PracaGrupypl.praca.dyskusje › isc do pracy w ostatni dzien czy nie?

  • 1. Data: 2006-10-24 21:03:41
    Temat: isc do pracy w ostatni dzien czy nie?
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    dalem wypowiedzenie i zgodnie z nia pracuje w firmie do 31 pazdziernika.

    jest to firma ochroniarska (praca na normalna umowe)

    w grafiku ktory spisalem pierwszego pazdzienika ostatnim dziem w pracy byl
    29-ty pazdz
    dzis przyslali mi smsa ze dodatkowo mam isc ostatnoego pazdz czyli 31-go od
    16-22

    swiadectwo pracy powinni mi dac wlasnie ostatniego czyli 31-go pazdz, a
    wiadomo ze w wiekszosc kadrowa czy tez sekretarka pracuje a raczej w
    godzinach 8-16, wiec jak pojde przypuscmy o 15 do kadrowej(ksiegowej) to
    powinna mi dac swiadectwo pracy i wtedy chyba mam w dupie ta sluzbe 31 - go
    16-22?

    bo chyba juz ostatniego raczej oboziazku do pracy isc nie mam tym bardziej
    ze z grafika pierwotnego czyli tego spisanego 1-go pazdziernika wynikalo jak
    napisalem wyzej ze dwa ostatnie dni mialem juz wolne (29-go ostatnia sluzba)

    bo nie mam zamiaru jeszcze ostatniego przychodzic do pracy do firmy z ktorej
    chce spierdolic , zreszta nie tylko ja

    jakie wasze opinie ???

  • 2. Data: 2006-10-24 21:05:23
    Temat: Re: isc do pracy w ostatni dzien czy nie?
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    Użytkownik "pracownik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dalem wypowiedzenie i zgodnie z nia pracuje w firmie do 31 pazdziernika.

    [..]

    wyzej ze dwa ostatnie dni mialem juz wolne (29-go ostatnia sluzba)

    > bo nie mam zamiaru jeszcze ostatniego przychodzic do pracy do firmy z
> [...]

    i pytanie awaryjne ?

    jezeli by tak sie zdarzylo, ze mial bym przyjsc a ja bym nie przyszedl tego
    31-go pierwszego to bylo by to porzucene pracy ?

    a jezeli tak to jakie konsekwencje?

  • 3. Data: 2006-10-24 21:12:42
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    pies to jeb...
    co ci zrobia?
    bierz swiadectwo i spadaj

  • 4. Data: 2006-10-24 21:34:02
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > pies to jeb...
    > co ci zrobia?
    > bierz swiadectwo i spadaj

    dokladnie , masz racje

    tak zrobie

    tym bardziej ze mam na nich duzego HAKA jak by sie burzyli

    tym hakiem jest nieterminowe wyplacanie kasy...

  • 5. Data: 2006-10-24 21:41:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehlv3b$h5u$1@news.onet.pl pracownik <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > 29-ty pazdz
    > dzis przyslali mi smsa ze dodatkowo mam isc ostatnoego pazdz czyli 31-go
    SMSa!? Z poleceniem służbowym?? Żart.
    Podam Ci pewien przykład z własnego życia.
    Ładnych parę lat temu, kiedy jeszcze byłem tak głupi, że udostepniłem
    pracodawcy mój domowy numer telefonu (komórki wówczas nie miałem)
    zadzwoniono do mnie - uwaga! - w piątek późnym wieczorem i nagrano na
    automatycznej sekretarce abym na poniedziałek przygotował pewne materiały.
    Gdybym miał to wykonać, to musiałbym na cały weekend zostać w domu, a miałem
    zupełnie inne plany.
    Oczywiście polecenie olałem i w poniedziałek normalnie przyszedłem do pracy.
    Zostałem natychmiast poproszony o te materiały. Powiedziałem, że nie mam, co
    spowodowało pretensje i obcesowe pytanie czy odczytałem sekretarkę.
    Tu moja cierpliwość się wyczerpała. Odpowiedziałem, że gówno im do tego co
    robię z moim własnym sprzętem w moim własnym domu, a zaraz potem zmieniłem
    numer i zastrzegłem.
    Tak, że tym smsem to oni sobie mogą wiesz, co zrobić...
    Skasowałeś bez czytania i tyle. Twój telefon w końcu, nie (bo nie sądzę aby
    był służbowy)?

> [...]
    > godzinach 8-16, wiec jak pojde przypuscmy o 15 do kadrowej(ksiegowej) to
    > powinna mi dac swiadectwo pracy i wtedy chyba mam w dupie ta sluzbe 31 -
    Powinna - nie znaczy, że da...

    > bo chyba juz ostatniego raczej oboziazku do pracy isc nie mam
    Ogólnie obowiązek taki, oczywiście, jest. W Twoim przypadku trudno
    powiedzieć, brak szczegółów umowy.

    > tym bardziej
    > ze z grafika pierwotnego czyli tego spisanego 1-go pazdziernika wynikalo
    > jak napisalem wyzej ze dwa ostatnie dni mialem juz wolne (29-go ostatnia
    > sluzba)
    Są jednak zastępstwa, nadgodziny. Ale są też urlopy na żądanie, zwolnienia
    lekarskie no i ten nic nie znaczący sms. IMO siedź cicho rób swoje, nie
    reaguj. Zobaczysz jak będzie.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-10-24 23:20:16
    Od: "tomasz.bystrzyński" <k...@i...pI>

    pracownik napisał(a):
    > dalem wypowiedzenie i zgodnie z nia pracuje w firmie do 31 pazdziernika.

    (..)

> [...]
    > powinna mi dac swiadectwo pracy i wtedy chyba mam w dupie ta sluzbe 31 - go

    o smsie już ci kolega jotte napisał, więc niepotrzebnie się drugi raz
    produkował nie będę :) a wracając do twojego problemu propozycję mam taką:

    31 października idź do punktu krwiodawstwa, oddaj krew. dostaniesz
    zwolnienie z pracy na ten dzień. pracodawca musi takie zwolnienie
    honorować. zrobisz dobry uczynek i nie będziesz miał dylematu :)

    pozdrawiam i lepszej pracy życzę :)

    --
    tomasz.bystrzyński, http://kid.tekila.pl/

  • 7. Data: 2006-10-25 06:59:59
    Od: herakles <h...@b...pl>

    > jakie wasze opinie ???
    Ja bym poszedł, nie pal za sobą mostów, chyba, że pracodawca skurwysyn!

  • 8. Data: 2006-10-25 08:02:40
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym poszedł, nie pal za sobą mostów, chyba, że pracodawca skurwysyn!

    z glownym pracodawca podczas pracy mialem kontakt moze dwa trzy razy i
    polegalo to jedynie na chwilowej obserwacji pracowadcy bo od razu zniknal za
    horyzontem.

    ale przez pewien okres dawal sie we znaki nieplaceniem na czas (w
    ekstremalnych miesiacach trzeba bylo czekac ponad 3 tygodnie na pensje tzn.
    o ponad 3 tyg. przesunela sie wyplata)

    we znaki daje sie bardziej kierownik ktory uklada glupie grafiki i zmienia
    je pare razy w miesiacu

    nie sadze abym wrocil do tej firmy

    tam nikt nie wraca, na przelomie wrzesnia/pazdziernika chce spierdolic i
    spierdolo razem juz 6 osob a biarac pod uwage ze to raczej mala firma (w
    sumie okolo 20-25 osob moze nawet lekko mniej) to raczej powazny procent...

  • 9. Data: 2006-10-25 09:50:09
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Od strony formalnej do konca miesiaca jestes pracownikiem tej firmy. Grafik
    ma niewielkie znaczenie. Co najwyzej te dodatkowe godziny, byc moze powinny
    zostac potraktowane jako nadgodziny (jesli przekraczaja ustawowy wymiar).

    Natomiast jesli dostaniesz od firmy polecenie sluzbowe, by przyjsc i
    pracowac w nadgodzinach, musisz je wykonac, chyba, ze zachodza jakies
    istotne powody uniemozliwiajace przyjscie do pracy. Inaczej moze to miec
    przykre konsekwencje, lacznie z potraktowaniem tego jako porzucenie pracy i
    zwolnieniem dyscyplinarnym oraz, przynajmniej w teorii, prawem firmy do
    zadania odszkodowania za ewentualne straty (w zasadzie do nie ograniczonej
    kwoty, gdyz nie mozna tego raczej potraktowac jako dzialanie nie celowe, a
    tylko w przypadku takiego odpowiedzialnosc pracownika (zatrudnionego na
    umowe o prace) jest ograniczone do 3 miesiecznej pensji).

    Inna sprawa jest skutecznosc poinformowania pracownika za pomoca smsa.
    Ciezar dowodu, ze dostales i przeczytales tego smsa spoczywa na pracodawcy.
    W praktyce trudne do udowodnienia.

    Oczywiscie sa tez inne sposoby znane jak swiat, chocby zwolnienie lekarskie
    (poinformowac nalezy firme najszybciej jak to mozliwe, najlepiej
    telefonicznie, a oryginal dostarczyc w ciagu 7 dni za potwierdzeniem).

    Pojawia sie jednak pytanie, czy warto walczyc z firma na do widzenia. Moze
    lepiej odejsc w atmosferze fair (nawet jesli firma, nie zawsze byla fair
    wobec Ciebie)?

    Pracodawca ma 7 dni na wydanie swiadectwa pracy. Stad swiadectwo
    najprawdopodobniej dostaniesz pozniej.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 10. Data: 2006-10-25 09:55:51
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Piotr napisał(a):

    > Pracodawca ma 7 dni na wydanie swiadectwa pracy. Stad swiadectwo
    > najprawdopodobniej dostaniesz pozniej.

    A nie jest przypadkiem tak, że musi je wydać ostatniego dnia pracy, a
    gdy to jest niemożliwe musi wysłać w przeciągu 7 dni?

    --
    Schwester