PracaGrupypl.praca.dyskusje › niestawienie sie pracownika do pracy po chorobie

  • 1. Data: 2003-01-08 13:38:28
    Temat: niestawienie sie pracownika do pracy po chorobie
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcialbym o opinie co pracodawca moze/powinien zrobic w takiej sytuacji:
    - pracownik zatrudniony na czas nieokreslony choruje od 11.07.2002, przynosi
    zwolnienia,
    - w grudniu przynosi zwolnienie do 06.01.2003 i informuje ustnie ze to
    ostatnie zwolnienie i ze byl na komisji i przyznano mu rente na 1 rok ale
    nie ma orzeczenia bo czeka, maja przyslac poczta
    - jest dzien 08.01 pracownik nie przynosi orzeczenie, nie stawia sie do
    pracy, nie informuje pracodawcy

    Jaki jest status prawny takiej sytuacji?
    Czy umowa o prace obowiazuje? Jezeli tak to czy mozna zwolnic dyscyplinarnie
    pracownika?
    A co jezeli przyniesie orzeczenie po terminie?

    Dziekuje za wszelkie sugestie.

    pozdrawiam
    Marcin Latek

  • 2. Data: 2003-01-08 13:50:20
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwolnic dyscyplinarnie
    > pracownika?
    > A co jezeli przyniesie orzeczenie po terminie?

    Pracodawca ma pelne prawo zwolnic takiego pracownika.

  • 3. Data: 2003-01-08 15:12:44
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Magge" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Pracodawca ma pelne prawo zwolnic takiego pracownika.

    Dzieki za odpowiedz,
    czyli zwolnienie dyscyplinarne z powodu ciezkiego naruszenia obowiazkow
    pracowniczych? bez wypowiedzenia, odpraw itp?
    a czy nalezy sie wtedy ekwiwalent za zalegly urlop?

    pozdr. Marcin

  • 4. Data: 2003-01-09 06:29:06
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > naruszenia obowiazkow
    > pracowniczych? bez wypowiedzenia, odpraw itp?
    > a czy nalezy sie wtedy ekwiwalent za zalegly urlop?

    Nie dyscyplinarne, a zwolnienei po wykorzystaniu 180 dni
    zwolnienia chorobowego, ekwiwalent sie nalezy. w kodeksie
    Pracy w dziale rozwiazywanie umowy o prace jest wszystko
    jasno opisane.

  • 5. Data: 2003-01-09 10:20:01
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    > Nie dyscyplinarne, a zwolnienei po wykorzystaniu 180 dni
    > zwolnienia chorobowego, ekwiwalent sie nalezy. w kodeksie
    > Pracy w dziale rozwiazywanie umowy o prace jest wszystko
    > jasno opisane.

    zgoda ale ostatnie zwolnienie konczy sie 06.01.2003. czyli od 11.07.2002 nie
    ma 180 dni zwolnienia!
    a pracownik nie dostarczyl kolejnego ani nie przyszedl do pracy ani nie
    dostarczyl orzeczenia komisji lekarskiej
    ?
    pozdr. Marcin

  • 6. Data: 2003-01-10 01:00:27
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    MarcinL wrote:

> [...]
    >
    > Jaki jest status prawny takiej sytuacji?
    > Czy umowa o prace obowiazuje? Jezeli tak to czy mozna zwolnic dyscyplinarnie

    Art 53 par 1 pkt 2 (w rozumieniu dowodow prawnych posiadanych przez
    pracodawce, a nie sytuacji faktycznej nieznanej pracodawcy z powodow
    lezacych po stronie pracownika). Niestety minely dopiero 2 (4) dni a nie
    miesiac --> zwolnic dyscyplinarnie nie mozna.

    Jezeli sytuacja przeciagnie sie ponad miesiac to mozna, z zastrzezeniem
    zawartym w par 3 wzmiankowanego przepisu (inaczej --> jezeli zwalniac to
    jak najszybciej) i najlepiej szybko zatrudnic kogos nowego z racji par 5.

    > A co jezeli przyniesie orzeczenie po terminie?

    Po terminie 1 miesiaca (po zwolnieniu dyscyplinarnym) art 53 par 5,
    chyba ze nie zostanie dopelniony wymog zawarty w par 3 --> wtedy bedzie
    gorzej.

    Jedynym problemem jest to, czy zwolnienia bez wypowiedzenia mozna
    dokonac, bez udokumentowanej (polecony ?) proby skontaktowania sie z
    pracownikiem celem wyjasnienia sytuacji.

    Proponuje udac sie do prawnika po porade (oczywiscie nie do prawnika
    liczacego sobie 400 zl ;) ) --> wyjdzie taniej niz ewentualne
    odszkodowania itp. duperele zasadzone przez Sad Pracy.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-01-11 20:08:54
    Od: a...@p...onet.pl

    Wywal go na zbity pysk.

  • 8. Data: 2003-01-14 11:39:33
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pracownika?
    > A co jezeli przyniesie orzeczenie po terminie?

    Jest podstawa do dyscyplinarnego zwolnienia. Cięzkie naruszenie przepisów prawa
    pracy. Ja tak bym przedstawiał swojemu szefowi. Z pozdrowieniami

  • 9. Data: 2003-01-14 12:11:46
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    > zgoda ale ostatnie zwolnienie konczy sie 06.01.2003. czyli
    > od 11.07.2002 nie
    > ma 180 dni zwolnienia!

    policz sobie dobrze:
    21 dni lipiec
    31-sierpien
    30-wrzesien
    31-pazdziernik
    30-listopad
    31-grudzien
    6 styczen

    razem: 180 dni

  • 10. Data: 2003-01-16 09:41:51
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

    Informuje, że jest na rencie. (choć dziwne,
    najpierw pzedłużają, jesli rokuje powrót do pracy,
    na 3 miesiące)

    On nie musi nic przynosić - powinienes otrzymać to
    od Orzecznictwa ZUS.

    > Jest podstawa do dyscyplinarnego zwolnienia. Cięzkie naruszenie przepisów prawa
    > pracy. Ja tak bym przedstawiał swojemu szefowi. Z pozdrowieniami

    A ja nie. Zbyt często mi się to zdarzało ;-)
    Moim zdaniem przywróciliby te osobę do pracy.

    Aleksandra

    ps. Daj znać, jak się sprawa potoczy...