PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobre CV :)

  • 61. Data: 2005-02-03 01:00:13
    Temat: Re: dobre CV :)
    Od: Ziemowit <n...@p...adr>

    > Zależy od stanowiska. Programista? Jak masz 50 aplikacji spełniajacych
    > wymagania wg CV, na rozmowie chcesz 10 osób, to LM też może pomóc.
    50??? Jak u mnie ostatnio byla rekrutacja na "Agent helpdesk" to na 1
    stanowisko przyszlo 1200 ofert. Loteria, kurna jakas ;)

    > List Motywacyjny jest fatalną nazwą tego pisma i wprowadza w błąd.
    > Jeśli np. zorientowałeś się np. po opisie stanowiska w ogłoszeniu lub
    > oglądając stronę www, co tam cię czeka, zasygnalizuj to w LM - niech
    > czytający dowie się, że zdajesz sobie sprawę z pracy, jaką będziesz
    > wykonywał. No i treść zawsze powinna sugerować, dlaczego pracodawca
    No i wlasnie to jest roznica w podejsciu, bo:
    1. W 90% wypadkow zakresy wymagan wziety jest z kosmosu (typowe 25 lat i
    10 lat doswiadczenia)
    2. Skoro wysylam aplikacje, znaczy ze zdaje sobie sprawe z tego jaka
    praca jest oferowana i z pelna odpowiedzialnoscia skladam oferte (nawet
    w rozumieniu handlowym) bo:
    a. Interesuje mnie oferowane stanowisko
    b. Spelniam postawione wymagania
    c. Jestem swiadomy swoich dzialan

    > po Tobie może spodziewać się dobrych wyników. Dlaczego! a nie że
    O wynikach swiadczy sekcja na CV pt. "Wybrane projekty", gdzie
    stosunkowo szczegolowo opisuje kluczowe projekty jakie wykonalem.

    > napiszesz: jestem świetny i kreatywny. Masz rację co do handlowców,
    > chociaż nie w ten sposób: musisz umieć się sprzedać, aby dostać pracę.
    > Właśnie Ty, a nie ktoś ze 100 innych, co też tego chcą. A co
    > interesuje pracodawcę? Jaki z ciebie będzie miał interes.
    W sumie rozumiem Twoje podejscie. Mozliwe ze to ja jestem skrzywiony i
    dzialam (chcialbym zeby swiat dzialal) na bazie algorytmow.

    > Proste - chcesz aplikować od kwoty min. 4000zł? Napisz to w CV jako
    > Twoje preferencje. Jeśli szukają dobrych ludzi, to wtedy wyższa kwota
    > będzie nawet atutem przy czytaniu CV. Podczas rozmowy "zaproszeniowej"
    > jest to mniej zręczne.
    A co w takim razie zrobic kiedy pisze na CV wlasnie kwote jaka jest
    minimalna np. 4000, zostaje zaproszony na rozmowe i tam slysze ze
    wszystko super ale 3000? Kiedys mi nerwy puscily i byla potezna
    awantura, do tego stopnia ze firma oddala mi za bilety.

    --
    Greetings
    Ziemowit Skowronski

  • 62. Data: 2005-02-03 01:08:51
    Od: Ziemowit <n...@p...adr>

    > Nie do konca. W zwiazku z tym, ze w wiekszosci firm obowiazuje tajemnica
    > wynagordzen pracodawca moze pozwolic sobie na to, aby kandydatowi na kórym
    > mu zalezy zaoferowac pensje wieksza niz innym. Mój kumpel wlasnie zminil
    A to (w przypadku jawnosci wynagrodzenia w ogloszeniu) jest za
    przeproszeiem problem pracodawcy. Jak zaczyna sobie robic jakies gierki
    wynagrodzeniem pomiedzy pracownikami to sam sobie jest winny.

  • 63. Data: 2005-02-03 07:32:02
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 03.02.2005 Ziemowit <n...@p...adr> napisał/a:
    > 50??? Jak u mnie ostatnio byla rekrutacja na "Agent helpdesk" to na 1
    > stanowisko przyszlo 1200 ofert. Loteria, kurna jakas ;)
    No tak. ale im bardziej "zaawansowane" stanowisko, tym mniej.
    Nie wiem, nie mam doświadczenia w ogromnych firmach, ale nie widziałem
    jeszcze 1000 aplikacji na programistę. 100 tak, ale raczej nie więcej ;)

    > O wynikach swiadczy sekcja na CV pt. "Wybrane projekty", gdzie
    > stosunkowo szczegolowo opisuje kluczowe projekty jakie wykonalem.
    przerzuć to do LM (profilując w zależności od profilu pracodawcy - przy
    tworzeniu CRMów może mieć większe znaczenie doświadczenie w tej branży
    niz programowanie sterowników do pralek). I będziesz mieć LM.

> [...]
    > wszystko super ale 3000? Kiedys mi nerwy puscily i byla potezna
    > awantura, do tego stopnia ze firma oddala mi za bilety.
    Hyh. Liczą, że się zgodzisz na 3k, "w perspektywie więcej"? Ja kiedyś
    tak miałem... no i ta "perspektywa" nie nadeszła ;) Ale może za krótko
    czekałem?

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Mówią, że ciężka praca jeszcze nikomu nie zaszkodziła.....

  • 64. Data: 2005-02-03 07:49:51
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > A to (w przypadku jawnosci wynagrodzenia w ogloszeniu) jest za
    > przeproszeiem problem pracodawcy. Jak zaczyna sobie robic jakies gierki
    > wynagrodzeniem pomiedzy pracownikami to sam sobie jest winny.
    No to po jakiego grzyba ciągle się w tym wątku powołuje na zachód?
    Przepracowałem trochę lat w takiej firmie, jestem służbowo kilka razy
    w roku w różnych krajach i nie słyszałem, aby pracownicy szczebla
    średniego wiedzieli, ile drugi zarabia! To sprawa pomiędzy pracodawcą
    a pracownikiem.
    Inna sprawa, że preferuję jasne zasady, niskie stawki zasadnicze
    niezależne od stażu jednakowe dla danego stanowiska oraz możliwość
    dobrego wynagradzania ruchomego wg wypadkowej umiejętności i
    przydatności (z jasnymi kryteriami). Jakoś nikt się nie skarży.

  • 65. Data: 2005-02-03 07:52:18
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 03.02.2005 karol kluska <a...@o...pl> napisał/a:
    > eh... z moich doswiadczen wynika, ze pracodawca nigdy nie okresla
    > zadnego przedzialu - powszechna jest chyba dzisiaj "tajemnica
    > wynagrodzenia" - kazdy wymaga podania "oczekiwan finansowych" -
    > przeciez to chyba oczywiste, ze pracuje sie po to, zeby zarabiac
    > pieniadze i kazdy chcialby zarabiac jak najwiecej - dlatego jedynym
    > sensownym rozwiazaniem jest podejscie do problemu z drugiej strony i
    > podanie minimalnej kwoty za ktora jest sie w stanie podjac prace... i
    > to jest smutne wlasnie... eh...

    Ja na pytanie "ile chciałby pan zarabiać" odpowiedziałem, że chciałbym
    30k. Ale jestem gotów negocjować ;P

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    Tak prymitywny język jak Perl na pewno zostanie poprawnie obsłużony

  • 66. Data: 2005-02-03 07:59:35
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > No i wlasnie to jest roznica w podejsciu, bo:
    > 1. W 90% wypadkow zakresy wymagan wziety jest z kosmosu (typowe 25 lat i
    Nie tylko to i się zgadzam.
    > 2. Skoro wysylam aplikacje, znaczy ze zdaje sobie sprawe z tego jaka
    > praca jest oferowana i z pelna odpowiedzialnoscia skladam oferte (nawet
> [...]
    Jak 1199 pozostałych.
    > O wynikach swiadczy sekcja na CV pt. "Wybrane projekty", gdzie
    > stosunkowo szczegolowo opisuje kluczowe projekty jakie wykonalem.
    A dlaczego Twoja aplikacja jest lepsza niż tych 1199 innych? A może
    chodzi o ilość projektów? No to może 500 innych ma o 1 więcej...
    Programistów jest wielu, a dobrych programów mało. Wiem dlaczego
    firma, która zapłaciła 50000zł za program zamawia go u mnie ponownie.
    Bo widzą jak mój działa u znajomych a jak u nich...
    > W sumie rozumiem Twoje podejscie. Mozliwe ze to ja jestem skrzywiony i
    > dzialam (chcialbym zeby swiat dzialal) na bazie algorytmow.
    Śię nie da...
    > A co w takim razie zrobic kiedy pisze na CV wlasnie kwote jaka jest
    > minimalna np. 4000, zostaje zaproszony na rozmowe i tam slysze ze
    > wszystko super ale 3000?
    Zrezygnować. Koszty własne ;). Albo przekonać ich, że stracą cię, a to
    się im nie opłaca...

  • 67. Data: 2005-02-03 08:07:31
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Ziemowit [Thu, 03 Feb 2005 00:53:59 +0100]:

    > No i to jest wlasnie to co mnie denerwuje - LM.

    Mnie tez ;) Ale ciii... ;)

    > to wysylam ... pod warunkiem, ze nie wymagaja LM.

    To tez jakies kryterium.

    > ale wymagac LM od programisty?

    Mowiac szczerze to ja tez nie do konca wiem co mialbys w nim
    pisac, to jest akurat zawod w ktorym informacje o nim bardzo
    ladnie wyplywaja z CV. Chyba ze nie wyplywaja, chcesz wlasnie
    zmienic branze, umiejetnosci masz prywatne -- wtedy LM bedzie
    swietny do opowiedzenia co, jak i czemu.

    Natomiast np. w przypadku handlowcow sytuacja jest z mojego
    punktu widzenia dokladnie odwrotna: to, ze ktos nigdy nie byl
    handlowcem nie znaczy ze nie bedzie w tym dobry. Dlatego tutaj
    wieksza uwage zwracam wlasnie na LM. Ale to tez polsrodek, bo
    faktycznie ocenic mozna dopiero osobiscie.

    > Co wazniejsze - CV czy LM?

    Zalezy od stanowiska. Jak ktos ma "miec gadane" to patrze
    w jaki sposob potrafil zaprezentowac siebie w LM. Jesli na
    tym stanowisku potrzebny jest ktos "kto umie", wtedy CV.

    > Jak traktujecie aplikacje ktora zawiera tylko CV (mimo iz
    > w ogloszeniu stalo LM+CV)?

    Znacznie lepiej niz aplikacje zawierajaca LM mimo ze jak byk
    w ogloszeniu stalo zeby nie przysylac ;> A serio, jezeli jest
    to programista, specjalista, to po prostu zakladam ze uznal
    LM za zbedny przy swoim doswiadczeniu. Jesli to doswiadczenie
    potwierdza slusznosc dzialania, to u mnie ma plusa za to, ze
    potrafi ocenic swoje umiejetnosci i wartosc. Jesli sie nijak
    nie pokrywa... to chyba wiadomo ;)

    > Jak rozumiem, firma decydujac sie na zatrudnienie nowego
    > pracownika wie ile moze zaplacic (tak jest u mnie w firmie
    > przynajmniej).

    Wie ile planuje zaplacic. To nie to samo co 'moze', bo jesli
    przyjdzie glupim trafem czlowiek ktoremu warto dac 2x tyle?
    Albo zdecyduje sie zatrudnic studenta ktory bedzie sie uczyl
    i pracowal jednoczesnie, bo stanowisko akurat na to pozwala?

    Jak wpisze zalozenia placowe to ci dwaj ostatni daruja sobie
    najprawdopodobniej pisanie (no, ok, student nie ;>). Tak ze
    latwiej jednak okreslac stawki w rozmowie, jezeli masz kawal
    drogi do przejechania to telefonicznej.

    > Jakie jest wasze spojrzenie na CV z pozycja "oczekiwane
    > wynagrodzenie".

    Bardzo pozytywnie, od razu wiem na ile sie ceni i jak to sie
    ma do reszty CV.

    > Jak traktujecie kandydata, ktory porusza temat kasy juz
    > w momencie kiedy dzwonicie umowic sie na rozmowe?

    A to zalezy jak porusza :) Serio. To nie jest tak ze odpada
    kazdy kto chce pogadac o forsie. Ja na jego miejscu tez bym
    przeciez chciala i nie ma sie co wydurniac. Tylko mozna ten
    temat poruszyc rzeczowo i kulturalnie, albo wypalic "a ile
    placicie bo nie wiem czy mi sie chce?" ;) (tez autentyk)

    Kira

  • 68. Data: 2005-02-03 08:09:32
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Pawel Kender Maczewski [Thu, 3 Feb 2005 08:32:02 +0100]:

    > no i ta "perspektywa" nie nadeszła ;)

    Perspektywy tak maja ze zasadniczo zawsze znajduja sie w tym
    samym miejscu, niezaleznie od tego jak w ich strone zasuwasz ;)

    Kira

  • 69. Data: 2005-02-03 08:32:08
    Od: karol kluska <a...@o...pl>

    On Thu, 3 Feb 2005 08:52:18 +0100, Pawel Kender Maczewski

    >Ja na pytanie "ile chciałby pan zarabiać" odpowiedziałem, że chciałbym
    >30k. Ale jestem gotów negocjować ;P

    i co? ile wynegocjowales? moze tylko podziekowanie za zainteresowanie
    "nasza" firma? ;-)

  • 70. Data: 2005-02-03 08:40:24
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 03.02.2005 karol kluska <a...@o...pl> napisał/a:
    > On Thu, 3 Feb 2005 08:52:18 +0100, Pawel Kender Maczewski

    > i co? ile wynegocjowales? moze tylko podziekowanie za zainteresowanie
    > "nasza" firma? ;-)

    Sądzę, że człowiek, z którym rozmawiałem zrozumiał, o co mi chodzi.
    Zrozumiał, że czułbym się niezręcznie zarabiając więcej niż te 30k ;)
    A podziękowanie nie wiem czy było z tym związane... Ale ja się nie
    chciałem przeprowadzić do ich miasta, a dojazdy codzienne po 6h w każdą
    stronę mi mało pasują. No a oni nie chcieli firmy przenieść tutaj :>

    pozdr,