PracaGrupypl.praca.dyskusje › inspiracje

  • 41. Data: 2010-07-20 13:23:39
    Temat: Re: inspiracje
    Od: W <...@o...pl>

    W dniu 2010-07-09 10:41, jcm pisze:
    a tak będą mieli młodego taniego jelenia,
    > który będzie im "gasił pożary" na miejscu za góra: 2500 brutto. Czysta
    > ekonomia. ;)))
    Pracowalem kiedys w firmie, gdzie zatrudnionych jest kilku informatykow
    o mnie wiecej takich kwalifikacjach. Zarabiaja niewiele wiecej od
    najniższej krajowej - 1200-1500zl netto.
    Sa to ludzie mlodzi(studiuja) lub starzy i ciency(boja sie zmian), ale
    swoje obowiazki wykonuja i firma jakos funkcjonuje. 2500zl brutto to
    zarabia ich szef :)

  • 42. Data: 2010-07-20 13:32:43
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 19-07-2010 o 15:31:23 jcm <j...@1...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
    > <j...@j...na.jurze> napisał w wiadomości
    >
    > Są. Na papierze, w CV, w fantazjach pracodawców i kandydatów. :D
    >
    > W życiu raczej nie ma takich.
    >
    > j.

    "Raczej" - dobrze, ze wpisales to slowo.

    Fakt, jak widze dzisiejszych absolwentow informatyki, to sie nie dziwie,
    ze maja strach przed oczyma. Wiekszosc ogloszen na stanowiska
    informatyczne moglyby wykonywac osoby po LO, a nie z tyt. mgra! To poziom
    nauczania sie zwyczajnie obnizyl i dzisiaj spoleczenstwo jest na tyle
    leniwe, by we wlasnym zakresie sie czegos nauczyc. A i z konstruktywnym
    mysleniem tez kiepsko.

    To ogloszenie jest banalne, tylko trzeba chciec. Poza tym, autorowi watku
    chodzilo o to GDZIE nabyc doswiadczenie, a nie o sens ogloszenia. Jak
    widze, wielu z Was ma nawet problemy z rozumieniem tego co czyta.

    A wystarczylo napisac, ze glownie doswiadczenie nabywa sie na wlasnych
    bledach. W dobie kilku-rdzeniowych prockow, mozna sobie zainstalowac
    darmowe wersje hypervisor-ow i uczyc sie np. podstaw topologii sieci. Na
    laptopie mozna zainstalowac nawet Ubuntu, tylko po to, by nauczyc sie
    podstaw kompilacji jajka. Jak wyskoczy jakis blad, lub hw/soft odmawiaja
    posluszenstwa, to zamiast pisac na jakies fora prosby o podanie na tacy
    wyjasnienia problemu, zawsze mozna poswiecic dzien, by samemu dojsc do
    wyszukania tegoz bledu i samemu probowac to naprawic. W ostatecznosci
    mozna posluzyc sie google. Trzeba wyznaczas sobie cele i je samemu
    rozwiazywac, a nie isc na latwizne - glownie o to w tym zawodzie chodzi.

    Dobry informatyk, to taki informatyk, ktory ma troche inteligencji...
    Nawet jak sie nie zna na programowaniu w PL/SQL, ale zna podstawy jakiegos
    innego jezyka, to jesli tylko bedzie chcial, szybko sie nauczy na takim
    poziomie, by moc wykonywac jakies srednio zaawansowane czynnosci.

    Odnosnie jeszcze tego nieszczesnego ogloszenia i jego wymagan, to wszystko
    da sie jeszcze zweryfikowac na etapie rozmowy rekrutacyjnej. W tym
    konkretnym przypadku, jesli ktos mial do czynienia z rozwiazaniami MS, to
    bez problemu sobie poradzi. Jesli chce zglebiac wiedze, to sa kursy z
    odpowiednich zagadnien. Ma je i MS i Oracle i IBM i Cisco i Novell itd...
    Nie jest powiedziane, ze trzeba na te kursy uczeszczac - mozna kupic
    odpowiednie ksiazki przygotowujace do egzaminow i uczyc sie z nich we
    wlasnym zakresie.

    Wiekszosc zagadnien w informatyce dziala na podobnych zasadach - roznia
    sie tylko szczegolami. Ktos, kto mial do czynienia z Linuksem, powinien
    dac sobie rade z Solarisem. W miedzyczasie na wlasna reke zasysa iso i
    ebooki ze strony Sun.com i katuje jakis komputer przeznaczony do edukacji.

    Ale najlatwiej powiedziec, ze sie nie da i ze nie ma...

    --
    SprzedamTO.pl

  • 43. Data: 2010-07-20 13:38:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jurajski Jaskiniowiec pisze:

> [...]
    > ze maja strach przed oczyma. Wiekszosc ogloszen na stanowiska
    > informatyczne moglyby wykonywac osoby po LO, a nie z tyt. mgra!

    No bo tak jest. W większości wypadków potrzebny jest technik, a nie
    osoba z wyższym wykształceniem.

    > poziom nauczania sie zwyczajnie obnizyl i dzisiaj spoleczenstwo jest na
    > tyle leniwe, by we wlasnym zakresie sie czegos nauczyc. A i z
    > konstruktywnym mysleniem tez kiepsko.

    O ile zgodzę się z tym, że poziom nauczania się obniżył, o tyle nie
    zgodzę się z kontekstem. Po prostu studia informatyczne winny
    przygotowywać do innych rzeczy....

> [...]
    > dac sobie rade z Solarisem. W miedzyczasie na wlasna reke zasysa iso i
    > ebooki ze strony Sun.com i katuje jakis komputer przeznaczony do edukacji.

    Tylko, że to nie jest cała informatyka....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 44. Data: 2010-07-20 14:22:12
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 15:38:55 Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No bo tak jest. W większości wypadków potrzebny jest technik, a nie
    > osoba z wyższym wykształceniem.

    Przegladajac ogloszenia o prace, w ok. 90% wymagane jest wyksztalcenie
    wyzsze informatyczne "lub podobne".

    > O ile zgodzę się z tym, że poziom nauczania się obniżył, o tyle nie
    > zgodzę się z kontekstem. Po prostu studia informatyczne winny
    > przygotowywać do innych rzeczy....

    Winny, ale tego nie robia... Nawet w programowaniu, wiele uczelni jest
    jeszcze w poprzednim wieku.

    > Tylko, że to nie jest cała informatyka....

    Nie jest, ale w watku przejawialy sie glosy, ze jak ktos jest programista,
    to nie moze byc jednoczenie administratorem i przy okazji znac sie na
    bazach danych, co wg. mnie jest bzdura, bo poznanie jednego jak i
    drugiego, nie jest czyms nadzwyczajnym (nawet we wlasnym zakresie).
    Informatyke moglbym porownac do medycyny. Tyle, ze tam mimo wszystko kazdy
    lekarz musi znac podstawy.Zarowno ginekolog, okulista, ogolny, pediatra,
    chirurg itd Dopiero pozniej robi specjalizacje. Znam takich, co sa np.
    chirurgami kardiologami, a dodatkowo maja specjalizacje od chorob
    wewnetrznych, albo ginekolog + okulista etc Mozna? Ktos kto tylko chce sie
    rozwijac, nie zatrzymuje sie na jednym wycinku danej dziedziny. Nie ujmuje
    nic specjalistom tylko w jednym zagadnieniu, ale i te osoby spedzily mase
    czasu na poznawanie danego zagadnienia. Sa np. graficy od Photoshopa,
    ktorzy w kilka sekund wygeneruja takie cuda w tym programie, ktore innym
    zajelyby z tydzien, ale z konfiguracja modemu maja juz ogromne trudnosci,
    nie mowiac o konfiguracji rozleglej sieci i jej odpowiednim
    zabezpieczeniu. Sa programisci np. Javy ktorzy znaja doskonale ten jezyk,
    ale i potrzebne biblioteki, by szybko stworzyc jakas aplikacje. A sa
    osoby, ktore znaja tylko skladnie tego jezyka na tyle, by zrozumiec kod.
    Obie te osoby znaja jave, tylko tego pierwszego mozna uznac za eksperta, a
    drugi musialby poswiecic troche czasu, by sie zaznajomic z aktualnymi
    bibliotekami. Przykladow mozna mnozyc... Wszystko zalezy od tego, jaka to
    praca i jak wytrwala i inteligentna jest osoba, ktora chce na danym
    stanowisku pracowac.

    I jeszcze dodam, ze wiele technologii sie ze soba wiaze. Np. bedac adminem
    MS, ma sie stycznosc z administracja baz danych, z programowaniem jak i
    obsuga sprzetu. Wszystkie te technologie z ogloszenia sa ze soba powiazane
    i jesli ktos mial do czynienia z praca w srodowisku MS mial tez zapewne
    opieke nas sieciami w firmie. Nikt tam nie bedzie wymagal spawania
    swiatlowodow! To trole grupowe po prostu musialy zasiac zamet, bo jak
    zwykle im sie nudzilo i do czegos sie doczepic musialy, przy okazji
    musialy sie dowartosciowac, bo poza pisaniem bzdur nic innego nie
    potrafia...

    W dobie wszedobylskiego Internetu, zdobycie chocby podstawowej wiedzy nie
    powinno byc problemu. A uczenie sie na wlasnych bledach jest czasem
    bezcenne, bo pozniej wie sie np. czego unikac by w srodowisku
    produkcyjnym, drugi raz tego bledu nie popelnic.

    --
    SprzedamTO.pl

  • 45. Data: 2010-07-20 15:00:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vf47v3tdbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
    Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> pisze:

    > Tak, nikt sie na niczym nie zna...
    Napisałem, że ty się nie znasz.
    Nie rozumiesz czytanego prostego tekstu?

    > A moze po prostu porownujesz
    > wszystkich dookola wzgledem siebie?
    Nie dość, że nie rozumie, to jeszcze głupio konfabuluje...

    > Informatyka to malo skomplikowana dziedzina.
    Aha...

    [cut]
    Resztę sobie darujemy, nie ma sensu ani o czym z tobą gadać, lamo.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2010-07-20 15:30:39
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 17:00:03 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.vf47v3tdbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > Napisałem, że ty się nie znasz.
    > Nie rozumiesz czytanego prostego tekstu?

    Tylko, ze w odpowiedziach na Twoje posty, wynika, ze nikt sie nie zna,
    tylko Ty o wielki omnibusie ;-) To samo na p.s.prawo i kilku innych
    grupach ;-)

    > Nie dość, że nie rozumie, to jeszcze głupio konfabuluje...

    > Aha...
    >
    > [cut]
    > Resztę sobie darujemy, nie ma sensu ani o czym z tobą gadać, lamo.

    Bardzo rzeczowa i wyczerpujaca dyskusja z kims, kto "sie zna" ;-) Jak sie
    nie ma nic sensownego do napisania, to sie zaczyna inwektywami rzucac...
    Coz, tak tez mozna ;-)

    --
    SprzedamTO.pl

  • 47. Data: 2010-07-20 15:45:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vf5epdj2bp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > Tylko, ze w odpowiedziach na Twoje posty, wynika, ze nikt sie nie zna,
    Synu, czy ty nie umiesz zdania nawet poprawnie sklecić?
    W ojczystym języku?
    Sensu się, oczywiście, nie domagam.

    > Bardzo rzeczowa i wyczerpujaca dyskusja z kims, kto "sie zna"
    Nie gadam tu z "kimś, kto się zna", tylko z lamerem.
    Opowieści o tym co umiesz, co robiłeś i czego się nauczyłeś możesz tworzyć
    ile dusza zapragnie.
    Każdy, kto choć trochę siedzi w temacie w 5 sekund cię rozszyfruje po
    bełkocie.

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2010-07-20 15:50:44
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "W" <...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazki wykonuja i firma jakos funkcjonuje. 2500zl brutto to zarabia ich

    Na pewnym poziomie usług, firmie opłaca zatrudnić się cienkich i młodych, ale
    tanich, niż dobrych i doświadczonych, ale droższych.
    Usłyszałem to nawet od pewnego znajomego dyrektorka ds. IT. To powszechne.
    Mianowicie, w centrali zatrudniają trochę lepszych i lepiej płatnych, a po
    oddziałach i filiach na prowincji, cieńszych.
    Jeśli cienki na oddziale sobie z czymś nie radzi, wysyłają ludka z centrali.
    W rezultacie i tak to kalkuluje im się taniej.
    Wiele usług it można wykonać zdalnie lub powierzyć obsługę firmie zewnętrznej.

    j.

  • 49. Data: 2010-07-20 16:04:00
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 17:45:43 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.vf5epdj2bp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > Synu, czy ty nie umiesz zdania nawet poprawnie sklecić?
    > W ojczystym języku?
    > Sensu się, oczywiście, nie domagam.

    W innym watku pisales, ze dzieci nie masz... Zatem jak to w koncu z Toba
    jest? ;-)

> [...]
    > tworzyć ile dusza zapragnie.
    > Każdy, kto choć trochę siedzi w temacie w 5 sekund cię rozszyfruje po

    Wiesz, to co umiem, mi w zupelnosci wystarcza :-) Nie pisze tutaj po to,
    by sie pochwalic, a po to, by sie czegos dowiedziec i podyskutowac.
    Kompleksow, tak jak Ty, leczyc nie musze ;-) Totez, jesli masz cos
    sensownego do napisania, to pisz, a jesli masz zamiar tylko trolowac dla
    zasady i przy okazji innych obrazac, to licz sie z tym, ze bedziesz
    uwazany za trola.

    ( Odpisz prosze - smiech to zdrowie! ;-) )

    --
    SprzedamTO.pl

  • 50. Data: 2010-07-20 16:21:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vf5f8yi8bp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski

    > W innym watku pisales, ze dzieci nie masz...
    To jest, widzisz, tylko taki zwrot.
    Jego istotą jest danie wyrazu temu, że człowiek doświadczony mówi do
    nieopierzonego szczeniaka.
    Posiada on także czasem nieco lekceważące zabarwienie (jak w tym przypadku).

    > Zatem jak to w koncu z Toba jest? ;-)
    Nic mi o posiadaniu przeze mnie potomstwa nie wiadomo.
    Ale czemu cię to tak interesuje?

    > Wiesz, to co umiem, mi w zupelnosci wystarcza
    Zwykle tak mówią osoby ograniczone i niechętne do pracy nad sobą.
    Wiedz jednak, że w szeroko pojmowanej informatyce nie można stać w miejscu.
    Trzeba się stale dokształcać, szkolić, poznawać nowe technologie. Inaczej
    jak lekarz - nie douczy się przez rok, dwa i będzie znachorem, nie lekarzem.

    Jesteś - co łatwo skonstatować - człowiekiem(?) niedoświadczonym, o
    poślednim wykształceniu, mizernej wiedzy i wybrakowanej elokwencji. To się
    może da jeszcze trochę poprawić. Byle byś się zebrał i nie szedł drogą
    wiodącą do kompletnej głupoty.

    > ( Odpisz prosze - smiech to zdrowie! ;-) )
    Poznać głupiego po śmiechu jego.

    --
    Jotte