno,

    > Poza tym im mniej takich nieuczciwych pracodawców tym
    chyba lepiej dla nas pracujących ;).

    Jakby pracujący chcieli mieć "uczciwych", toby nie pracowali u tych
    "nieuczciwych".

    --
    andreas

  • 10. Data: 2009-01-12 19:13:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    jackob <1...@g...com> pisze:

    > Co do napytania biedy wszystko pozostawiam w jego rękach,
    > chcę tylko mu poradzić co może zrobić w takiej sytuacji.
    Najlepsza rada - niech napisze tu na grupę, opisze sytuację i co chce
    osiągnąć.

    --
    Jotte