PracaGrupypl.praca.dyskusje › inspiracje

  • 51. Data: 2010-07-20 16:28:00
    Temat: Re: inspiracje
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vf488tvjbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
    > "Raczej" - dobrze, ze wpisales to slowo.

    Nie uważam, że wymagania z tego ogłoszenia są jakieś atronomiczne i nie do
    opanowania, ale >raczej< nie będzie specjalistą od wszystkiego.
    Ktoś, kto w małym paluszku ma modelowanie baz danych i zarządzanie serwerami
    MSSQL, nie musi byc orłem w zagadnieniach sieciowych, ale podstawy powinien
    znać.
    Po prostu poziom wiedzy ogólnej-informatycznej to podstawa dla każdego
    informatyka.

    > Fakt, jak widze dzisiejszych absolwentow informatyki, to sie nie dziwie, ze
    > maja strach przed oczyma. Wiekszosc ogloszen na stanowiska informatyczne
    > moglyby wykonywac osoby po LO, a nie z tyt. mgra! To

    Jasne, że tak.
    Np. prostym klepaczem kodu, administratorem sieci, serwisantem może (i powinien)
    byc technik informatyk, a nie inżynier.
    Zaprojektowanie aplikacji, bazy danych, pokierowanie zespołem ludzi,
    powierzyłbym osobie z wyższym wykszt.

    > poziom nauczania sie zwyczajnie obnizyl i dzisiaj spoleczenstwo jest
    > na tyle leniwe, by we wlasnym zakresie sie czegos nauczyc. A i z
    > konstruktywnym mysleniem tez kiepsko.

    Ludzie, którzy kończyli studia (niekoniecznie informatyczne, ale pokrewne, np.
    elektronika) jeszcze kilka lat temu, biją na głowę obecnych absolwentów.
    Sam nie wiem, dlaczego tak się dzieje. Rozwój technologiczny ogłupia?

    Albo - dzisiejsze młodziki, które chcą się nauczyć jakiegoś języka programowania
    (np. java, c++), zauważyłem, że coraz chętniej wybierają tzw. video-tutoriale,
    zamiast solidnych podręczników. Nie wiem, czy to dobra droga.

    > To ogloszenie jest banalne, tylko trzeba chciec. Poza tym, autorowi
    > watku chodzilo o to GDZIE nabyc doswiadczenie, a nie o sens
    > ogloszenia. Jak widze, wielu z Was ma nawet problemy z rozumieniem
    > tego co czyta.

    Każdy wątek, który rozrasta się tak jak ten tutaj, gubi swoją myśl przewodnią,
    ludzie odbiegają od tematu, niektórzy trollują...i tak to wygląda. Nie zawsze
    polega to na niezrozumieniu tematu.

> [...]
    > wersje hypervisor-ow i uczyc sie np. podstaw topologii sieci. Na laptopie
    > mozna zainstalowac nawet Ubuntu, tylko po to, by nauczyc sie podstaw
    > kompilacji jajka. Jak wyskoczy jakis blad, lub hw/soft odmawiaja
    > posluszenstwa, to zamiast pisac na jakies fora prosby o podanie na tacy
    > wyjasnienia problemu, zawsze mozna poswiecic dzien, by samemu dojsc do
    > wyszukania tegoz bledu i samemu probowac to naprawic. W ostatecznosci mozna
    > posluzyc sie google. Trzeba wyznaczas sobie cele i je samemu rozwiazywac, a
    > nie isc na latwizne - glownie o to w tym zawodzie chodzi.

    Tacy, którzy pytają o proste rzeczy, nie zadając sobie trudu, nawet żeby
    zagooglać samemu, i przy okazji starać się rozwiązać problem, nigdy nie będą
    dobrzy w NICZYM.

    Ale dobrze jest mieć kogoś, kto poprowadzi, przekaże wiedzę. Pracy wśród
    doświadczonych, a przy tym życzliwych kolegów, którzy dzielą się wiedzą (a
    różnie z tym bywa), nie zastąpią tomy nawet najlepszych podręczników i
    tutoriali.

    > Dobry informatyk, to taki informatyk, ktory ma troche inteligencji...

    Nawet więcej niż trochę. ;)

    > Nawet jak sie nie zna na programowaniu w PL/SQL, ale zna podstawy
    > jakiegos innego jezyka, to jesli tylko bedzie chcial, szybko sie
    > nauczy na takim poziomie, by moc wykonywac jakies srednio zaawansowane
    > czynnosci.

    Ale powiedz to pracodawcy na rozmowie kwal.
    Wezmą pierwszego lepszego, który nawet słabo zna ściśle to, czego oczekują.

    > Odnosnie jeszcze tego nieszczesnego ogloszenia i jego wymagan, to
    > wszystko da sie jeszcze zweryfikowac na etapie rozmowy rekrutacyjnej.
    > W tym konkretnym przypadku, jesli ktos mial do czynienia z
    > rozwiazaniami MS, to bez problemu sobie poradzi. Jesli chce zglebiac
    > wiedze, to sa kursy z odpowiednich zagadnien. Ma je i MS i Oracle i
    > IBM i Cisco i Novell itd... Nie jest powiedziane, ze trzeba na te
    > kursy uczeszczac - mozna kupic odpowiednie ksiazki przygotowujace do
    > egzaminow i uczyc sie z nich we wlasnym zakresie.

    Można, ale mistrzem nie będzie we wszystkim.
    Zakres wiedzy jednak szeroki.

  • 52. Data: 2010-07-20 16:39:00
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    napisał w wiadomości news:op.vf47v3tdbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
    > Tak, nikt sie na niczym nie zna... A moze po prostu porownujesz
    > wszystkich dookola wzgledem siebie?
    > Informatyka to malo skomplikowana dziedzina. Malo tego - w wiekszosci

    Tutaj się z Tobą nie zgodzę. :)

    Informatyka jest o tyle prosta, że poszczególne technologie wzajemnie się
    przenikają.
    Np. znając javę, łatwo opanujesz c# i vice versa. Znasz linuksa, szybko
    opanujesz każdy inny system unixowy (BSD, Solaris...)
    Natomiast diabeł tkwi w szczegółach. :D
    Mnogość zastosowań, konfigracji, niestandardowych zdarzeń, wpływ czynnika
    ludzkiego, zagadnień na pograniczu prawa... powoduje, że jest to bardzo SZEROKA
    dziedzina.

    j.

  • 53. Data: 2010-07-20 18:14:06
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 18:28:00 jcm <j...@1...pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawy powinien znać.
    > Po prostu poziom wiedzy ogólnej-informatycznej to podstawa dla każdego

    Nikt nie wymaga, by byc specjalista we wszystkim :-) Mozna byc specjalista
    w jednej dziedzinie, ale miec tez chociaz podstawowa wiedze z zagadnien
    pokrewnych. Wrecz jest to wymagane, bo bez znajomosci tych technologii nie
> [...]

    > powinien) byc technik informatyk, a nie inżynier.
    > Zaprojektowanie aplikacji, bazy danych, pokierowanie zespołem ludzi,

    OK, calkowita zgoda, ale i to ogloszenie nie mialo na celu pozyskania
    projektanta, tylko kogos do obslugi :-) Wiele ogloszen o prace jest na
    wyrost. To tak, jakby szukac na stanowisko kierowcy inz. projektanta
    samochodow.

> [...]
    > programowania (np. java, c++), zauważyłem, że coraz chętniej wybierają
    > tzw. video-tutoriale, zamiast solidnych podręczników. Nie wiem, czy to

    Magia ruchomego obrazu i dzwieku? ;-)

    > Każdy wątek, który rozrasta się tak jak ten tutaj, gubi swoją myśl
    > przewodnią, ludzie odbiegają od tematu, niektórzy trollują...i tak to
    > wygląda. Nie zawsze polega to na niezrozumieniu tematu.

    Tyle, ze tu co poniektorzy juz zaczeli trolowac zaraz pod postem autora
    watku ;-)

> [...]
    > doświadczonych, a przy tym życzliwych kolegów, którzy dzielą się wiedzą
    > (a różnie z tym bywa), nie zastąpią tomy nawet najlepszych podręczników

    Nie zawsze wiedza starszego kolegi jest wskazana. Dobrze jest, jak jest,
    bo wtedy szybciej pozyskujemy dana wiedze, ale pod warunkiem, ze ten
    starszy stazem kolega nauczy mlodszego samodzielnego myslenia, a nie, ze
    to bedzie na zasadzie - mlody zapyta jak to zrobic, a starszy bedzie za
    niego to wykonywal. Starszy powinien jedynie wytlumaczyc, podpowiedziec,
    nawet i pokazac, jesli to bedzie faktycznie trudne na pierwszy raz. No i
    przy starszym koledze powiela sie tez jego nawyki, a te nie zawsze sa
    dobre ;-) Ale zgoda - dobrze jest, jak jest. Nawet kiedys spodobalo mi sie
    pewne ogloszenie, gdzie firma miala zasade, iz nowi maja przez rok
    starszego kolege, by sie wdrozyc.

    > Nawet więcej niż trochę. ;)

    > Ale powiedz to pracodawcy na rozmowie kwal.
    > Wezmą pierwszego lepszego, który nawet słabo zna ściśle to, czego
    > oczekują.

    Bo pracodawca, jak i kadrowa mierza innych wzgledem siebie - skoro on jest
    tlumokiem, to jest dla niego niezrozumiale, ze ktos inny moze byc troszke
    bardziej inteligentny i sie szybko uczyc. Oni chca miec w zespole "mloda
    wyksztalcona kadre", a nie prawdziwych fachowcow :-)

    > Można, ale mistrzem nie będzie we wszystkim.
    > Zakres wiedzy jednak szeroki.

    Nie trzeba byc mistrzem. Mistrzom w danym fachu placi sie inaczej ;-) Poza
    tym, nikt nie mowi, by szkolic sie we wszystkim co sie rusza.
    Administrator nie musi byc wytrawnym programista, ale dobrze, jesli jakis
    jezyk programowania zna. Bo co zrobi, jesli zajdzie potrzeba napisania
    jakiegos skryptu, albo poprawka zrodel jakiegos softu? Mozna i tak, ale
    wtedy firma w ktorej jest zatrudniony, ma przestoje. Podobnie w sytuacji,
    jak cos zgrzyta w jakims sofcie - wtedy faktycznie trzeba zglosic problem
    firmie zewnetrznej, ale przy okazji samemu dazyc do wylapania bledu, by
    nie robic rozpierduchy w calej firmie, a wymienic tylko jeden wadliwy
    modul. A gro tego softu to wlasnie SQL oklejony zazwyczaj Delphi albo C#,
    Javy, C++. Zadaniem osoby na takim stanowisku nie jest projektowanie bazy
    danych, a jedynie podstawowe czynnosci na bazie, jesli support o to
    poprosi. Czesto nawet wystarczy im tunel vpn utworzyc, by sami zrobili
    reszte. Sam mialem sytuacje, gdzie musialem zaprogramowac sterownik pieca,
    bo gdyby support przyjechal, to za taka czynnosc zawolalby 3tys
    netto/roboczogodzine. Nie marudzilem, ze pierwszy raz to widze, tylko po
    skonczeniu zmiany zostalem dluzej w pracy i zaczalem metoda prob i bledow,
    wg. instrukcji postepowac. Nie obylo sie bez telefonow do producenta tegoz
    sterownika. Dzisiaj moge napisac, ze mam doswiadczenie w konfigurowaniu
    takowych urzadzen, ale mistrzem sie nadal nie czuje, bo co urzadzenie, to
    inne. Wazne, ze znam zasady dzialania i konfigurowania i z podobnymi juz
    nie bylo problemow. Pomogla mi jednak dawna wiedza z elektroniki i
    programowania. Trzeba bylo miec tytul inzyniera omnibusa?! Wystarczyly
    jedynie checi, odrobina wiedzy techncznej oraz instrukcja... Ja tam nie
    bylem od projektowania, a jedynie od obslugi technicznej. I gro tych
    wakatow, to wlasnie praca do obslugi, a nie projektowania.

    [ot]
    Tak juz odbiegajac lekko od tematu - kiedys w Teleekspesie mowiono o
    facecie, ktory byl odpowiedzialny w jakims urzedzie za budowe drog.
    Okazalo sie, ze facet mial skonczone technikum (bodajze) gastronomiczne.
    Wywalono go z roboty i podano do sądu za podawanie nieprawdziwych danych.
    Nie byloby w tym nic dziwnego, oprocz faktu, ze drogi zaaprobowane i
    budowane pod jego nadzorem nie wzbudzily zadnego sprzeciwu, za to te,
    ktore byly pod nadzorem osob z odpowiednim wyksztalceniem nie nadawaly sie
    do jazdy ;-)
    [/ot]

    --
    SprzedamTO.pl

  • 54. Data: 2010-07-20 18:17:03
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 18:39:00 jcm <j...@1...pl> napisał(a):

> [...]
    > Mnogość zastosowań, konfigracji, niestandardowych zdarzeń, wpływ
    > czynnika ludzkiego, zagadnień na pograniczu prawa... powoduje, że jest

    To mialem wlasnie na mysli, aczkolwiek Ty to ladniej i odpowiednio
    rozwinales :-)

    --
    SprzedamTO.pl

  • 55. Data: 2010-07-20 18:36:45
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 18:21:25 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.vf5f8yi8bp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > To jest, widzisz, tylko taki zwrot.
    > Jego istotą jest danie wyrazu temu, że człowiek doświadczony mówi do
    > nieopierzonego szczeniaka.
    > Posiada on także czasem nieco lekceważące zabarwienie (jak w tym
    > przypadku).

    Wybacz prosze - ja glupi niestety nie zrozumialem nawet tego, co powyzej
    napisales ;-)

    > Nic mi o posiadaniu przeze mnie potomstwa nie wiadomo.
    > Ale czemu cię to tak interesuje?

    Bo skoro mialbym byc Twoim synem, to wolalbym zebys glosno o tym nie
    trabil, bo wtyd sie przyznawac do takiego ojca ;-)

    > Zwykle tak mówią osoby ograniczone i niechętne do pracy nad sobą.
    > Wiedz jednak, że w szeroko pojmowanej informatyce nie można stać w
    > miejscu. Trzeba się stale dokształcać, szkolić, poznawać nowe
    > technologie. Inaczej jak lekarz - nie douczy się przez rok, dwa i będzie
    > znachorem, nie lekarzem.

    No popatrz... Gdybys byl tak spostrzegawczy, na jakiego sie kreujesz, to
    bys zauwazyl, ze o tym caly czas pisalem ;-) Ale lepiej byc ignorantem,
    byle na Twoje wyszlo ;-P

    > Jesteś - co łatwo skonstatować - człowiekiem(?) niedoświadczonym, o
    > poślednim wykształceniu, mizernej wiedzy i wybrakowanej elokwencji. To
    > się może da jeszcze trochę poprawić. Byle byś się zebrał i nie szedł
    > drogą wiodącą do kompletnej głupoty.

    > Poznać głupiego po śmiechu jego.

    Z mojej strony EOT, bo sie niesmacznie robi, a dyskusja z trolami, tak jak
    zawsze, prowadzi do nikad :-)

    --
    SprzedamTO.pl

  • 56. Data: 2010-07-20 18:53:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vf5nbjvhbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > Z mojej strony EOT, bo sie niesmacznie robi
    Szczególnie tobie, bo na durnia wyszedłeś.
    Obyś słowa dotrzymał.
    (BTW - nawet newsa na grupę nie umiesz zredagować poprawnie, ynformatyku
    żałosny.)

    > a dyskusja
    Dawno z tobą nie dyskutuję tylko się tobą zabawiam.

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2010-07-20 21:28:33
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-20 20:36, jurajski Jaskiniowiec pisze:
    > Dnia 20-07-2010 o 18:21:25 Jotte<t...@w...spam.wypad.polska>
    > napisał(a):
    [...]

    > Bo skoro mialbym byc Twoim synem, to wolalbym zebys glosno o tym nie
    > trabil, bo wtyd sie przyznawac do takiego ojca ;-)

    LOL :-)

    --
    animka

  • 59. Data: 2010-07-20 22:05:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 18:28:00 +0200, jcm napisał(a):
    /../

> [...]
    > programowania (np. java, c++), zauważyłem, że coraz chętniej wybierają
    > tzw. video-tutoriale, zamiast solidnych podręczników. Nie wiem, czy to

    Kiedyś nie było takich fajnych tutoriali...

  • 58. Data: 2010-07-20 22:05:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 60. Data: 2010-07-21 06:40:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Przegladajac ogloszenia o prace, w ok. 90% wymagane jest wyksztalcenie
    > wyzsze informatyczne "lub podobne".

    Kiedyś do pracy w sklepie tez szukano osób z maturą co najmniej (przez
    co wiele osób z wykształceniem zawodowym ukierunkowanym, miało problemy
    ze znalezieniem pracy), ale czy to znaczy, że takie wykształcenie jest
    niezbędne do pracy w sklepie?

    > Winny, ale tego nie robia... Nawet w programowaniu, wiele uczelni jest
    > jeszcze w poprzednim wieku.

    Przepraszam, ale czytając to co wypisujesz pozwolę nawet nie zaczynać
    polemiki, chyba, że wykażesz co takiego przestarzałego jest w nauce
    programowania, bo widzę, że dla ciebie matematykiem będzie idiota
    mnożący w pamięci liczby 10-cio cyfrowe. Takie rozumienie tematu
    przedstawiasz w komentarzach.

> [...]
    > wygeneruja takie cuda w tym programie, ktore innym zajelyby z tydzien,
    > ale z konfiguracja modemu maja juz ogromne trudnosci, nie mowiac o
    > konfiguracji rozleglej sieci i jej odpowiednim zabezpieczeniu. Sa
    > programisci np. Javy ktorzy znaja doskonale ten jezyk, ale i potrzebne
    > biblioteki, by szybko stworzyc jakas aplikacje. A sa osoby, ktore znaja
    > tylko skladnie tego jezyka na tyle, by zrozumiec kod. Obie te osoby
    > znaja jave, tylko tego pierwszego mozna uznac za eksperta, a drugi
    > musialby poswiecic troche czasu, by sie zaznajomic z aktualnymi

    Jeśli mówimy o ekspercie od składni i bibliotek języka Java, to się
    zgodzę, jeśli eksperta, programistę w Javie, to w żadnym wypadku się nie
    zgodzę, więc albo zrobiłeś duże uproszczenie, albo wypisujesz bzdury.

    Taką podstawą dla informatyka jak dla lekarza są głównie zagadnienia
    matematyczne. Tylko w zależności od specjalizacji inaczej je się
    wykorzystuje. Piszę o poziomie informatyki wyższej, a nie "pana
    tonerowego", bo to tak jak porównać elektronika, specjalistę od
    projektowania układów i zwykłego technika, który w try miga naprawi ci
    tv. To nie to samo....

    > I jeszcze dodam, ze wiele technologii sie ze soba wiaze. Np. bedac
    > adminem MS, ma sie stycznosc z administracja baz danych, z
    > programowaniem jak i obsuga sprzetu.

    Zacznijmy od tego, że ciężko nazwać napisanie prostego skryptu
    programowaniem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl