PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Re: inflacja
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inflacja
    Date: Fri, 07 Feb 2003 08:44:51 +0100

    Roman Kubik napisał:

    > Dodalbym tylko ze np. samopomoc miedzyludzka to nie jest zaden ,,teoretyczny''
    > wymysl liberalow. Popatrzmy na Markoty, Owsiaki, Caritasy, wiele wiele innych
    > mniej glosnych organizacji - jak to pieknie dziala. Jak _gigantyczne_ poklady
    > dobrej woli wyzwala wsrod najbiedniejszych (tych co daj apo 2 zlote) i tych
    > najbogatszych (co placa miliony za pare gramow zlota w postaci serduszka).
    > jak nieznaczace na tym tle sa wybryki typu Matrixa...

    Prosilem, zeby nie mieszac Owsiaka, ktory (nic nie ujmujac z pozytywow
    jego dzialania) robi krotkookresowa "nagonke" na nasze drogie
    spoleczenstwo - w dlugim okresie i bez kwestazy na ulicach (czynnik
    psychologiczny - daja, bo sie boja negatywnej oceny) efekty moglyby byc
    mniejsze. Mozna to rowniez ujac pozytywnie, ze pomaga ( :))) ) ludziom
    byc dobrymi - tylko dlaczego musi pomagac?
    Caritas - po czesci podobnie (akcje ze swiecami), po czesci inaczej
    (osrodki), ale tez czesto zbiera na tace w kosciolach - znow czynnik
    psychologiczny.
    Monar za to - owszem korzysta pewnie z "dobroci" firm, osob prywatnych i
    wlasnych "wychowankow", ale ostatnimi laty spotykalem sie kilkakrotnie z
    sytuacjami, kiedy to gminy byly proszone o dodatkowe wsparcie (oprocz
    tego, Panstwo wspiera Monar na normalnych zasadach), kiedy wylaczano im
    prad za dlugi. I nie jest to tak powszechna akcja - nie obejmuje swoim
    zasiegiem calej Polski. Dlatego moge sugerowac, ze dobroc obywateli nie
    jest powszechna, a jezeli bywa to raczej dlatego, ze stosuje sie wobec
    wiekszosci triki psychologiczne.

    > Jak by wygladala ta samopomoc gdybysmy brali w lape zamiast 60% wydatkow
    > firmy na nas (bo 40% pozeraja ZUSy, Kasy Chorych i USK) np. 80% ?
    > gdybym mial 1/3 kasy wiecej, to na pewno kupilbym wiecej towarow -> nakrecil
    > koniunkture nie gorzej niz panstwo. Dalbym Ochojskiej 100 wiecej, Owsiakowi
    > 300 itd.

    Alez mozesz dawac i to od dobrych kilku lat. Panstwo w swojej dobroci
    nie opodatkuje Ci pieniedzy przeznaczonych na takie darowizny. Tylko
    dlaczego wiekszosc spoleczenstwa uzyla takich darowizn do zupelnie
    czegos innego, jak wsparcie dzialan humanitarnych. nie wiedzieli
    biedacy, ze tak mozna?

    > Jakie poklady dobrej woli by mogly sie wyzwolic, gdyby nie mozna bylo
    > powiedziec, ze ,,przeciez place panstwu XXX wlasnie po to, zeby zalatwialo
    > takie sprawy za mnie''?

    I zalatwia - nie wiem jak Caritas, ale Monar dostaje jakas kase od
    Panstwa na normalnych warunkach. Ocene tego, co to spoleczenstwo by
    zrobilo, gdyby dostalo 1/3 wiecej pieniedzy pozostawie niedopowiedziana
    ;).

    Flyer