PracaGrupypl.praca.dyskusje › może podyskutują 50- latki?

  • 171. Data: 2002-12-05 15:54:38
    Temat: Re: może podyskutuj? 50- latki?
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Halina" <h...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:asnlu3$2km6$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik jerzu
    > n...@p...ninka.net (Nina M.

    > każdy ma inne wspomnienia:
    > w latach 80 - tych mój ojciec miał wszczepiany stymulator serca.
    > Wartość, kilka tysiecy dolarów. otrzymał wszystko co trzeba, bez
    > mrugnięcia okiem, bez łapówek etc.
    > teraz bedąc w szpitalu nie chcą wykonać rezonansu nie mówiąc o tomografie.
    > za wszystko każą płacić. koszmar.

    To sie zgadza, tylko zauwaz ze wtedy bylo o wiele mniej osob starszych, a
    swiadomosc spoleczenstwa byla nikla i wiele osob wogole nie chodzilo do
    lekarza, zwlaszcza na wsi i malych miasteczkach, gdzie mowilo sie ze do
    szpitala idzie sie umierac. Porownaj sobie ilosc pacjetnow dzisiaj i wtedy,
    a zauwazysz ze jest ich o wiele wiecej ;)

  • 172. Data: 2002-12-10 16:18:28
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: "Ewa Molska" <e...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Co do katechetów to życzę by choć przejściowo w tej grupie
    >
    > Moim skromnym zdaniem katecheci powinni pracowac za darmo.

    W takim razie poloniści też powinni pracować za darmo - przecież j. polski
    to nasz ojczysty język.
    Historycy nie powinni mieć zapłacone za te lekcje, na których nauczają
    historii Polski
    itd.

  • 173. Data: 2002-12-10 16:21:03
    Temat: Re: może podyskutuj? 50- latki i 40-latki?
    Od: "Ewa Molska" <e...@a...waw.pl>

    Użytkownik "jerzu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I kiedyś pracowali. I lekcje religii odbywały się tam gdzie powinny -
    > czyli w domach katechetycznych. I nagły przeskok do szkół nie nastąpił
    > za panowania lewicy.

    Zgadzam się z tym, że lekcje religii powinny wrócić do domów
    katechetycznych. W szkołach religia wygląda beznadziejnie.

  • 174. Data: 2002-12-11 14:34:51
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "Ewa Molska" <e...@a...waw.pl> wrote in message

    (cut)

> [...]
    > to nasz ojczysty język.
    > Historycy nie powinni mieć zapłacone za te lekcje, na których nauczają

    I tu pomyłka... Historia, Polski, etc to przedmioty których musisz się
    uczyć. Religii - niekoniecznie, to jest kwestia wyboru. Dlatego też uważam
    że religie należy wywalić ze szkoły a jeśli nawet jest tam, to katecheta nie
    powinien mieć za to płacone. Bo zadaniem religii nie jest nauka o Bogu i
    innych pierdołach tylko nauczenie i pielęgnowanie w dzieciach miłości do
    Boga. A historie o żywotach boskich to tylko dokładka - jak można wierzyć w
    coś o czym człowiek nic nie wie?
    I dlatego religia won ze szkół a katecheci za free.
    PS: A co z innymi wyznaniami? Jakoś nie znam szkoły gdzie by była inna
    religia niż katolicka (nie jestem ekspertem więc nie wiem czy nazwa dobra).
    No chyba że są szkoły prywatne gdzie naucza się religii innego wyznania.

  • 175. Data: 2002-12-11 14:50:09
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

> [...]
    > No chyba że są szkoły prywatne gdzie naucza się religii innego wyznania.

    Wydaje mi się, że dla WIĘKSZOSCI POLAKÓW (a tacy
    gło.wnie w szkołach) Bóg to nie pierdoła.
    Bo Polska , przypominam, jest krajem katolickim. I
    dlatego nie ma w szkołach innych wyznań
    (uogólniam).

    Ale ogólnie optuję, by i katolickiej nie było, bo
    dziecię innego wyznania zupełnie nie rozumie, o co
    chodzi i dlaczego jest inne od reszty
    rówiesników...
    Ale pobudki do takiego myslenia (braku religii w
    szkole) to my mamy zgoła inne. ;-)

    ps. A tak w ogóle, to chyba zbyt daleko od
    praca.dyskusje, prawda?
    ps2. O czym są historie -jak rzeczesz- o żywotach
    boskich? Aż mnie zaciekawiło... ;-) Ale to też
    NTG.

    A.

  • 176. Data: 2002-12-11 23:35:54
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2002 15:34:51 +0100, "Maura" <m...@y...com>

    >I tu pomyłka... Historia, Polski, etc to przedmioty których musisz się uczyć.

    Zadaj sobie pytanie dlaczego ?
    Bo tak postanowiło Państwo.

    Państwo postanowiło, że religia w szkole jest pożyteczna.

    Dzieci wychowywane są (a przynajmniej powinny być)
    przez rodziców. Państwo winno im w tym pomagać.

    > Religii - niekoniecznie, to jest kwestia wyboru.

    Czyjego wyboru ?
    Państwa ?
    Nie. Rodziców.
    I jak rodzic powie, ze masz chodzić, to chodzisz.
    zajęcia dodatkowe, to też kwestia wyboru.

    >Dlatego też uważam że religie należy wywalić ze szkoły

    równie dobrze można argumentować
    zniesienie obowiązku szkolnego.

    albo
    przyrody uczyć w parku
    fizyki w Muzeum techniki
    muzyki w operze
    polskiego w bibliotece.
    itp..
    Po co budować jakieś szkoły
    i zwozić do nich dzieci ? ;-)))

    Doba ma 24 h i dzieci nie powinny byc przeciążane.
    Szkoła jest dobrym miejscem ze względów praktycznych.

    >a jeśli nawet jest tam, to katecheta nie powinien mieć za to płacone.

    Za prace (opiekę nad dziećmi) należy płacić..
    ======================================

    Robi to czego życzą sobie rodzice
    - było nie było obywatele płacący podatki..

    Dlaczego, ktoś co opowiada o pratchawcach
    ma być lepiej traktowany (ma mieć płacone)
    niż katecheta ?

    >Bo zadaniem religii nie jest nauka o Bogu i innych pierdołach
    >tylko nauczenie i pielęgnowanie w dzieciach miłości do Boga.

    To opowiedz co jest zadaniem matematyki, geografi itp.
    Czy klimaty w Meksyku są ci potrzebne dożycia.
    Moze tak.
    Jest jednak sporo osób dla których ważniejsze
    od tych klimatów jest Bóg.

    Zadaniem religii jest też kształtowanie prawego sumienia.

    >A historie o żywotach boskich to tylko dokładka - jak można wierzyć w
    >coś o czym człowiek nic nie wie?

    Wiedza nie potrzebuje wiary.
    Wiara potrzebuje łaski (objawienia).

    >I dlatego religia won ze szkół a katecheci za free.

    Oj - przydało by ci się więcej logiki.

> [...]
    >No chyba że są szkoły prywatne gdzie naucza się religii innego wyznania.

    Mogą być - poczytaj ustawy.
    I pewnie są (nie wszędzie dominują katolicy).

    BAH