PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile płacą w sklepach typu diverse,solar, reserved?

  • 21. Data: 2006-03-25 14:40:06
    Temat: Re: ile płacą w sklepach typu diverse,solar, reserved?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e03k5s$tpm$1@news.onet.pl>
    tukan <t...@...onet.pl> pisze:

    > Widać, że nigdy nie pracowałaś w sklepach tego typu i masz, rzekłbym,
    > zerowe pojęcie o takiej pracy.

    Widać, że nie masz pojęcia o tym gdzie i jak pracowałam :)

    > I nie muszą tam pracować tylko panienki.

    Oczywiście, że nie. Czy to jednak ma jakieś znaczenie w tej dyskusji?

    > Są sklepy, w których kasę dostajesz za przechadzanie się
    > między stojakami, a są w których dostajesz za pracę.

    JAKĄ konkretnie pracę?
    Nie mówię o stanowisku kierownika sklepu, kierownika działu zaopatrzenia,
    księgowej itp, bo nie o tym była mowa w tym wątku.
    Jak sądzę mowa była właśnie o sprzedawcach. A w tego typu sklepach praca
    sprzedawcy polega właśnie na tym, co opisałam.

    No i? Bo nie widzę związku z tematem.

    --
    PozdrawiaM

  • 22. Data: 2006-03-25 15:20:23
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    >W wiadomości <news:e01h7c$d9j$1@inews.gazeta.pl>

    > Naprawdę uważasz, że nauczyciel wykonuje swoją pracę automatycznie?
    > Albo nawet fryzjer?

    Taak. Pewnie, że nieraz trzeba pomyśleć, ale w pewnym momencie
    wykonujesz automatycznie wszystkie czynności (to się nazywa rutyna).
    Oczywiście nie wszędzie i nie w każdym zawodzie.

    > Tyle tylko, że niektóre zawody myślenia w ogóle nie wymagają.
    > I takim zawodem (o ile w ogóle można to tak nazwać) jest panienka z
    > Reserved'a czy innego Diverse'a.

    Już pisałem, że nie masz pojęcia o tym, a się wypowiadasz jako
    autorytet co najmniej. To, że się kilka razy "sparzyłaś" przy obsłudze
    w takim sklepie nie znaczy wcale, że zawód (uciekasz od tego słowa)
    sprzedawcy nie istnieje.

  • 23. Data: 2006-03-25 15:27:39
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e03n3l$68u$1@news.onet.pl>
    tukan <t...@...onet.pl> pisze:

    > Taak. Pewnie, że nieraz trzeba pomyśleć

    Ach, nieraz ...
    Dobre.

    > ale w pewnym momencie
    > wykonujesz automatycznie wszystkie czynności (to się nazywa rutyna).

    To ja dziękuję bardzo za nauczyciela rutyniarza. Za fryzjera w sumie też.
    Wolę jednak takich, którzy myślą stosownie do sytuacji, a nie działają
    automatycznie.

    > Już pisałem, że nie masz pojęcia o tym, a się wypowiadasz jako
    > autorytet co najmniej.

    A skąd Ci przyszło do głowy, że nie mam pojęcia?
    Sęk w tym, że mam i wiem, jak to wygląda.
    Odnoszę wrażenie, że Ty właśnie nie wiesz, o czym piszesz.

    > To, że się kilka razy "sparzyłaś" przy obsłudze
    > w takim sklepie nie znaczy wcale, że zawód (uciekasz od tego słowa)
    > sprzedawcy nie istnieje.

    No więc istnieje, dobrze, ale co z tego?
    Czy nazwanie tego po imieniu cokolwiek zmienia w tej dyskusji?
    Czy nazwanie sprzątaczki konserwatorem powierzchni płaskich, powoduje, że
    zawód ten staje się bardziej prestiżowy, bardziej odpowiedzialny i powinien
    być lepiej płatny? Bo nie wiem, do czego zmierzasz.

    --
    PozdrawiaM

  • 24. Data: 2006-03-25 15:29:55
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    >W wiadomości <news:e03k5s$tpm$1@news.onet.pl>

    > Widać, że nie masz pojęcia o tym gdzie i jak pracowałam :)

    Widocznie jeszcze musisz popracować żeby zobaczyć co nieco :)

    > Oczywiście, że nie. Czy to jednak ma jakieś znaczenie w tej dyskusji?

    Nie ma, ale akcentujesz to z pogardą. Tak jakbyś miała
    pogardę dla jakiegoś mało znaczącego zawodu, np.
    śmieciarz. Każda praca jest przydatna.

    > JAKĄ konkretnie pracę?

    Konkretnie taką, że musi być jakiś przyzwoity obrót, a na to
    jakby nie było masz duży wpływ. Choć widzę, że pracowałaś
    tam gdzie dawali kasę za "przechadzanie się między stojakami".
    Naprawdę nie ugólniaj na podstawie swojego jednostkowego
    przykładu. Tak samo gdy przyjdzie tajemniczy klient czy kierownik
    to nie wypada siedzieć czy stać z założonymi rękoma, ale Ty
    oczywiście wiesz lepiej.

    > No i? Bo nie widzę związku z tematem.

    Akcentujesz swoją niechęć i unikasz słowa zawód w tym przypadku.
    Podaję Ci przykład, że można pracować inaczej niż "przechadzając
    się między stojakami" i nic nie robić.

  • 25. Data: 2006-03-25 15:40:50
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e03nlh$7kr$1@news.onet.pl>
    tukan <t...@...onet.pl> pisze:

    > Widocznie jeszcze musisz popracować żeby zobaczyć co nieco :)

    LOL :)

    > Nie ma, ale akcentujesz to z pogardą. Tak jakbyś miała
    > pogardę dla jakiegoś mało znaczącego zawodu, np.
    > śmieciarz. Każda praca jest przydatna.

    Oczywiście i nie wiem skąd przyszło Ci do głowy, że gardzę tym zawodem.
    Nic z tych rzeczy.
    Bawi mnie jednak stanowisko osób, które uważają, że w tym zawodzie, na tym
    stanowisku i przy takich wykonywanych czynnościach 900 zł na rękę to mało.
    Ciekawe, co mają w związku z tym powiedzieć ludzie, którzy za taki psi
    pieniądz naprawdę ciężko_harują_.

    > Podaję Ci przykład, że można pracować inaczej niż "przechadzając
    > się między stojakami" i nic nie robić.

    Sęk w tym, że w wymienionych w temacie wątku sklepach_z_reguły_nie pracuje
    się inaczej.

    --
    PozdrawiaM

  • 26. Data: 2006-03-25 16:13:38
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 22 Mar 2006 22:26:19 +0100, orzel napisał(a):

    > Ja pierdykam! Z czego maja Ci ludzie zyc!!!!!

    Zdziwiles sie?
    Spora czesc kraju zyje z takich pensji, jeszcze dorzuc ze niektorzy maja
    bezrobotnych na utrzymaniu :]

    Witamy w Polsce!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 27. Data: 2006-03-26 18:38:47
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    >W wiadomości <news:e03nlh$7kr$1@news.onet.pl>

    > LOL :)

    Hehe. Wszystko już przeszłaś w życiu i o wszystkim wiesz. Gratuluję.

    > Oczywiście i nie wiem skąd przyszło Ci do głowy, że gardzę tym zawodem.
    > Nic z tych rzeczy.

    Z Twoich słów. Masz przykre doświadczenia i uogólniasz na całą
    społeczność sprzedawców. Dodatkowo unikając tego słowa.

> [...]
    > stanowisku i przy takich wykonywanych czynnościach 900 zł na rękę to mało.
    > Ciekawe, co mają w związku z tym powiedzieć ludzie, którzy za taki psi

    Piszesz LOL, a tu taką klapę dajesz. Wolny kraj, wolny rynek.
    Zawsze spawacz, sprzątaczka może zostać "panienką przechadzającą
    się między stojakami".

    > Sęk w tym, że w wymienionych w temacie wątku sklepach_z_reguły_nie pracuje
    > się inaczej.

    Z reguły może i tak. Ale to w przypadku zarobku najniższej krajowej.
    Gdy masz więcej to więcej od ciebie wymagają. No, ale Ty już
    wszystko wiesz, co ja Ci będę tłumaczył taki marny żuczek...

    EOT.

  • 28. Data: 2006-03-26 19:00:39
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06n3m$vqi$1@news.onet.pl>
    tukan <t...@...onet.pl> pisze:

    > Hehe. Wszystko już przeszłaś w życiu i o wszystkim wiesz.

    Nie wszystko. Bez przesady. Ale widocznie na tyle dużo, że wiem, o czym
    piszę.

    > Z Twoich słów. Masz przykre doświadczenia i uogólniasz na całą
    > społeczność sprzedawców.

    Nie gardzę zawodem. Co najwyżej brakiem kompetencji pracujących w nim osób.
    I mam do tego prawo. Trudno bym robiła dobrą minę do złej gry i udawała, ze
    problem nie istnieje.
    Co do uogólniania - na palcach ręki mogłabym policzyć osoby, które NAPRAWDĘ
    znały się na tym, co sprzedawały i wzbudzały zaufanie klienta. Jakieś 90% to
    po prostu jedno wielkie nieporozumienie, żeby nie nazwać tego bardziej
    dosadnie.

    > Piszesz LOL, a tu taką klapę dajesz. Wolny kraj, wolny rynek.
    > Zawsze spawacz, sprzątaczka może zostać "panienką przechadzającą
    > się między stojakami".

    Ależ dokładnie w ten sam deseń pisałam na początku wątku.
    Nikt nikomu nie każe przechadzać się między wieszakami, jeśli uważa, ze 900
    zł to mało.

    > Z reguły może i tak. Ale to w przypadku zarobku najniższej krajowej.

    900 zł na rękę to nie jest najniższa krajowa, choćbyś nie wiem, jak się
    upierał.

    > Gdy masz więcej to więcej od ciebie wymagają.

    To chyba naturalne.

    --
    PozdrawiaM

  • 29. Data: 2006-03-26 19:34:03
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    > 900 zł na rękę to nie jest najniższa krajowa, choćbyś nie wiem, jak się
    > upierał.

    Czytasz czy sobie dopowiadasz ? Pisałem wyraźnie, że za 900 zł na rękę
    wymagają od ciebie troche więcej niż za najniższą krajową. I nie jest to
    "przechadzanie się między stojakami". Nie lubię dyskutować z osobami,
    którę są przekonane, niesłusznie, że wiedzą lepiej. Nie wiesz czego wymagają
    to się zatrudnij i zobacz. EOT definitywny.

  • 30. Data: 2006-03-26 19:48:17
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06qbb$cq1$1@news.onet.pl>
    tukan <t...@...onet.pl> pisze:

    > Czytasz czy sobie dopowiadasz ?

    Po prostu opacznie Cię zrozumiałam.

    > Pisałem wyraźnie, że za 900 zł na rękę
    > wymagają od ciebie troche więcej niż za najniższą krajową.

    Czyli_czego_konkretnie więcej poza sprzedażą?
    I jak to się ma do rzeczywistości, której mam (nie)przyjemność doświadczać?

    > I nie jest to "przechadzanie się między stojakami".

    Czyli_co_konkretnie?

    > Nie lubię dyskutować z osobami, którę są przekonane, niesłusznie, że
    > wiedzą lepiej.

    Nie twierdzę, że wiem lepiej.
    Opisuję tylko i wyłącznie mój punkt widzenia.
    Ty może masz inne doświadczenia.
    Nie znaczy to jednak, że moje nie istnieją.
    Jaśniej nie potrafię.

    > Nie wiesz czego wymagają to się zatrudnij i zobacz.

    Nie ma takiej potrzeby, bo tak się składa, że wiem, o czym mówię.

    --
    PozdrawiaM