PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2009-01-10 17:10:02
    Temat: okres wypowiedzenia
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

    Witam,
    17.01.2006 podpisalem umowe o prace na czas nieokreslony.
    Moje pytanie - od kiedy dokladnie obowiazuje mnie i pracodawce 3 miesieczny
    okres wypowiedzenia?
    Szukalem juz odpowiedzi i mam trzy alternatywne rozwiazania:
    - od poczatku miesiaca, czyli od 01.01.2009
    - od 17.01
    - od pierwszego dnia kolejnego miesiaca, czyli 01.02.2009.

    Bardzo prosze o pomoc - kto mi moze podac prawidlowa date?

    Zonda

  • 2. Data: 2009-01-10 17:34:00
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gkaksn$pcq$1@atlantis.news.neostrada.pl zonda
    <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > - od pierwszego dnia kolejnego miesiaca, czyli 01.02.2009.
    > Bardzo prosze o pomoc - kto mi moze podac prawidlowa date?
    Gdy okres zatrudnienia wyniesie co najmniej 3 lata.
    17.01.2009.
    Rozpoczęcie biegu wypowiedzenia to co innego.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-01-10 19:14:37
    Od: "Piotr" <n...@n...pl>

    A czy przy każdej zmianie pracy okres 3 lat (i inne oczywiście) liczy się od
    nowa? Czy jest to okres od przyjecia pierwszej pracy - przy utrzymaniu
    ciągłości zatrunieniea przy zmianie pracy?

  • 4. Data: 2009-01-10 19:19:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gkas4g$evt$1@news3.onet Piotr <n...@n...pl> pisze:

> [...]
    > nowa? Czy jest to okres od przyjecia pierwszej pracy - przy utrzymaniu
    > ciągłości zatrunieniea przy zmianie pracy?
    Precyzują to zapisy KP.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-01-10 19:32:28
    Od: "Regand" <r...@w...pl>

    > 17.01.2006 podpisalem umowe o prace na czas nieokreslony.

    Jezeli w tej samej firmie miales wczesnieje umowe na okres probny to ona
    rowniez sie wlicza w sume.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-10 20:08:43
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

    > Rozpoczęcie biegu wypowiedzenia to co innego.

    Jak to rozumiec?
    Bardzo dziekuje za wczesniejsza odpowiedz.

    Zonda

  • 7. Data: 2009-01-10 20:15:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gkavoe$ia4$1@nemesis.news.neostrada.pl zonda
    <n...@s...pl> pisze:

    > Jak to rozumiec?
    Art. 30 §2^1 KP.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-01-10 22:30:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sat, 10 Jan 2009 18:10:02 +0100, "zonda" <n...@s...pl>
    zakodowal:

> [...]
    >- od poczatku miesiaca, czyli od 01.01.2009
    >- od 17.01
    >- od pierwszego dnia kolejnego miesiaca, czyli 01.02.2009.

    Liczy się cały okres zatrudnienia - włącznie z okresem wypowiedzenia.
    Więc gdybyś złożył wypowiedzenie w tym miesiącu (niezależnie od tego,
    czy pierwszego, czy ostatniego, czy któregokolwiek innego dnia), to
    wypowiedzenie miesięczne skończyłoby się z końcem lutego - więc staż
    ponad 3 lata = trzymiesięczny okres wypowiedzenia - czyli do końca
    kwietnia..
    Gdybyś złożył w grudniu, to wypowiedzeni do końca stycznia - więc też
    trzy miesiące (czyli do końca marca).

    Orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 4 kwietnia 1979 r. (I PZP 33/78)
    mówie, że do okresu zatrudnienia, od którego zależy długość okresu
    wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony w
    rozumieniu art. 36 § 1 kp, wlicza się okres wypowiedzenia tej umowy. W
    uzasadnieniu do orzeczenia SN wskazał, iż o długości przewidzianych w
    art. 36 § 1 kp okresów wypowiedzenia decyduje okres zatrudnienia,
    który pracownik osiągnie w dniu rozwiązania stosunku pracy
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded