PracaGrupypl.praca.dyskusje › może podyskutują 50- latki?

  • 121. Data: 2002-11-29 17:15:05
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości news:3DE6B828.5090308@i7.com.pl...

    > Nina niby sie zmienilo, ale na gorsze - teraz tez musisz dawac lapowki,
    > tez szpitale nie maja medykaliow bo nie maja pieniedzy, gorzej - teraz
    > jesli jestes nieubezpieczony to do szpitala sie nie dostaniesz - mozesz
    > se umzec gdzie ci sie podoba :)))

    Duże znaczenie ma też tutaj propaganda, reklama, nawet bezmyślna
    nagonka. Minister zdrowia spowodował obniżenie cen leków na grubo
    ponad 0,5 mld zł. Koncerny farmaceutyczne przypuściły bezpardonowy
    atak na sprawcę swoich strat. Jaka gazeta odmówi sobie reklam
    leków, która będzie bezstronnie omawiać problem gdy Łapiński nie
    może płacić nawet 1/100 tego co te koncerny.
    Dodać do tego politykę wspierania przez min. Hausnera korporacji
    zawodowych no to i mamy spiralę pogarszania się warunków życia
    wszystkich niezależnie czy to bezrobotny,czy pracujący, czy też emeryt.

    Pozdrawiam
    ad

  • 122. Data: 2002-11-29 17:15:29
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    Użytkownik <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest to żadne specjalne świadczenie tylko forma oszczędności (stan
    > idealny). Nie zasłaniaj się EOTem tylko wyjaśnij mi wreszcie dlaczego
    > korzystanie z własnych oszczędności ma komuś zamykać drogę do dalszej
    pracy?
    > Michał Gancarski (młody nie-emeryt)

    Tak jest :-)).
    Pracy przecież nie można zabronić. No chyba że
    stosować zasadę "nie chodzi o to że ja nie mam,
    ale o to by ktoś nie miał".

    Pozdrawiam
    ad

  • 123. Data: 2002-11-29 17:55:46
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "adherent" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może na początek warto by ustalić kryterium kiedy "Balcerowicz
    > musi odejść". Wiadomo kierujący gospodarką, krajem odchodzą
    > gdy przegrają wybory lub gorzej, gdy zmuszą ich do tego protesty
    > społeczne. Warto by zwolennicy uproszczonego liberalizmu
    > ustalili granicę po przekroczeniu której zmieni się polityka NBP-u.
    > Dla przeciętnego obywatela płacącego nadmierne oprocentowanie
    > od kredytów powinno to nastąpić już dawno. Przecież jeżeli kredyt
    > będzie mniej oprocentowany to więcej tego kredytu wezmę i kupię
    > za to jakiś towar, by towar wyprodukować ktoś musi pracować.

    No wlasnie, sek tym ze ten kredyt wezmie panstwo, ktore niczym odrzutowy
    odkurzacz wysysa kapital z rynku.
    Wyobraz sobie co by bylo gdyby dlugu publicznego nie bylo, toz to raj banki
    udlawilyby sie pieniedzmi, a na rynek trafiloby kilkanascie razy wiecej kasy
    na inwestycje i konsumpcje... niestety nie mam linka do statystyk ile
    udzielono kredytow, a jaki jest dlug publiczny ;))

    > Myślę że gdy będziemy mieli do czynienia z deflacją no to już sam
    > Balcerowicz zrozumie że poparcie Prezydenta nie wystarczy. Wtedy
    > zdanie liberałów będzie ludziom obojętne.
    > Sądzę że po Balcerowiczu górnicy, hutnicy, stoczniowcy, kolejarze
    > utrzymają państwo w którym będzie coraz mniej bezrobotnych.
    > Co do katechetów to życzę by choć przejściowo w tej grupie
    > bezrobocie wynosiło 40-60 %.

    Moim skromnym zdaniem katecheci powinni pracowac za darmo.

  • 124. Data: 2002-11-29 17:56:39
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    > Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie tylko nie to - w NBP ?!.
    > To jest nie do przyjęcia kiedy zwolennik rynku bez ograniczeń i zasad
    > prezes NBP administracyjnie rządzi pieniędzmi które mają być dla
    > ludzi na przyszłość.

    A gdzie te pieniadze maja byc??

  • 125. Data: 2002-11-29 17:59:58
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    > Użytkownik "Kaja" <kokosowa@BEZ SPAMU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, jak sądzisz pracodawca kogo przyjmie do pracy:
    > Młodego bez praktyki któremu będzie musiał płacić 800 zł + podatki,
    > czy właśnie zwolnionego emeryta jako wolontariusza któremu zapłaci
    > 500 zł i niekoniecznie ze swoich pieniędzy?

    Tutaj widzimy wady podatkow.

    > Młodzi niech się uczą, bawią i uczą dwa lata dłużej to zmniejszy
    > bezrobocie o 1 mln osób.

    Bzdura, taka sama jak ta ze jak zmniejszymy ilosc godzin pracy w tygodniu to
    pracodawcy zatrudnia ludzi.
    W US ludzie pracuja od 16 roku zycia, imigranci wala drzwiami i oknami i
    wszyscy ktorzy chca nie maja problemu ze znalezieniem pracy

    > Oba rozwiązania są równoprawne. Myślę że jeżeli chodzi choć
    > tylko o zabawę Wy młodzi zgodzicie się z drugim rozwiązaniem? :-))).

    Ani mlodzi ani starzy nie powinni, wszyscy inteligentni powinni krzyknac
    stanowczo NIE.

  • 126. Data: 2002-11-29 18:01:47
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    >
    > To jest etatystyczne podejście do problemu bezrobocia.
    > Charakterystyczne dla ministra Hausnera. Proszę wyobrazić
    > sobie tego emeryta w pełni sił bo czas życia się wydłuża.
    > Zamknąć emeryta w domu niech nie wychodzi ? Zawsze
    > znajdzie sobie pracę w szarej strefie, czyli szybciej
    > będzie eliminowany młody kandydat do pracy, dodatkowo
    > gdy trzeba odprowadzać jakieś pieniądze dla państwa.
    > Emeryci to najbardzie wpływowa grupa wyborców w
    > następnych wyborach wyeliminują takiego pomysłodawcę
    > co mam nadzieję stanie się z ministrem Hausnerem.

    Tak jest etatyastom powiedzmy stanowcze NIE!!!

  • 127. Data: 2002-11-29 19:26:14
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    > A gdzie te pieniadze maja byc??

    Według mnie pieniądze w banku to zwykły papier.
    Sądzę że te pieniądze powinny pracować w gospodarce
    akcje, obligacje, fundusze ale nie w banku i to jeszcze NBP.

    Pozdrawiam
    ad

  • 128. Data: 2002-11-29 22:19:10
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Paweł Pollak <s...@m...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as64ih$kan$...@c...magma-net.pl...
    [...]
> [...]

    > grup społecznych jak górnicy, hutnicy, stoczniowcy, kolejarze i katecheci

    Nie wiedziałem, że konieczność utrzymywania katechetów
    to też sprawka "lewicy". To może i konkordat też oni nam
    zafundowali? (chociaż obserwując podlizywanie się
    tej niby-lewicy Kościołowi wcale bym się nie zdziwił)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 129. Data: 2002-11-29 22:23:56
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...
    [...]
    > ja tez pamietam tamte czasy.
    > pamietam kartki na cukier, wodke, maslo, mieso i szereg innych
    > towarow.
    >
    > pamietam jak matka musiala wstawac o 4 rano i stac dlugie godziny na
    > mrozie w kolejce w miesnym.
    > pamietam sklepy spozywcze a w nich jedyny towar, ktorego nigdy nie
    > braklo: ocet na polkach.
    >
    > pamietam ze jak ktos mial takie fanaberie zeby sobie np. kupic pralke
    > albo lodowke to musial zalatwic sobie talon "dla mlodych malzenstw" bo
    > tylko na takie talony sprzedawali wowczas te sprzety.

    Chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że niedawno nie kto inny,
    jak tylko sam Jacek Kuroń przyznał, że ta całkowita dezorganizacja
    rynku, a w konsekwencji ten słynny ocet i kartki, to była
    przede wszystkim "zasługa" Solidarności, która wymusiła
    na władzy wydrukowanie olbrzymiej ilości pustego pieniądza
    (m.in. słynna wałęsówka). Tak więc trochę to jest perfidne
    - najpierw pod groźbą sprowokowania interwencji radzieckiej
    zmusić do najbardziej nieodpowiedzialnych posunięć, a potem
    przez całe dziesięciolecia wytykać to jako immanentną cechę
    tamtego ustroju. Przypominam, że za Gomułki, kiedy przecież
    produkcja była dużo mniejsza, kupowało się 15 dkg pokrojonej
    szynki bez kolejki, a lodówkę nie tylko że bez talonu, ale
    nawet na raty. A przyczyna była bardzo prosta - władza była
    jeszcze na tyle silna i "nie bojaźliwa", że nie godziła się
    na drukowanie pustych pieniędzy.
    Gdyby teraz np. Samoobrona wymusiła coś takiego, to też byłoby
    podobnie, chociaż nie, przepraszam, ponieważ mamy kapitalizm,
    to równowaga rynkowa zostałaby natychmiast przywrócona,
    bo po prostu ceny poszybowałyby pod niebiosa, a Twojej mamie
    nie pomogłoby wstawanie o 4 rano, bo i tak mogłaby tylko
    popatrzeć sobie przez szybę, jak bogatsi od niej robią zakupy
    za horrendalne ceny.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 130. Data: 2002-11-29 23:39:10
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "adherent" napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymają państwo w którym będzie coraz mniej bezrobotnych.
    > Co do katechetów to życzę by choć przejściowo w tej grupie

    To jakiej odpowiedzi udzieliłeś na mój zarzut, że Twoje twierdzenie, że
    Balcerowicz zabrał ulgi inwalidom, jest bzdurą, bo był to autorski pomysł
    lewicy?

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl