PracaGrupypl.praca.dyskusje › juz mi rece opadaja...

  • 11. Data: 2003-06-12 01:33:35
    Temat: Re: juz mi rece opadaja...
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Bartek Mika" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Ok, oto konkrety:
    >
    > Systemy: Win98, XP, 2000, Linux...
    > Aplikacje: Adobe Photoshop, Corel Draw, Corel PhotoPaint, 3DStudio, Adobe
    > AfterEffects, Adobe InDesign (podstawy), PowerPoint, Macromedia Flash, MX,
    > DreamWeaver.....
    > Programowanie: HTML, CSS, ActionScript, Flash, (PHP, SQL - podstawy)
    >
    > + FTP, LAN, MAIL,
    >
    > nie wiem, chyba ze malo jeszcze umiem....

    hint: z wyliczenia programow i aplikacji jeszcze nic nie
    wynika. bowiem ktos, kto czyta takie wyliczenie, zaraz zada sobie
    pytanie: no ale wlasciwie co to znaczy, ze ta pozycja tu stoi? czy to
    znaczy, ze gosc umie otworzyc jakis dokument w tym programie i cos tam
    zmienic?

    jesli masz zaciecie do grafiki i chcesz robic cos w tym kierunku, to
    zamiast wyliczanki przygotuj sobie porzadne portfolio z projektami,
    ktorre uwazasz, ze sa najlepsze i ktorymi mozesz sie pochwalic.

    to pracodawcy powie znaczie wiecej, niz wyliczanka programow i
    aplikacji.

    liczy sie bowiem nie to, co UZYWALES ale to, co UMIESZ ZA POMOCA TYCH
    PROGRAMOW ZROBIC.

    chwali sie zwykle efektami, a nie narzedziami.
    jesli chwalisz sie opanowaniem narzedzi tylko, to bedziesz odebrany
    jako kandydat na stanowisko operatora danej aplikacji - takiego, co to
    wykonuje projekt zrobiony przez kogos innego.

    tacy sa najnizej platni w hierarchii grafikow/designerow bo wykonuja
    prace czysto narzedziowa, nic sami zrobic nie umieja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-06-12 06:35:46
    Od: "Ślizgacz" <s...@o...pl>

    A ja szukam juz 2 lata i co..............????????????
    Slizgacz

  • 13. Data: 2003-06-12 10:04:13
    Od: "krzwy" <k...@w...pl>

    A ja Ci proponuje byś wybrał sobie 5 firm w których chciałbyś pracować i
    zają się ich analizą. Czym się zajmują, jakich klientów mają i wtedy zaniósł
    CV z prośbą o rozmowę z szefem. Szefowi mówisz o swoich spostrzeżeniach i
    prosisz o dowolny wakat. itd....

  • 14. Data: 2003-06-12 11:29:52
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-12 00:17, Bartek Mika wrote:

    > Systemy: Win98, XP, 2000, Linux...
    <ciach>

    A co znaczy, ze "umiesz" system Linux?

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 15. Data: 2003-06-12 16:42:21
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 00:17:01 +0200, "Bartek Mika"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >DreamWeaver.....
    >Programowanie: HTML, CSS, ActionScript, Flash, (PHP, SQL - podstawy)
    Czyli głównie soft do grafiki :D A portfolio gdzie jest? Nina Ci
    dobrze radzi :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 16. Data: 2003-06-12 17:46:58
    Od: "Bartek Mika" <b...@p...onet.pl>

    > Systemy: Win98, XP, 2000, Linux...
    <ciach>
    A co znaczy, ze "umiesz" system Linux?

    To znaczy, że:
    umiem uruchomic, zalogowac sie, zainst.aplikacje, skonfigurowac poczte,
    internet, dodac uzytkownika, nadac prawa, edytowac plik, zakladac je,
    wlaczac konsole, itp sprawy...Ale to przeciez kazdy pewnie umie:)

    pozdr.

  • 17. Data: 2003-06-12 19:00:50
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > Kiedy w koncu bede pracowal? Kurcze umiem robic wiele rzeczy na
    komputerze,
    > sam sie tego ucze, ciagle probuje czegos nowego...

    I w tym "wiele" jest problem.

    Teraz sie liczy bycie najlepszym w waskiej specjalizacji.
    Czas komputerowych "zlotych raczek" juz sie dawna skonczyl.

    Ja wlasnie jestem w trakcie robienia takiej wlasnie, waskiej
    specjalizacji. Zauwazylem ze moje wyksztalcenie oraz wiedza
    byla zbyt ogolna. Obecnie sam prowadze rekrutacje i widze,
    ze ludzi o bardzo ogolnej wiedzy jest wielu i nic ich nie wyroznia.

    Wszyscy znaja: Php, Flash, Delphi lub C++, Windowsa XP na poziomie
    administracyjnym, Linuxa itp.

    Teraz gdy slysze ze ktos twierdzi ze zna np. windowsa to od
    razu daje mu do wykonania test do egzaminu 70-270 MCP i jeszcze
    nikt nie mial wiecej niz 20% trafnych odpowiedzi.

    Im wiecej aplikacji wyliczasz tym gorzej. Osoba ktora nie spedzila
    roku na pracy pod Corelem czy podobnej wielkosci pakietem
    nie widziala dobrze nawet polowy funkcji a by znac dobrze to
    trzeba pracowac nawet ze 3 lata (starajac sie robic ciagle cos nowego).

    Znam JEDNA osobe ktora zna dobrze pakiet Office. Pracuje
    na nim naprawde duzo, znam wiele funkcji (tak na poziomie
    srednio zaawansowanego - standardowego uzytkownika)
    ale wiem ze znam go w zaledwie 10-15%.

    FX

  • 18. Data: 2003-06-12 19:24:41
    Od: "WOJO" <w...@g...pl>

    > Teraz gdy slysze ze ktos twierdzi ze zna np. windowsa to od
    > razu daje mu do wykonania test do egzaminu 70-270 MCP i jeszcze
    > nikt nie mial wiecej niz 20% trafnych odpowiedzi.

    Muszę przyznać, że podoba mi się sposób Twojej rekrutacji.
    Chciałbym dostać właśnie taki konkretny test certyfikacyjny, niż zastanawiać
    się
    nad różnymi pierdołami wymyślanymi przez przyszłych pracodawców.
    WOJO

  • 19. Data: 2003-06-12 19:25:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 19:46:58 +0200, "Bartek Mika"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >umiem uruchomic, zalogowac sie, zainst.aplikacje, skonfigurowac poczte,
    >internet, dodac uzytkownika, nadac prawa, edytowac plik, zakladac je,
    >wlaczac konsole, itp sprawy...Ale to przeciez kazdy pewnie umie:)
    Czy w pozostalych swoich umiejetnosciach tez wykazujesz sie tak daleka
    znajomoscia tematu? Bo jesli kazdy z podanych programow umiesz wlaczyc
    i poklikac w paru miejscach to ... ehhh... Czesto pytaja mnie ludzie
    czy umiem/znam Corela. Owszem znam i umiem skorzystac z jego funkcji
    (a jak czegos nie wiem to jest help) ale co mi po tym skoro nie mam
    zmyslu do projektow graficznych?

    A skoro wymieniasz programy ktore tak "dobrze" znasz to albo zabraklo
    na liscie bardzo waznej aplikacji albo nie umiesz jej wlaczyc i
    otworzyc w niej pliku :( A tyle roznych firm z niej korzysta, wiec co
    sie dziwic ze Ciebie nie chca? Word bracie ;)

    WAM

    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 20. Data: 2003-06-12 20:39:37
    Od: "Bartek Mika" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > otworzyc w niej pliku :( A tyle roznych firm z niej korzysta, wiec co
    > sie dziwic ze Ciebie nie chca? Word bracie ;)

    No dobra. Nie jestem zadna pani Halinka, co otworzy plik w Wordzie napisze
    text i koniec. Nie kazdy potrafi tworzyc warstwy w Photoshopie, nakladac
    maski, wycinac, pozniej wkleic to do AfterEffects, dodac kilka efektow video
    i zapisac jako html a w obiekcie animacja flashowa. Ja to umiem. I co z
    tego.