PracaGrupypl.praca.dyskusje › inżynier z kilkoma językami - jaka praca?

  • 11. Data: 2009-04-17 15:31:05
    Temat: Re: inżynier z kilkoma językami - jaka praca?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > bzdura! tłumacz to wtedy gdy zna 1 język, acz dobrze go zna.

    Hmm... Zawsze mi sie wydawało, że tłumacz musi znać co najmniej dwa
    języki, mianowicie ten z którego tłumaczy i ten na który tłumaczy. I ten
    drugi jest tu ważniejszy bo jego znajomość musi być głębsza.

    j.

  • 12. Data: 2009-04-17 16:18:29
    Od: a...@g...com

    On Apr 17, 5:31 pm, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Hmm... Zawsze mi sie wydawało, że tłumacz musi znać co najmniej dwa
    > języki, mianowicie ten z którego tłumaczy i ten na który tłumaczy. I ten
    > drugi jest tu ważniejszy bo jego znajomość musi być głębsza.

    widzę, że to dla was naprawdę za trudne - pisząc o znajomości 1 języka
    chyba chodziło, że ten drugi to ojczysty, hę?

  • 13. Data: 2009-04-17 16:25:32
    Od: a...@g...com

    On Apr 17, 3:45 pm, badzio <b...@g...com> wrote:
    > No bo jakby cos wiedzial, to napisalbys co umie, w czym jest dobry.

    C++, linux, algorytmy szyfrowania...

    > Za to gosc ma talent do jezykow, zna ich
    > trzy. Wiec jedyne do czego sie nada (jesli juz koniecznie chce miec
    > kontakt z informatyka) to etat w jakiejs firmie IT, jako tlumacz/
    > pomoc w dziale helpdesku, marketingu/sprzedazy itp.

    o! nareszcie coś konretniejszego! marketing... moglibyśmy się pokusić
    o rozwinięcie tematu?

  • 14. Data: 2009-04-17 16:30:30
    Od: a...@g...com

    On Apr 17, 3:12 pm, "andreas" <a...@y...com> wrote:
    > Odpowiedź jest bardzo prosta. Powinien pracować tam, gdzie sobie
    > zaplanował jak
    > się wybierał na studia.

    no andreee... proszę nie piepsz, przecież wszystkie wróble ćwierkają w
    tv o tym jak dynamiczny jest rynek pracy

    ok, a może ten ów mgr inż. z 3-ma językami powinien pójść na jakieś
    studia podyplomowe coby to miało sens?

    ekonomia, zarządzanie lub jego wspomaganie (sap, sas, a może soft
    giełdowy?), czy coś... czy ekonomowi potrzebne są bardziej 3 języki
    niż inżynierkowi?

  • 15. Data: 2009-04-17 18:50:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > widzę, że to dla was naprawdę za trudne - pisząc o znajomości 1 języka
    > chyba chodziło, że ten drugi to ojczysty, hę?

    Oj, i tu jest właśnie sedno problemu bo niestety sam fakt ojczystości
    języka nijak się ma do jego znajomości ;) Faktem jest, że to pomaga ale
    jak widać chociażby na tej grupie - nie wszystkim ;P

    j.

  • 16. Data: 2009-04-17 19:49:40
    Od: "Marcin" <v...@j...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    w jaką pracę powinien najoptymalniej celować inżynier informatyk
    którego jednak główny atut to biegła znajomość 3-ch głównych języków
    europejskich? (poza polskim)
    Przecież chyba ni administrator ni programista nijak nie potrzebują
    być "poliglotą" więc trochę jakby szkoda...

    Mozesz zostac menadzerem, lub dyrektorem oddzialu w Polsce, firmy, ktora ma
    siedzibe glowna lub oddzialy w tych krajach, gdzie porozumiewaja sie tymi
    jezykami.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 17. Data: 2009-04-17 20:23:03
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Kwi, 18:25, a...@g...com wrote:

    > C++, linux, algorytmy szyfrowania...

    O, juz cos wiecej. Aczkolwiek nadal nie wiemy czy jest adminem linuxa
    czy moze developerem kernela. I czy te algorytmy szyfrowania to umie
    zaimplementowac czy moze je wymysla :) Ale mniejsza z tym.

    > o!  nareszcie coś konretniejszego! marketing... moglibyśmy się pokusić
    > o rozwinięcie tematu?

    Tak sobie teoretyzuje... firma IT wspolpracuje z zagranica. Zdobywa
    nowych klientow. Fajnie jakby szeroko pojety 'sprzedawca' mial
    chociazby podstawowe pojecie o produktach, ktore sprzedaje. W
    przeciwnym razie kontrahent odniesie moze zostac sprzedany nie ten
    produkt, ktory firma ma w swojej ofercie ;P No i poniewaz
    przedstawiciele zagranicznych firm rzadko kiedy mowia po polsku, to
    negocjacje nalezy przeprowadzach w ich ojczystym jezyku lub po
    angielsku. Zatem jakbym byl osoba decyzyjna w takowej firmie to
    zatrudnilbym sobie takiego inzyniera w dziale marketingu. Ewentualnie
    zaczalbym od wyslania go na jakies 'szkolenie' z marketingu. A mialbym
    uniwersalnego sprzedawce, ktorego moglbym wysylac do kilku krajow.

  • 18. Data: 2009-04-17 21:32:58
    Od: "Schogun531" <s...@o...pl>

    a...@g...com wrote:

    > nie czepiaj się nazewnictwa, chodziło o fakt posiadania ukończonego
    > magisterium na politechnice, wiem, zupełnie niepotrzebne!

    To w końcu inżynier czy magister? ;)

    --
    schogun531

  • 19. Data: 2009-04-17 21:35:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    ekonomia, zarządzanie lub jego wspomaganie (sap, sas, a może soft
    giełdowy?), czy coś... czy ekonomowi potrzebne są bardziej 3 języki
    niż inżynierkowi?

    ***
    Ekonomowi... taaa. A cóż to takiego panie poligloto?

  • 20. Data: 2009-04-17 21:36:39
    Temat: Re: inżynier z kilkoma=?iso-8859-2?Q?j=EAzykami?= - jaka praca?
    Od: "Schogun531" <s...@o...pl>

    januszek wrote:

> [...]
    > języka nijak się ma do jego znajomości ;) Faktem jest, że to pomaga
    > ale jak widać chociażby na tej grupie - nie wszystkim ;P

    Zgadzam się, zwłaszcza przeczytawszy powyższe "...pisząc o znajomości 1
    języka chyba chodziło..."

    ;)
    --
    schogun531