PracaGrupypl.praca.dyskusje › maniery kadrowcow i rekruterow

  • 21. Data: 2006-10-25 17:25:28
    Temat: Re: maniery kadrowcow i rekruterow
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Any User napisał(a):

    > Raczej rzadko rozmowy przeprowadzają panie do przekładania papierków. Np.
    > mnie w obecnej firmie rekrutował dyrektor pionu, wówczas 4. (pozycją) osoba
    > w firmie.

    A jednak.

    Informatyk napisal emaila do headhuntera, z wyjasnieniem, ze nie bedzie
    bral udzialu w obecnej rekrutacji, ale jest otwarty na ewentualna
    wspolprace w przyszlosci. Po krotce wyjasnil ropwniez dlaczego
    zrezygnowal.

    Pol godziny pozniej headhunter zadzwonil z przeprosinami w imieniu
    firmy i prosba, zeby nie rezygnowal, bo firmie zalezy na spotkaniu,
    ktore bez zadnych problemow odbedzie sie w godzinach popoludniowych.

    Szczerze mowiac mnie zatkalo. Raczej spodziewalam sie, ze informatyka
    spuszcza po brzytwie i w firmie i u headhuntera... Czyli moze jednak
    cos sie zmienia? Moze jednak pani Henia, ktora pracuje w godzinach 8-16
    nie jest tutaj osoba decydujaca :)

    Blondi

  • 22. Data: 2006-10-25 17:29:28
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    > Patrzysz jak najbardziej poprawnie. Finałem tej sprawy powinnien być
    > kontakt z headhunterem i zaznaczenie, że skoro już przedstawił ofertę to
    > niech następnym razem się upewni, że firma jest poważna i rzeczywiście
    > poszukuje kandydatów a nie ... i tu krótki opis zaistniałej sytuacji. Bo
    > ten sposób postępowania to marnotrawstwo czasu nie tylko kandydata ale i
    > rzeczonego headhuntera i to przede wszystkim w jego interesie leży, aby
    > takie sytuacje w przyszłości nie zaistniały i on tu powinien dalej
    > zadziałać - o ile jest choć trochę profesjonalistą.

    Informatyk zadzialal w sposob opisany przez Ciebie - ale to opisalam
    wyzej :)

    Blondi

  • 23. Data: 2006-10-25 17:37:54
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 25 Oct 2006 10:29:28 -0700, blondi napisał(a):

    > Informatyk zadzialal w sposob opisany przez Ciebie - ale to opisalam
    > wyzej :)
    >
    > Blondi

    Widzę, właśnie przeczytałem, jak pisałem posta to jeszcze tej odpowiedzi
    nie było. Ale cieszy mnie, że mamy kolejny dowód na to, iż nasz rynek pracy
    się cywilizuje, zarówno jeśli chodzi o pracodawców jak i "łowców głów" ;-)

    Adam

  • 24. Data: 2006-10-25 18:06:11
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Jeśli pani kadrowa nie chce się poświęcić dla pracownika i zostać po
    > godzinach z tak błachego powodu to czyz nie oznacza że firma nie poświęci
    > się dla pracownika jak będzie miał prawdziwy problem ot chocby tfu!
    > pogrzeb
    > rodziców, nagła choroba własna albo dziecka? I co wtedy? Znów zostanie
    > zaserwowany odgrzewany bigos pt "są tysiące na pańskie miejsce"?

    Takiego tekstu ja osobiście nikomu jeszcze nie zaserwowałem. Raczej staram
    się posługiwać mottem, że dziecko sobie można mieć, ale _po_ pracy. Podobnie
    z pogrzebami (obie sytuacje niestety są uregulowane prawnie na niekorzyść
    pracodawcy, dlatego zawsze trzeba mieć na pracownika materiały umożliwiające
    jego przywołanie do porządku oficjalnie z innego powodu). Nagra choroba
    własna, to jednak co innego.

    Napisałem kiedyś o poświęceniu wobec pracodawcy. Wydaje mi się, że niektórzy
    przeinaczają nieco moje stwierdzenia, że niby to poświęcenie pracownika
    wobec pracodawcy wyraża się konkretnie przez poświęcenie wobec innych
    pracowników, lub kandydatów na pracowników. To niezupełnie tak - w zdrowej
    sytuacji powinno się to wyrażać przez poświęcenie wobec swojego
    bezpośredniego przełożonego (a on wyżej itd.), natomiast poświęcenie wobec
    pracowników równorzędnych lub kandydatów na równorzędnych/niższych jest
    niewskazane, gdyż pracownik poświęcający się, zwyczajnie traci energię,
    którą mógłby spożytkować na generowanie kolejnego przychodu swemu
    pracodawcy.

    I na koniec pytanie: a z jakiego to powodu firma ma się poświęcać wobec
    pracownika? To już jest w ogóle jakieś opaczne...

  • 25. Data: 2006-10-25 18:55:38
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 25 Oct 2006 10:25:28 -0700, blondi <m...@g...com>
    w <1...@h...googlegroups.co
    m> napisał:

> [...]
    > ktore bez zadnych problemow odbedzie sie w godzinach popoludniowych.
    >
    > Szczerze mowiac mnie zatkalo. Raczej spodziewalam sie, ze informatyka

    Mnie też. Piekna historia :))

    > spuszcza po brzytwie i w firmie i u headhuntera... Czyli moze jednak
    [ ... ]
    > Blondi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 26. Data: 2006-10-25 19:05:52
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 20:06:11 +0200, Any User <a...@m...com>
    w <eho92l$691$1@news2.ipartners.pl> napisał:

    > Takiego tekstu ja osobiście nikomu jeszcze nie zaserwowałem. Raczej staram
    > się posługiwać mottem, że dziecko sobie można mieć, ale _po_ pracy. Podobnie

    Pracę to się ma w przerwach od dziecka.

> [...]
    > jego przywołanie do porządku oficjalnie z innego powodu). Nagra choroba

    I co, uważasz, że jak nie puścisz pracownika na urlop okolicznościowy
    (szansa dość mała żeby szedł), i wywalisz go z pracy, to nie spotkasz
    się z nim w sądzie?
    Tak bym cię przeciągnął, że byś się nie pozbierał, bo pokazać dziwną
    zbieżność czasu urlopu okolicznościowego i art 52 nie jest szczególnie
    trudno.

    > Napisałem kiedyś o poświęceniu wobec pracodawcy. Wydaje mi się, że niektórzy

    Coś takiego nie istnieje. Pracodawca się przyzwyczaja i wymaga na
    codzień.

    [ ... ]
    > pracowników, lub kandydatów na pracowników. To niezupełnie tak - w zdrowej
    > sytuacji powinno się to wyrażać przez poświęcenie wobec swojego

    Zdrowej? Feudalizm?

    > bezpośredniego przełożonego (a on wyżej itd.), natomiast poświęcenie wobec

    Przełożony jest po to, aby przekazywać na dół żądania swoich
    przełożonych, wymagać ich realizacji i jednocześnie bronić swoich
    podwładnych przed nierealistycznymi żądaniami.
    Przełożonemu mogę zrobić grzeczność.

    > pracowników równorzędnych lub kandydatów na równorzędnych/niższych jest
    > niewskazane, gdyż pracownik poświęcający się, zwyczajnie traci energię,

    Akurat jest najbardziej wskazane. Przełożony jest jeden, a kolegów
    wielu, i nigdy nie wiadomo, kiedy coś od nich będzie się potrzebowało.
    Ale żeby się poświęcać, to też lekka przesada.

> [...]
    >
    > I na koniec pytanie: a z jakiego to powodu firma ma się poświęcać wobec
    > pracownika? To już jest w ogóle jakieś opaczne...

    Ponieważ pracownik może jej przynieść zysk.
    Policzmy - dajmu na to 2 godziny nadliczbowe dla przeprowadzenia rozmowy
    z kandydatem na programistę. Ile może za godzinę brać taki manago który
    go porozmawia? 100 pln?
    No koszt że proszę siadać: 200 pln za pracownika, któremu i tak będzie
    się płaciło lekko licząc 15x tyle, a sądząc z podejścia headhuntera to
    30x tyle.
    Dodajmy d otego stanowisko pracy dla pana, i okres wdrożenia, tak z
    miesiąc.
    No potworne poświęcenie firmy, gardło sobie podrzyna.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 27. Data: 2006-10-25 19:13:04
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > I co, uważasz, że jak nie puścisz pracownika na urlop okolicznościowy
    > (szansa dość mała żeby szedł), i wywalisz go z pracy, to nie spotkasz
    > się z nim w sądzie?

    Po prostu masz zbyt duże kwalifikacje, masz zbyt dobrą pracę i nie jesteś w
    stanie wczuć się w sytuację życiową zwykłego pracownika fizycznego.

  • 28. Data: 2006-10-25 19:26:20
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Any User napisał(a):

    > Po prostu masz zbyt duże kwalifikacje, masz zbyt dobrą pracę i nie jesteś w
    > stanie wczuć się w sytuację życiową zwykłego pracownika fizycznego.

    Nie wiem, czy zauwazyles, ale watek dotyczy takiej wlasnie osoby...
    wiec w czym problem??

    Blondi

  • 29. Data: 2006-10-25 19:31:53
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Nie wiem, czy zauwazyles, ale watek dotyczy takiej wlasnie osoby...
    > wiec w czym problem??

    Masz rację - odniosłem jednak wrażenie, że JL stara się generalizować. A
    należy wyraźnie podkreslić, że całkiem inaczej traktuje się pracownika
    "podstawowego" (niekoniecznie fizycznego), a inaczej kogoś, kto coś znaczy.
    I tego "znaczenia" też jest kilka poziomów.

  • 30. Data: 2006-10-25 19:52:41
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 21:31:53 +0200, Any User <a...@m...com>
    w <ehoe3b$96i$1@news2.ipartners.pl> napisał:

    > Masz rację - odniosłem jednak wrażenie, że JL stara się generalizować. A
    > należy wyraźnie podkreslić, że całkiem inaczej traktuje się pracownika

    Może u ciebie. Pracownik to pracownik.
    Znaczenie pracownika się podkreśla dozując nagrosy (podwyżki na przykład,
    premie), a nie zmniejszając kary.

    A to co opisujesz to żerowanie na zastraszeniu i nieznajomości praw
    pracownika.

    Ja też nie znałem praw pracownika, do momentu, gdy pracodawca zaczął
    stosować coś podobnego do tego, co opisałeś.
    Bardzo szybko okazało się, że prośba o potwierdzenie pisemne polecenia
    działa cuda.

    ja czyli jakub
    Revoke.