PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu

  • 51. Data: 2003-03-24 08:54:38
    Temat: Re: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > moze odpisac se od podatku nowego harleya, bo on widzial taki w Markach i
    > musi z ojcem przeprowadzic konstruktywka dyskusje. Dodam ze gosc
    regularnie
    > zalega po kilka miesiecy z platnosciami dla podwykonawcow. I gwarantuje Ci
    > ze za kilka dni bedzie po ulicach smigac nowa maszyna za 130.000pln, a
    kilku
    > facetow zamknie firmy i komorowski sciagnie z nich zalegle oplaty. Ale
    masz
    > racje wara wszystkim od kasy biznesmena, sa to jego uczciwie zarobione

    To nie jest biznesmen, to jest oszust. Nie różni się niczym od ludzi
    naciągających innych na 10 PLN. Recepta? Cóż, przynajmniej leczenie
    objawowe: prosty (liniowy) podatek dochodowy + zero ulg. I brak
    opodatkowania ukrytego pod płaszczykiem "opłat" i "składek".

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 52. Data: 2003-03-24 09:02:03
    Temat: Odp: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...
    > w...@g...pl (WOJSAL) writes:

    > tak wlasnie mysle.
    > zreszta, podaj mi przyklad czegos lepszego od podatku liniowego.

    podatek pogłowny jako zapłata za ochronę policji, sądy itp. - każdy
    zasługuje na taką samą ochronę jego osoby, więc opłata taka sama.
    dodatkowo podatek od wartości majątku - za ochronę wojska, ochronę majątku
    przez policje itp.. Wiadomo, że bogaty jest bardziej narażony na kradzieże,
    albo więcej straci w przypadku wojny, czy jakiegoś komunistycznego przerotu,
    więc za ochronę wojska i policji powinien zapłacić więcej.

    Ale jest to tylko idealistyczny (jak dla mnie) model. Niemożliwy do
    wprowadzenia - zarówno ze względów społecznych (np. okrzyki, że
    niesprawiedliwy itp.) oraz technicznych (np. jak oszacować wartość majątku?
    wartość jest wyjątkowo subiektywną oceną).

    Dlatego dość dobrym kompromisem (pomiędzy tym co idealne a tym co realne)
    jest jednak podatek liniowy.

    Rafał

  • 53. Data: 2003-03-24 09:15:41
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Murek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5fmvf$ma9$...@n...onet.pl...

    > Zaj*** na kotleta sk***syna :))))

    Nie wiem czy tobie leczenie by się nie przydało.
    Taki byłbyś chojrak za granicą, a jak ciebie w Polsce okradają to płaczesz,
    że to kapitalizm.
    To czemu zamiast za*** na kotleta tego sk***syna co ci od grudnia 400zł nie
    zapłacił, płaczesz na grupie, że tylko uciekać z Polski ci pozostanie?

    Powiem ci, ze jesteś tylko krzykaczem.W Stanach niby tak łatwo sobie
    poradzisz z oszustami, ale w Polsce to już nie potrafisz?

    Rafał

  • 54. Data: 2003-03-24 15:15:31
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    Murek wrote:

    > Oj chłopie za dużo naczytałeś się Wyborczej czy Bochniarzowej za dużo
    > nasłuchałeś.Wiem że oni chcieliby nam zabrać i emerytury i ubezpieczenie
    > medyczne, ale pomyśl: tak czy inaczej ubezpieczenia społeczne muszą istnieć,
    > można je uczynić odrobinę tańszymi i bardziej efektywnymi ale zawsze będą
    > dużo kosztowały, niezależnie czy łapę położy na nich ZUS czy
    > złodziej-prywaciarz.

    Nie wiem czemu coś co nie jest państwowego zastępujesz synonimem
    "złodziej-prywaciarz". Gdyby Ci ktoś dał możliwość zrezygnowania z ZUSu
    i wpłacania całej Twojej składki ubezpieczeniowej na konto w Commercial
    Union, Nationale Netherlanden czy Złotej Jesieni to byś się nie zgodził,
    bo to złodzieje-prywaciarze?

    Pieprzyć Wybiórczą, ale może p. Bochniarz nie chce Ci zabrać czegoś,
    tylko DAĆ możliwość ubezpieczenia się prywatnie. Myślę że gdyby powstała
    prywatna kasa chorych, która po prostu płaciłaby za leczenie, a nie
    ograniczała Ci dostępu do świadczeń medycznych za które już zapłaciłeś
    podatkiem to przeniosłoby się do niej większość ludzi:)

    Państwo polskie wzięło na siebie zbyt wiele żeby udźwignąć, państwo
    powinno zajmować się tym, żeby na ulicach było bezpiecznie, żeby
    integralność państwa była zapewniona, żeby było dobre i przestrzegane
    prawo i równe szanse dla prowadzenia biznesu. Może jeszcze kilka zadań
    które można uznać za porządane dla ogółu. Ale to czy chcesz być
    ubezpieczony i leczony, albo czy chcesz oszczędzać na emeryturę czy
    może planujesz palnąć sobie w głowę po 60-siątce nie powinno państwa
    interesować.

    I nie wiem co dla Ciebie znaczy dużo kosztowały, ubezpieczenie społeczne
    wcale nie muszą dużo kosztować. Posłużę się przykładem Szwajcarii, gdzie
    istnieje podobno najlepsza opieka medyczna na świecie. Ubezpieczenie
    medyczne płacisz sam z własnych pieniędzy - jest obowiązkowe, ale możesz
    sobie wybrać jedną z kilkudziesięciu firm (każda ma inne warunki),
    podstawowe ubezpieczenie obejmuje normalne leczenie (lekarz domowy i
    szpital) do tego możesz wybrać dodatkowe świadczenia jak transport
    śmigłowcem, leczenie homeopatyczne :)) i wiele innych, do tego możesz
    sobie wybrać extra opcje np. jedynka w prywatnej klinice z faxem,
    komputerem i siecią :) Ale za wszystko trzeba zapłacić. Teraz kilka
    liczb, bo najciekawsze. W dość taniej firmie podstawowe ubezpieczenie
    29 letniego mężczyzny, mało chorującego wynosi 120 CHF do tego jakieś
    30 za transport. Wynosi 150 CHF czyli ~440 PLN czyli mniej niż wielu
    płaci w Polsce :) I jest to UBEZPIECZENIE a nie podatek, ubezpieczenie
    dlatego że oceniłem że mało choruję i wybrałem duży udział własny
    (leczenie do 1200 franków rocznie opłacam sam), gdybym wybrał udział
    400 CHF czyli minimalny to płaciłbym około 230 chf. Ale dzięki temu że
    system jest jaki jest mogę sobie decydować jak chcę być ubezpieczony.
    I dzięki temu że ludzie sami płacą za leczenie to dbają o siebie -
    jesteś alkoholikiem, ćpasz, uprawiasz sporty ekstremalne - płacisz
    więcej, sorry. I co ciekawe dzięki takim kwotom ubezpieczenia szpitale
    stać na pensje dla pielęgniarek od 4000 chf w górę. I na to żeby
    podlegając zwykłemu ubezpieczeniu móc się normalnie leczyć.

    BTW. tytuł Twojego postu powinien brzmieć "jak poradzić sobie z
    nienawiscia do socjalizmu"

    --
    papkers

  • 55. Data: 2003-03-24 19:44:15
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy tobie leczenie by się nie przydało.

    Moze , od kilku lat zabija mnie stres zwiazany z kiepska sytuacja
    materialna. Mimo studiow na UW, znajomosci dwoch jezykow obcych i praktyki w
    duzych firmach jestem pomiatanym przez wszystkich pariasem. Nawet tu
    wyzywaja mnie od zlodziei. Chociaz niczego nie ukradlem, podczas gdy ONI
    kazdego dnia okradaja biednych ludzi.

> [...]
    nie
    > zapłacił, płaczesz na grupie, że tylko uciekać z Polski ci pozostanie?

    Jesli nie zaplaca mi przez najblizsze 7 - 10 dni to *bedzie o mnie glosno*
    (tak powiedzial Wisniowiecki idac w Ukraine). Planuje urzadzic demolke w
    ksiegowosci a konkretnie rozwalic im komputery. Zastanawiam sie tylko jak.
    Kija bejzbolowego nie wniose, bo ochrona wykryje na wejsciu, wiec chyba
    najlepsza bedzie gasrurka: krotka a sztywna, w sam raz zeby conieco
    rozwalic. Co mi zrobia pariasowi :)) Moga przysylac komornika bo poza
    kilkoma ksiazkami i dwoma parami spodni niczego sie w zyciu nie dorobilem.
    Wiezienie? Coz nie od dzis wyzyskiwacze wtracali tam proletariat.

    > Powiem ci, ze jesteś tylko krzykaczem.W Stanach niby tak łatwo sobie
    > poradzisz z oszustami, ale w Polsce to już nie potrafisz?

    Jeszcze w polowie lat 90 wierzylem w ten system, w kapitalizm. Ze bedzie
    lepiej, ze bedzie mozna pracowac wykorzystujac i rozwijajac swoje
    kompetencje i mozliwosci. Pozniej przyszlo rozgoryczenie i zal
    (otrzezwienie?). Podczas gdy my cierpimy biede oni nie znaja miary w
    pazernej konsumpcji. I gdy pomysle ze bogaca sie na naszej krzywdzie,
    przychodzi nienawisc. Poczytajcie sobie sobotni dodatek do Zycia Warszawy
    jak zyja wyzyskiwacze. 130zl za 100 gr kawioru, 200 zl za kilogram lososia.

    Wiecej i wiecej osob przekonuje sie ile warty jest "kapitalizm", wiec moze
    przewrot jest juz blisko.

    Murek
    m...@w...pl

    NIE Balcerowiczowi, UE, NATO, Bankowi Światowemu, USA (i Izraelowi :) )

  • 56. Data: 2003-03-24 21:49:54
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> writes:

> [...]
    > objawowe: prosty (liniowy) podatek dochodowy + zero ulg. I brak
    > opodatkowania ukrytego pod płaszczykiem "opłat" i "składek".

    i PRZEDE WSZYSTKIM sprawnie i szybko dzialajace sady cywilne - zeby
    ci, ktorym zalega z oplatami, mogli je wyegzekwowac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 57. Data: 2003-03-25 04:29:05
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    lososia.

    > Wiecej i wiecej osob przekonuje sie ile warty jest "kapitalizm", wiec moze

    To na co czekasz pakuj walizki i przynajmniej zwiedzisz swiat, a jak Ci sie
    nie powiedzie na obczyznie to przynajmniej bedziesz mogl opowiedziec wnukom
    jaki piekny jest ten swiat. Jak w starym kabarecie Dudek "swiata nie
    zmienisz ...nie badz pan glab"
    pozdrawiam
    Irek

  • 58. Data: 2003-03-25 07:02:54
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Michał Gancarski napisal(a) Mon, 24 Mar 2003 09:50:40 +0100:
    >Podateki liniowy jest najsprawiedliwszym i najbardziej praktycznym z
    >podatków: zarabiasz dwa razy więcej, płacisz dwa razy więcej.

    Zdecydowanie NIE.
    Podatek liniowy jest oczywiscie sprawiedliwszy od podatku
    progresywnego. Natomiast jest niesprawiedliwy, poniewaz
    osoby ktore zarabiaja wiecej placa na panstwo wiecej, mimo
    ze korzystaja z uslug panstwa w takim samym zakresie jak inni.
    Poza tym jest to podatek ciagle drogi (trzeba skladac zeznania
    podatkowe, kontrolowac itp). Jest latwy do ominiecia - wystarczy
    podac bledne dane w zeznaniu podatkowym i wreczyc lapowe komu
    trzeba.

    Zatem jesli zgadzamy sie co do tego ze podatek progresywny
    to oczywista bzdura. Jesli przyjac (co wlasnie postuluje),
    ze podatek liniowy jest daleki od doskonalosci, to jaki
    jeszcze inny podatek (jesli idzie o forme sciagania)
    wchodzi w gre?
    Szkoda ze w naszym krajom wyobraznia polskich liberalow
    nie wykracza poza, jakze socjalistyczny w idei,
    podatek liniowy :)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 59. Data: 2003-03-25 07:05:14
    Temat: Re: Odp: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Rafal napisal(a) Mon, 24 Mar 2003 10:02:03 +0100:
    >Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    >podatek pogłowny jako zapłata za ochronę policji, sądy itp. - każdy
    >zasługuje na taką samą ochronę jego osoby, więc opłata taka sama.

    Dokladnie tak.

> [...]
    >albo więcej straci w przypadku wojny, czy jakiegoś komunistycznego przerotu,
    >więc za ochronę wojska i policji powinien zapłacić więcej.

    Zdecydowanie nie.

    >Dlatego dość dobrym kompromisem (pomiędzy tym co idealne a tym co realne)
    >jest jednak podatek liniowy.

    Na dzien dzisiejszy tak. Ale podatek liniowy trzeba traktowac
    tylko jako etap na drodze do normalnego systemu podatkowego.
    Normalnego tzn. niskie podatki i tanie, sprawiedliwe, efektywne
    w sciaganiu.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 60. Data: 2003-03-25 08:13:05
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > wchodzi w gre?
    > Szkoda ze w naszym krajom wyobraznia polskich liberalow
    > nie wykracza poza, jakze socjalistyczny w idei,

    :-)

    Z podatkiem pogłównym związane są jednak pewne problemy: oznacza de facto
    wprowadzenie płacy minimalnej i w zasadzie sprawdziłby się jedynie jako
    dobrowolna zrzuta. W tym drugim przypadku moglibyśmy doprowadzić do zaniku
    aparatu państwowego jako takiego, bo po co on, skoro każdy dowolnie mógłby
    wybrać dostawcę dowolnych usług (także policyjnych). Z drugiej strony, wolny
    rynek wymaga odpowiedniego środowiska prawnego i policji/sądów (no
    ostatecznie sądy możnaby mocno ograniczyć i wprowadzić szerokie możliwości
    rozstrztgania sporów polubownie), jest to niezbędne minimum, by każdy mógł
    mieć zapewnioną równość w obliczu prawa, podstawową zasadę wolnego rynku,
    która odróżna libertarianizm od anarchizmu. Nawet Austriacy, czyli szkoła w
    zasadzie libertariańska, zgadzają się, że ten minimalny skrawek państwowości
    musi istnieć (choć i tak czują do tego niechęć jako do koniecznego zła :-))