PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyskryminacja

  • 51. Data: 2007-09-24 18:38:45
    Temat: Re: dyskryminacja
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    the_foe napisał(a):

    > "Rynek go do tego musi zmusić, a nie bzdurne przepisy"
    > Dla mnie to jest opinia a nie opis rzeczywistosci.

    Jak rany. Wytnij jeszcze więcej z kontekstu, to będziesz bardziej
    wiarygodny.

    > Nie wiem, moze mam problemy z czytaniem, ale dla mnie kolega Wojciech
    > napisal ze przepisy prawa nie powinny wplywac na rynek.

    Nie napisałem tego.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2007-09-24 21:07:51
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 09:38:53 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    w <1de8vxnirh82x.ikuycjjqsk60$.dlg@40tude.net> napisał:

    > Bez przesady, Pan takie zachwoanie afirmuje na zasadzie "tak wszyscy
    > robia". Kiedys tak sie mowilo o wynoszeniu roznych rzeczy z pracy w PRLu.
    > Od poczatku: napisal Pan, ze przepisy zwalczajace dyskryminacje przy
    > zatrudnianiu ludzi sa "bzdurne" i obecna proba bagatelizowania
    > niestosownego cynizmu jest niedudana.

    Bo one są bzdurne i pełne luk, przez co ich obejście jest trywialne,
    czyniąc te przepisy jeszcze bardziej bzdurnymi.
    Jak pokazuje przykład studenta pracodawca musi się sam bardzo podłożyć,
    żeby od tych przepisów dostać.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 53. Data: 2007-09-29 07:04:55
    Od: "ser" <s...@s...org>

    W sprawie dyskryminacji z różnych powodów kontaktowałem się z Rzecznikiem
    Praw Obywatelskich który wyjaśnił, że nadrzędny jest inny przepis Kodeksu
    Pracy który mówi o prawie pracodawcy do swobodnego wyboru pracowników.
    Oczywiście widać tu sprzeczność między dwoma przepisami i nie dostałem
    żadnej wykładni w tej sprawie. Konsultacja z niezłym radcą prawnym mogłaby
    to wyjaśnić, jednak sądzę że należy tłumaczyć to tak: są stanowiska, na
    które potrzebna jest osoba spełniająca konkretne warunki. Na przykład
    sekretarka powinna być reprezentatywna bo goście wolą kontaktować się z
    ładnymi paniami. Natomiast jeśli w żaden sposób nie można wymyśleć powodu
    dla którego dany kandydat jest gorszy niż inny a jednak zostanie
    poinformowany w procesie starania o pracę, że nie został przyjęty z powodu
    wymienionego jako dyskryminujące, to jest podstawa żeby wnieść skargę do
    sądu. Jednak trzeba mieć materiał dowodowy że właśnie tak się stało, co jest
    praktycznie niemożliwe do uzyskania, bo pracodawca się nie oświadcza
    dlaczego ktoś nie został przyjęty, więc zawsze może on wytłumaczyć że
    przyjął osobę o lepszej wiedzy i doświadczeniu.