PracaGrupypl.praca.dyskusje › maniery kadrowcow i rekruterow

  • 31. Data: 2006-10-25 20:10:48
    Temat: Re: maniery kadrowcow i rekruterow
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eho247$2b4$1@news2.ipartners.pl Any User
    <a...@m...com> pisze:

    > Prosty wniosek: mamy zbyt małe bezrobocie. O wiele za małe.
    Obawiam się, że to stwierdzenie stawia cię definitywnie w gronie - wybacz
    dosadność, ale tu nie ma co owijać w bawełnę - kompletnych kretynów.
    Dawno nie przeczytałem nic tak głupiego.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2006-10-25 20:11:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eho92l$691$1@news2.ipartners.pl Any User
    <a...@m...com> pisze:

    > staram się posługiwać mottem, że dziecko sobie można mieć, ale _po_
    > pracy.
    Niezłe motto. Tyle, że ja mam lepsze - pracownika to można mieć, ale na 8h i
    za pieniądze które go zadowolą. Potem - wypad.

    > Podobnie z pogrzebami (obie sytuacje niestety są uregulowane
    > prawnie na niekorzyść pracodawcy, dlatego zawsze trzeba mieć na
    > pracownika materiały umożliwiające jego przywołanie do porządku
    > oficjalnie z innego powodu).
    Regulacje są prawidłowe i podobne znajdziesz w wielu krajach.
    W związku z twierdzeniem o "materiałach" myślę, że zasługujesz na to, aby
    znalazły się one na ciebie, kiedy będziesz chciał skorzystać z tych
    "niekorzystnych" regulacji. Choć prawdopodobne, że nie masz bliskich albo
    nie chcą się oni do ciebie przyznawać.
    Tak czy inaczej "niekorzystnie" uregulowany prawem pracy pogrzeb to kiedyś
    (skąd wiesz, czy nie niedługo?) będzie twój pogrzeb. A do dołu być może
    odprowadzą cię wyłącznie grabarze, bo współpracownicy będą się wówczas
    poświęcać dla pracodawcy, podwładni cieszyć, że nie mają już kopniętego
    zwierzchnika, a bliscy odetchną w swych domach z ulgą, że nie mają się już
    kogo wstydzić. I wszyscy natychmiast z ochotą i przyjemnością o tobie
    zapomną.
    Kto cię tak spaczył, nieszczęśniku?

    --
    Jotte

    PS. Szkoda, naprawdę żałuję, że nigdy nie spotkamy się w pracy w relacjach
    zwierzchnik(ty) i pracownik(ja). Dałbym ci odpowiednią szkołę.

  • 33. Data: 2006-10-25 20:51:47
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    > Takiego tekstu ja osobiście nikomu jeszcze nie zaserwowałem. Raczej staram
    > się posługiwać mottem, że dziecko sobie można mieć, ale _po_ pracy. Podobnie
    > z pogrzebami (obie sytuacje niestety są uregulowane prawnie na niekorzyść
    > pracodawcy, dlatego zawsze trzeba mieć na pracownika materiały umożliwiające
    > jego przywołanie do porządku oficjalnie z innego powodu). Nagra choroba
    > własna, to jednak co innego.

    Najwyrazniej nie orientujesz sie, co jest najwiekszym motywatorem do
    wydajnej pracy. RODZINA! Wiele osob, gdyby nie to, ze ma na kogo
    pracowac nie wypelnialoby swoich obowiazkow z takim zaangazowaniem. Te
    osoby chca sie wykazac, zeby pracy nie stracic. Pracodawca na tym
    korzysta (ma lojalnego pracownika) ale MUSI dac w zamian cos wiecej niz
    tylko suchy pieniadz. ZROZUMIENIE.

    Mam dzieci i nie wyobrazam sobie sytuacji w ktorej moj szef nie zwolni
    mnie wczesniej do domu, gdy zadzwonia do mnie ze szkoly, ze ktores jest
    chore albo mialo wypadek. Do tej pory ZAWSZE spotykalam sie ze
    zrozumieniem za ktore zwierzchnik otrzymywal zaangazowanie i lojalnosc.
    Tak samo, gdy moj maz zaslabl. Wyjasnilam o co chodzi, zwolnilam sie z
    pracy i pojechalam zabrac go do domu. Wszyscy mieli swiadomosc, ze
    gdybym miala siedziec do konca w pracy, to i tak bym nic nie zrobila,
    bo myslami bylabym przy mezu.

    Normalny pracodawca umie wczuc sie w sytuacje pracownika. Umie
    wyobrazic sobie siebie w danej sytuacji i zachowa sie po ludzku, czyli
    tak, jakby chcial, zeby inni zachowali sie wobec niego.

> [...]
    > przeinaczają nieco moje stwierdzenia, że niby to poświęcenie pracownika
    > wobec pracodawcy wyraża się konkretnie przez poświęcenie wobec innych
    > pracowników, lub kandydatów na pracowników. To niezupełnie tak - w zdrowej
    > sytuacji powinno się to wyrażać przez poświęcenie wobec swojego
    > bezpośredniego przełożonego (a on wyżej itd.), natomiast poświęcenie wobec
    > pracowników równorzędnych lub kandydatów na równorzędnych/niższych jest
    > niewskazane, gdyż pracownik poświęcający się, zwyczajnie traci energię,
    > którą mógłby spożytkować na generowanie kolejnego przychodu swemu

    Ogolnie poswiecanie sie dla jakiegokolwiek celu jest niezdrowe.
    Poswiecanie sie oznacza, ze rezygnujesz z wlasnych dazen i marzen, zeby
    zaspokoic dazenia i marzenia innych. To rodzi frustracje. Natomiast
    zrozumienie i stosunki oparte na partnerstwie daja szanse na zdrowa
    lojalnosc, sympatie i chec do dalszej wspolpracy na danych warunkach.

    > I na koniec pytanie: a z jakiego to powodu firma ma się poświęcać wobec
    > pracownika? To już jest w ogóle jakieś opaczne...

    A z jakiego powodu pracownik ma sie poswiecac dla firmy? Firma ciagnie
    korzysci z pracy pracownika i za to mu placi. Tutaj nie ma miejsca na
    poswiecanie sie, tylko na wspolprace. Ja daje swoja wiedze,
    doswiadczenie, umiejetnosci - firma daje mi kase. Ja daje lojalnosc,
    gotowosc do nieplatnych nadgodzin - firma rozumie, ze jestem tylko
    czlowiekiem i bierze to pod uwage przy roznego typu nieprzewidzianych
    sytuacjach. IMO to najlepszy mozliwy uklad.

    Nikt nikogo nie zmusza do wspolpracy. Jesli pracownikowi nie podoba sie
    firma, sklada wypowiedzenie i odchodzi. Jesli firmie nie podoba sie
    pracownik wrecza mu wypowiedzenie i pracownik znika. Wazne jest zeby
    obie strony sie szanowaly i widzialy w sobie ludzi (podwladny -
    przelozony), bo wszyscy jestesmy tylko (a moze az) ludzmi.

    Blondi

  • 34. Data: 2006-10-25 21:25:49
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Jotte napisał(a):

    > Obawiam się, że to stwierdzenie stawia cię definitywnie w gronie -
    > wybacz dosadność, ale tu nie ma co owijać w bawełnę - kompletnych kretynów.

    Po prostu mentalnosc polskiego pseudo biznesmena w bialych skarpetkach.
    Ja bym na Twoim miejscu dal sobie z nim spokoj i poczekal az wymrze.
    I patrzac na jego podejscie do takich kwestii jak rodzina i zycie
    osobiste - raczej bezpotomnie.

    --
    pzdr
    robbi

  • 35. Data: 2006-10-25 21:29:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehokou$lvm$1@news.onet.pl robbi
    <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > Po prostu mentalnosc polskiego pseudo biznesmena w bialych skarpetkach.
    > Ja bym na Twoim miejscu dal sobie z nim spokoj
    Kiedy mnie to wqrwia.

    > i poczekal az wymrze.
    Urodzi sie następny.

    Jotte

  • 36. Data: 2006-10-25 21:40:59
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Jotte napisał(a):

    > Kiedy mnie to wqrwia.

    Mnie tez - wiec mam go w PLONKownicy ;]

    > Urodzi sie następny.

    A co mi tam - tez go sPLONKuje ;>

    --
    pzdr
    robbi

  • 37. Data: 2006-10-25 22:57:16
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Prosty wniosek: mamy zbyt małe bezrobocie. O wiele za małe.

    Powinieneś się urodzić jakiś 500 lat temu. Byłbyś szczęśliwy jako
    chłop, miałbyś swojego pana, musiałbyś odbębnić swoje w zakresie
    pańszczyzny i miałbyś zero perspektywn na to, by Twoja przyszłość
    wyglądała lepiej. Twoja i Twojej rodziny.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2006-10-26 07:38:25
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "blondi" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > pracy i pojechalam zabrac go do domu. Wszyscy mieli swiadomosc, ze
    > gdybym miala siedziec do konca w pracy, to i tak bym nic nie zrobila,

    Przede wszystkim, wyszłabyś z pracy, mimo wszystko!
    Czy ci pan ekonom pozwala czy nie.
    Nie mogę sobie wyobrazić innego rozwiązania.

    Stach

  • 39. Data: 2006-10-26 08:34:01
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):
    > "blondi" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Przede wszystkim, wyszłabyś z pracy, mimo wszystko!
    > Czy ci pan ekonom pozwala czy nie.
    > Nie mogę sobie wyobrazić innego rozwiązania.

    W przypadku dzieci - zapewne tak. Po cos sa te 4 dni urlopu na zadanie.
    W przypadku meza - zalezaloby od niego. Jesli wezwane pogotowie
    stwierdziloby, ze to nic powaznego, to wzialby taryfe i pojechal do
    domu, ja moglabym zostac w pracy. Tylko, ze zadnego pozytku by ze mnie
    nie bylo...

    I ludzki szef to rozumie, bo podobnie zachowalby sie w sytuacji, gdy
    ktos z jego najblizszej rodziny mialby klopoty. I tez oczekiwalby
    zrozumienia i wsparcia od podwladnych.

    Ale moze ja idealistka jestem. Wyksztalcenie psychologiczne daje odchyl
    w strone komunikacji z ludzmi.

    Blondi

  • 40. Data: 2006-10-26 09:22:40
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > I ludzki szef to rozumie, bo podobnie zachowalby sie w sytuacji, gdy
    > ktos z jego najblizszej rodziny mialby klopoty. I tez oczekiwalby
    > zrozumienia i wsparcia od podwladnych.

    Każdy szef to zrozumie. Tylko odnośnie problemów szeregowego pracownika, dla
    szefa, który rozumie też potrzeby firmy, pojawia się pytanie: KOGO?
    (najpierw przemyśl, potem spójrz w dół posta)

    (KOGO TO OBCHODZI?)