PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inspiracje
    Date: Wed, 21 Jul 2010 08:40:27 +0200

    jurajski Jaskiniowiec pisze:

    > Przegladajac ogloszenia o prace, w ok. 90% wymagane jest wyksztalcenie
    > wyzsze informatyczne "lub podobne".

    Kiedyś do pracy w sklepie tez szukano osób z maturą co najmniej (przez
    co wiele osób z wykształceniem zawodowym ukierunkowanym, miało problemy
    ze znalezieniem pracy), ale czy to znaczy, że takie wykształcenie jest
    niezbędne do pracy w sklepie?

    > Winny, ale tego nie robia... Nawet w programowaniu, wiele uczelni jest
    > jeszcze w poprzednim wieku.

    Przepraszam, ale czytając to co wypisujesz pozwolę nawet nie zaczynać
    polemiki, chyba, że wykażesz co takiego przestarzałego jest w nauce
    programowania, bo widzę, że dla ciebie matematykiem będzie idiota
    mnożący w pamięci liczby 10-cio cyfrowe. Takie rozumienie tematu
    przedstawiasz w komentarzach.

> [...]
    > wygeneruja takie cuda w tym programie, ktore innym zajelyby z tydzien,
    > ale z konfiguracja modemu maja juz ogromne trudnosci, nie mowiac o
    > konfiguracji rozleglej sieci i jej odpowiednim zabezpieczeniu. Sa
    > programisci np. Javy ktorzy znaja doskonale ten jezyk, ale i potrzebne
    > biblioteki, by szybko stworzyc jakas aplikacje. A sa osoby, ktore znaja
    > tylko skladnie tego jezyka na tyle, by zrozumiec kod. Obie te osoby
    > znaja jave, tylko tego pierwszego mozna uznac za eksperta, a drugi
    > musialby poswiecic troche czasu, by sie zaznajomic z aktualnymi

    Jeśli mówimy o ekspercie od składni i bibliotek języka Java, to się
    zgodzę, jeśli eksperta, programistę w Javie, to w żadnym wypadku się nie
    zgodzę, więc albo zrobiłeś duże uproszczenie, albo wypisujesz bzdury.

    Taką podstawą dla informatyka jak dla lekarza są głównie zagadnienia
    matematyczne. Tylko w zależności od specjalizacji inaczej je się
    wykorzystuje. Piszę o poziomie informatyki wyższej, a nie "pana
    tonerowego", bo to tak jak porównać elektronika, specjalistę od
    projektowania układów i zwykłego technika, który w try miga naprawi ci
    tv. To nie to samo....

    > I jeszcze dodam, ze wiele technologii sie ze soba wiaze. Np. bedac
    > adminem MS, ma sie stycznosc z administracja baz danych, z
    > programowaniem jak i obsuga sprzetu.

    Zacznijmy od tego, że ciężko nazwać napisanie prostego skryptu
    programowaniem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl