PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymagania pracodawcow - informatycy

  • 1. Data: 2002-11-23 12:05:11
    Temat: Wymagania pracodawcow - informatycy
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Zeby bylo jasne - nie pisze tego dlatego, ze mnie ktos odrzucil albo
    czegos nie umiem.

    Bardzo czesto spotykam sie w ogloszeniach o prace z wysrubowanymi
    wymaganiami - kilka systemow operacyjnych, kilka rodzajow baz danych itd.

    I naszla mnie ochota, zeby znow dowalic pracodawcom. Kochani pracodawcy
    - W WASZEJ FIRMIE PANUJE BURDEL A NIE ZARZADZANIE. I jezeli to czytacie
    badzcie tak mili i chociaz do tego sie nie przyznawajcie. Ja rozumiem,
    ze informatyka jest polem dla popisu do roznych zamowien, doswiadczen,
    pomyslow kierowniczych ale nic nie zmieni tego, ze ujawniajac brak
    standardow w swoich ogloszeniach, dajecie jednoczesnie jasny obraz metod
    pracy panujacy w Waszych firmach.

    Z pozdrowieniami

  • 2. Data: 2002-11-23 12:28:46
    Temat: Re: Wymagania pracodawcow - informatycy
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Sat, 23 Nov 2002 13:05:11 +0100, flyer <f...@p...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Bardzo czesto spotykam sie w ogloszeniach o prace z wysrubowanymi
    >wymaganiami - kilka systemow operacyjnych, kilka rodzajow baz danych itd.

    MySQL, Informix, mySAP, HTML, PHP, Java, C++ itd.. itp...

    A potem okazuje się, że wszystko w firmie jest w 2 moich ulubionych
    trybch 3-zgłoskowych: trzebaby, kiedyśtam... 90% wymaganych
    umiejętności nie jest NIGDY wykorzystywana w praktyce.

    GL

  • 3. Data: 2002-11-23 13:27:52
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Grendel wrote:
    > A potem okazuje się, że wszystko w firmie jest w 2 moich ulubionych
    > trybch 3-zgłoskowych: trzebaby, kiedyśtam... 90% wymaganych
    > umiejętności nie jest NIGDY wykorzystywana w praktyce.

    Yhm - okazuje się, że jesteś w zasadzie specjalistą od naprawiania kabli
    drukarkowych i przeinstalowywania windy (bo luserzy po raz kolejny zassali
    jakieś g* z netu i instalują bez opamiętania). A szef trzebaby :)

  • 4. Data: 2002-11-23 14:33:24
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    ..........[ciach]
    bardzo często w wymaganaich wymienia się kilka pokrewnych tematów i jesli
    konkretnych kandydat spełnia jeden z nich to nie bedzie wieszkszego problemu
    aby już obecni pracownicy wdrożyli go w następne,
    lecz duża część przyszłych pracodawców przepisuje wymgania z gazety
    wyborczej z ogłoszeńhp czy ibm
    i wtedy to h.. nie prcodawca i szkoda pisac.
    zaraz zaraz kto to jest ten informatyk ??
    w XXI wieku są juz poszczególne funkcje :

    adminstrator sieci
    admin baz
    programista
    projektant
    tester
    wdrożeniowcy
    serwisanci hard i soft

    no i ten co go zwą chyba informatyk HELPDESK

    rafal

  • 5. Data: 2002-11-23 14:54:50
    Od: ciukes <c...@p...fm>

    On Sat, 23 Nov 2002 13:05:11 +0100, flyer <f...@p...gazeta.pl>
    wrote:

    Moje ulubiony hit to:

    "Wymagana znajomosc ..... Java, JavaScript .... "
    mucha nie siada

    Ciukes

  • 6. Data: 2002-11-23 14:58:45
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net>

    ciukes (c...@p...fm) napisał(a):
    > Moje ulubiony hit to:
    > "Wymagana znajomosc ..... Java, JavaScript .... "
    > mucha nie siada

    I co w tym dziwnego jest?

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126

  • 7. Data: 2002-11-23 16:23:02
    Od: "Jarek Krochmalski" <jkrochmalski@ma_konto_na_wp.pl>

    Użytkownik "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> napisał w
    wiadomości news:aro8ih.3s.1@raciborski.net...

    > I co w tym dziwnego jest?

    nie dziwnego, ale smiesznego, bo wydaje mi sie ze w 95% przypadkow nie
    wiedza jaka jest roznica miedzy jednym a drugim

    pozdrawiam
    jotka

  • 8. Data: 2002-11-23 16:26:57
    Od: w...@e...org.pl

    > I co w tym dziwnego jest?

    Ano to, że ludzie piszący tego typu ogłoszenia często nie rozróżniają pojęć
    Java i Javascript. Myslą, że Javascript to taka Java, tylko w wersji skryptowej
    (stąd często w ogłoszeniach kuriozalna "znajomość skryptów Java" :-)). Co
    więcej, z takich ogłoszeń często wynika, że webmaster zajmujący się client-side
    musi znać Javę. A ktoś ZNAJĄCY Javę to osobne stanowisko (Java Developer,
    Internet Applications Developer, czy co tam jeszcze ładnie brzmiącego wymyślą).
    Chyba, że rzutem na taśmę szukają kolejnego omnibusa, który nie dość, że
    zaprojektuje estetyczną oprawę graficzną zgodną z wizerunkiem klienta, to
    jeszcze servlecikami się zajmie.

    Wysy

  • 9. Data: 2002-11-23 16:32:05
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net>

    Jarek Krochmalski (jkrochmalski@ma_konto_na_wp.pl) napisał(a):
    > nie dziwnego, ale smiesznego, bo wydaje mi sie ze w 95% przypadkow nie
    > wiedza jaka jest roznica miedzy jednym a drugim

    Ja tam nie wiem, widząc taki zestaw, czy ktoś widzi różnicę czy nie - i
    nie widzę w tym zestawie nic śmiesznego. Jeśli w zestawie miałby oprócz
    tego jeszcze PHP, C# i COBOL to byłby to i owszem, śmieszny zestaw. ;)

    Dla nie zorientowanych - Java z JavaScript nie ma wspólnego nic poza
    składnią, ale obie te technologie wykorzystywane są np. w produkcjach
    webowych - więc ich wspólne występowanie w wymaganiach nie jest niczym
    ani dziwnym, ani rzadkim.

  • 10. Data: 2002-11-23 16:34:42
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    rafal wrote:

    [...]
    > adminstrator sieci
    > admin baz
    > programista
    > projektant
    > tester
    > wdrożeniowcy
    > serwisanci hard i soft

    Zależnie od kontekstu. Jeden z powyższych, albo
    wszystkie... Dzisiaj częściej wszystkie...

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)