PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
    From: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki?
    Date: Fri, 29 Nov 2002 23:23:56 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@kat03182038.visp.energis.pl

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...
    [...]
    > ja tez pamietam tamte czasy.
    > pamietam kartki na cukier, wodke, maslo, mieso i szereg innych
    > towarow.
    >
    > pamietam jak matka musiala wstawac o 4 rano i stac dlugie godziny na
    > mrozie w kolejce w miesnym.
    > pamietam sklepy spozywcze a w nich jedyny towar, ktorego nigdy nie
    > braklo: ocet na polkach.
    >
    > pamietam ze jak ktos mial takie fanaberie zeby sobie np. kupic pralke
    > albo lodowke to musial zalatwic sobie talon "dla mlodych malzenstw" bo
    > tylko na takie talony sprzedawali wowczas te sprzety.

    Chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że niedawno nie kto inny,
    jak tylko sam Jacek Kuroń przyznał, że ta całkowita dezorganizacja
    rynku, a w konsekwencji ten słynny ocet i kartki, to była
    przede wszystkim "zasługa" Solidarności, która wymusiła
    na władzy wydrukowanie olbrzymiej ilości pustego pieniądza
    (m.in. słynna wałęsówka). Tak więc trochę to jest perfidne
    - najpierw pod groźbą sprowokowania interwencji radzieckiej
    zmusić do najbardziej nieodpowiedzialnych posunięć, a potem
    przez całe dziesięciolecia wytykać to jako immanentną cechę
    tamtego ustroju. Przypominam, że za Gomułki, kiedy przecież
    produkcja była dużo mniejsza, kupowało się 15 dkg pokrojonej
    szynki bez kolejki, a lodówkę nie tylko że bez talonu, ale
    nawet na raty. A przyczyna była bardzo prosta - władza była
    jeszcze na tyle silna i "nie bojaźliwa", że nie godziła się
    na drukowanie pustych pieniędzy.
    Gdyby teraz np. Samoobrona wymusiła coś takiego, to też byłoby
    podobnie, chociaż nie, przepraszam, ponieważ mamy kapitalizm,
    to równowaga rynkowa zostałaby natychmiast przywrócona,
    bo po prostu ceny poszybowałyby pod niebiosa, a Twojej mamie
    nie pomogłoby wstawanie o 4 rano, bo i tak mogłaby tylko
    popatrzeć sobie przez szybę, jak bogatsi od niej robią zakupy
    za horrendalne ceny.

    Pozdrawiam
    Artur