PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inspiracje
    Date: Tue, 20 Jul 2010 18:28:00 +0200

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vf488tvjbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
    > "Raczej" - dobrze, ze wpisales to slowo.

    Nie uważam, że wymagania z tego ogłoszenia są jakieś atronomiczne i nie do
    opanowania, ale >raczej< nie będzie specjalistą od wszystkiego.
    Ktoś, kto w małym paluszku ma modelowanie baz danych i zarządzanie serwerami
    MSSQL, nie musi byc orłem w zagadnieniach sieciowych, ale podstawy powinien
    znać.
    Po prostu poziom wiedzy ogólnej-informatycznej to podstawa dla każdego
    informatyka.

    > Fakt, jak widze dzisiejszych absolwentow informatyki, to sie nie dziwie, ze
    > maja strach przed oczyma. Wiekszosc ogloszen na stanowiska informatyczne
    > moglyby wykonywac osoby po LO, a nie z tyt. mgra! To

    Jasne, że tak.
    Np. prostym klepaczem kodu, administratorem sieci, serwisantem może (i powinien)
    byc technik informatyk, a nie inżynier.
    Zaprojektowanie aplikacji, bazy danych, pokierowanie zespołem ludzi,
    powierzyłbym osobie z wyższym wykszt.

    > poziom nauczania sie zwyczajnie obnizyl i dzisiaj spoleczenstwo jest
    > na tyle leniwe, by we wlasnym zakresie sie czegos nauczyc. A i z
    > konstruktywnym mysleniem tez kiepsko.

    Ludzie, którzy kończyli studia (niekoniecznie informatyczne, ale pokrewne, np.
    elektronika) jeszcze kilka lat temu, biją na głowę obecnych absolwentów.
    Sam nie wiem, dlaczego tak się dzieje. Rozwój technologiczny ogłupia?

    Albo - dzisiejsze młodziki, które chcą się nauczyć jakiegoś języka programowania
    (np. java, c++), zauważyłem, że coraz chętniej wybierają tzw. video-tutoriale,
    zamiast solidnych podręczników. Nie wiem, czy to dobra droga.

    > To ogloszenie jest banalne, tylko trzeba chciec. Poza tym, autorowi
    > watku chodzilo o to GDZIE nabyc doswiadczenie, a nie o sens
    > ogloszenia. Jak widze, wielu z Was ma nawet problemy z rozumieniem
    > tego co czyta.

    Każdy wątek, który rozrasta się tak jak ten tutaj, gubi swoją myśl przewodnią,
    ludzie odbiegają od tematu, niektórzy trollują...i tak to wygląda. Nie zawsze
    polega to na niezrozumieniu tematu.

> [...]
    > wersje hypervisor-ow i uczyc sie np. podstaw topologii sieci. Na laptopie
    > mozna zainstalowac nawet Ubuntu, tylko po to, by nauczyc sie podstaw
    > kompilacji jajka. Jak wyskoczy jakis blad, lub hw/soft odmawiaja
    > posluszenstwa, to zamiast pisac na jakies fora prosby o podanie na tacy
    > wyjasnienia problemu, zawsze mozna poswiecic dzien, by samemu dojsc do
    > wyszukania tegoz bledu i samemu probowac to naprawic. W ostatecznosci mozna
    > posluzyc sie google. Trzeba wyznaczas sobie cele i je samemu rozwiazywac, a
    > nie isc na latwizne - glownie o to w tym zawodzie chodzi.

    Tacy, którzy pytają o proste rzeczy, nie zadając sobie trudu, nawet żeby
    zagooglać samemu, i przy okazji starać się rozwiązać problem, nigdy nie będą
    dobrzy w NICZYM.

    Ale dobrze jest mieć kogoś, kto poprowadzi, przekaże wiedzę. Pracy wśród
    doświadczonych, a przy tym życzliwych kolegów, którzy dzielą się wiedzą (a
    różnie z tym bywa), nie zastąpią tomy nawet najlepszych podręczników i
    tutoriali.

    > Dobry informatyk, to taki informatyk, ktory ma troche inteligencji...

    Nawet więcej niż trochę. ;)

    > Nawet jak sie nie zna na programowaniu w PL/SQL, ale zna podstawy
    > jakiegos innego jezyka, to jesli tylko bedzie chcial, szybko sie
    > nauczy na takim poziomie, by moc wykonywac jakies srednio zaawansowane
    > czynnosci.

    Ale powiedz to pracodawcy na rozmowie kwal.
    Wezmą pierwszego lepszego, który nawet słabo zna ściśle to, czego oczekują.

    > Odnosnie jeszcze tego nieszczesnego ogloszenia i jego wymagan, to
    > wszystko da sie jeszcze zweryfikowac na etapie rozmowy rekrutacyjnej.
    > W tym konkretnym przypadku, jesli ktos mial do czynienia z
    > rozwiazaniami MS, to bez problemu sobie poradzi. Jesli chce zglebiac
    > wiedze, to sa kursy z odpowiednich zagadnien. Ma je i MS i Oracle i
    > IBM i Cisco i Novell itd... Nie jest powiedziane, ze trzeba na te
    > kursy uczeszczac - mozna kupic odpowiednie ksiazki przygotowujace do
    > egzaminow i uczyc sie z nich we wlasnym zakresie.

    Można, ale mistrzem nie będzie we wszystkim.
    Zakres wiedzy jednak szeroki.