PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna działalność gospodarcza a świadczenie usług byłemu pracodawcy

  • 1. Data: 2006-10-25 11:02:11
    Temat: Własna działalność gospodarcza a świadczenie usług byłemu pracodawcy
    Od: "JB" <a...@o...pl>

    Chciałbym wypowiedzieć umowę pracy mojemu obecnemu pracodawcy i świadczyć
    jemu usługi na podstawie własnej działalności gospodarczej.

    Czy są ku temu jakieś przeciwwskazania?
    Może znacie jakieś linki gdzie mógłbym o tym poczytać?

    Z góry dziękuje za pomoc.
    JB

  • 2. Data: 2006-10-26 12:14:13
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Byla juz o tym dyskusja. Tu cytat:

    "Pozostaje kwestia, że skoro pewne czynności wykonywałeś w ramach umowy o
    pracę, to zapewne spełniały one warunki zawarte w art. 22 § 1 KP. Jeśli to
    będą te same czynności, to wówczas zajdzie zapewne sytuacja przewidziana w
    art. 22 § 1^1 KP. No, ale jeśli Ty i pracodawca nikomu o tym nie powiecie...
    ;) "

    Zajrzyj do paragrafow, ktore sa tam podane. Od nitki do klebka.

  • 3. Data: 2006-10-26 18:48:28
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    I jeszcze jeden watek (24 pazdziernika?):

    " Mam pytanko. Chcę skorzystać z preferencyjnych składek dla osób
    > prowadzących działalność gospodarczą . W warunkach obniżenia składek do
    > 30% jest zapis:
    > - nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na
    > rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym
    > lub poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    > spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    > działalności gospodarczej.
    >
    > Teraz pytanie : czy wykonywanie na rzecz pracodawcy umowy o dzieło można
    > sformułować jako stosunek pracy ??? Czy jest do tego jakaś wykładnia. Będę
> [...]

    ODP.:

    "Nie można. Stosunek pracy dotyczy konkretnie posiadania umowy o pracę.
    Mając
    umowę o dzieło, nie było stosunku pracy.

    Oczywiście (aczkolwiek to już całkiem inny temat) mając umowę o dzieło,
    można wystąpić do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy. Ale Ciebie to
    oczywiście nie dotyczy. Ty chcesz dokładnie w drugą stronę :) "

  • 4. Data: 2006-10-27 10:24:32
    Od: "JB" <a...@o...pl>

    Dziękuje za pomoc.