PracaGrupypl.praca.dyskusje › inflacja

  • 1. Data: 2003-02-01 11:45:12
    Temat: inflacja
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

    Witam.
    Jak wiadomo rząd szczyci się tym, że jest niska inflacja (podobno około
    0,7%) co w/g nich oznacza, że osiągnięty został cel. Ale dlaczego nikt nie
    zauważa lub nie chce, że taką niską inflację osiągnięto tylko dzięki nie
    wydawaniu pieniędzy przez ludzi. Większość Polaków niestety musi oszczędzać,
    bo albo już nie mają pracy lub są niepewni jutra. Normalnym mechanizmem
    rynkowym jest: większy popyt - ceny rosną, niższy - spadają. Dlatego ceny
    praktycznie się nie zmieniają.
    Co sądzicie o tym?

  • 2. Data: 2003-02-01 14:00:44
    Temat: Re: inflacja
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > pracy lub są niepewni jutra. Normalnym mechanizmem rynkowym jest:
    > większy popyt - ceny rosną, niższy - spadają. Dlatego ceny

    Sadze. ze powinienes troche gazet poczytac i zobaczyc kto jest
    odpowiedzialnmy za taka a nie inna inflacje i kto ustala cel
    inflacyjny i do niego dazy.
    Nie wiem, gdzies wyczytal, ze rzad sie szczyci - podaj tytul gazety.
    Reszta bez komenatarza, bo blad w zalozeniu.

  • 3. Data: 2003-02-01 15:22:31
    Od: "MindCrasher" <m...@o...pl>

    > Sadze. ze powinienes troche gazet poczytac ....
    > Nie wiem, gdzies wyczytal, ze rzad sie szczyci ....

    ......buachcha
    To ja proponuje => oprócz czytania gazet (podejrzewam że stale jednego i
    tego samego tytułu:) czasami choćby oglądnąć TV.

    Ja robie to żadko, wystarczy jednak przypadkowe looknięcie.

    I chyba każdy umysłowo sprawny zauważy, że choćby niedawny, jakże
    "gładziutki" i zgrabnie spreparowany wywiad z Millerem ====>>>>> to totalnie
    oderwany od rzeczywistości virtualny bełkot.

  • 4. Data: 2003-02-01 15:51:17
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Sadze. ze powinienes troche gazet poczytac i zobaczyc kto jest
    > odpowiedzialnmy za taka a nie inna inflacje i kto ustala cel
    > inflacyjny i do niego dazy.

    To ja jeszcze proponuję popatrzyć, dlaczego ten ktoś ustala to co ustala,
    ile razy obniżał już stopy procentowe i czemu musi utrzymywać dyscyplinę za
    siebie i za rząd, który takiego słowa nie zna.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 5. Data: 2003-02-01 16:17:38
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b1gju6$b3v$1@news.onet.pl> Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

> [...]
    > Nie wiem, gdzies wyczytal, ze rzad sie szczyci - podaj tytul gazety.
    > Reszta bez komenatarza, bo blad w zalozeniu.

    Ehehehehe... 'Balcerowicz musi odejść', co? :)

    On dobrze napisał, inflacja jest niska dzięki kiepskiej koniukturze.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2003-02-01 17:41:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Samotnik wrote:
    > On dobrze napisał, inflacja jest niska dzięki kiepskiej koniukturze.

    Ale dalej nie odrozniacie polityki fiskalnej od pienieznej.
    Przeciez w zeszlym roku deficyt 40 mld - byl "zaplanowany" jeszcze
    przez poprzedni rzad, w tym roku trzeba dalej sprzedawac obligacje, bo
    3/4 to wydatki sztywne...

    A co do koniunktury - wyobraz sobie, gdyby nie bylo tych wydatkow
    rzadowych...

    Zwracam tez uwage - jaki byl cel inflacyjny na ten okres - 4,5%.
    Mielismy do tej pory bardzo reztrykcyjna polityke NBP i stad taka a
    nie inna inflacja.

    Mieszanie do tego rzadu, a pomijanie RPP to...

  • 7. Data: 2003-02-01 18:40:39
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Tomasz Jażdżewski napisal(a) Sat, 1 Feb 2003 12:45:12 +0100:
    >bo albo już nie mają pracy lub są niepewni jutra. Normalnym mechanizmem
    >rynkowym jest: większy popyt - ceny rosną, niższy - spadają. Dlatego ceny
    >praktycznie się nie zmieniają.
    >Co sądzicie o tym?

    Inflacja zalezy od relacji - ilosc pieniadza do ilosci dobr na rynku.
    Mam na mysli pieniadz oparty na koszyku towarow, uslug.

    Przykladowo: jesli panstwo wyprodukuje wiecej pieniedzy
    (wydrukuje) niz gospodarka (przedsiebiorstwa) wytworzyla dobr,
    to inflacja rosnie (spada wartosc pieniadza).
    W normalnym panstwie (jesli przyjac ze bank panstwowy jest
    bankiem emisyjnym) powinien byc zakaz druku pieniadza polaczony
    z obowiazkiem dyscypliny budzetowej (zakaz deficytu).
    Niestety, zyjemy w "demokratycznym panstwie prawa" a tu
    jest wszystko mozliwe, wszelkie radosne pomysly ministerstwa
    finansow.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 8. Data: 2003-02-01 18:44:09
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Michał 'Amra' Macierzyński napisal(a) Sat, 1 Feb 2003 15:00:
    >Sadze. ze powinienes troche gazet poczytac i zobaczyc kto jest
    >odpowiedzialnmy za taka a nie inna inflacje i kto ustala cel
    >inflacyjny i do niego dazy.

    Cel inflacyjny ma NBP oraz rzad. Jesli przyjac, ze celem
    rzadu sa prognozy przezen stawiane.

    Pytanie: kto drukuje pieniadze w Polsce?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 9. Data: 2003-02-01 20:14:07
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Niestety, zyjemy w "demokratycznym panstwie prawa" a tu
    > jest wszystko mozliwe, wszelkie radosne pomysly ministerstwa

    Poniewaz zyjemy w demokratycznym panstwie prawa, to wlasnie "dodruk"
    jest zakazany w Konstytucji. Nie slyszalem o panstwach, gdzie dsficyt bylby
    zabroniony.
    I nie myl tych pojec - deficyt to nic innego, jak pozyczanie pieniedzy
    przez panstwo.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2003-02-01 20:41:51
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > A co do koniunktury - wyobraz sobie, gdyby nie bylo tych wydatkow
    > rzadowych...

    Po czesci sie nie zgodze - w zakresie bezgranicznego uwielbienia dla
    wydatkow rzadowych. A wyobraz sobie, co by bylo, gdyby nie bylo wydatkow
    konsumentow (patrz --> model makroekonomiczny obiegu pieniadza).
    Niestety musze uznac, ze nikt nie zna odpowiedzi na pytanie, co sie
    stanie gdy nie bedzie wydatkow rzadowych (w odniesieniu do rynku,
    uczestnikow i poszczegolnych regionow kraju).

    Flyer