PracaGrupypl.praca.dyskusjedobre CV :) › Re: dobre CV :)
    From: Kira <k...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dobre CV :)
    Date: Thu, 03 Feb 2005 09:07:31 +0100

    Re to: Ziemowit [Thu, 03 Feb 2005 00:53:59 +0100]:

    > No i to jest wlasnie to co mnie denerwuje - LM.

    Mnie tez ;) Ale ciii... ;)

    > to wysylam ... pod warunkiem, ze nie wymagaja LM.

    To tez jakies kryterium.

    > ale wymagac LM od programisty?

    Mowiac szczerze to ja tez nie do konca wiem co mialbys w nim
    pisac, to jest akurat zawod w ktorym informacje o nim bardzo
    ladnie wyplywaja z CV. Chyba ze nie wyplywaja, chcesz wlasnie
    zmienic branze, umiejetnosci masz prywatne -- wtedy LM bedzie
    swietny do opowiedzenia co, jak i czemu.

    Natomiast np. w przypadku handlowcow sytuacja jest z mojego
    punktu widzenia dokladnie odwrotna: to, ze ktos nigdy nie byl
    handlowcem nie znaczy ze nie bedzie w tym dobry. Dlatego tutaj
    wieksza uwage zwracam wlasnie na LM. Ale to tez polsrodek, bo
    faktycznie ocenic mozna dopiero osobiscie.

    > Co wazniejsze - CV czy LM?

    Zalezy od stanowiska. Jak ktos ma "miec gadane" to patrze
    w jaki sposob potrafil zaprezentowac siebie w LM. Jesli na
    tym stanowisku potrzebny jest ktos "kto umie", wtedy CV.

    > Jak traktujecie aplikacje ktora zawiera tylko CV (mimo iz
    > w ogloszeniu stalo LM+CV)?

    Znacznie lepiej niz aplikacje zawierajaca LM mimo ze jak byk
    w ogloszeniu stalo zeby nie przysylac ;> A serio, jezeli jest
    to programista, specjalista, to po prostu zakladam ze uznal
    LM za zbedny przy swoim doswiadczeniu. Jesli to doswiadczenie
    potwierdza slusznosc dzialania, to u mnie ma plusa za to, ze
    potrafi ocenic swoje umiejetnosci i wartosc. Jesli sie nijak
    nie pokrywa... to chyba wiadomo ;)

    > Jak rozumiem, firma decydujac sie na zatrudnienie nowego
    > pracownika wie ile moze zaplacic (tak jest u mnie w firmie
    > przynajmniej).

    Wie ile planuje zaplacic. To nie to samo co 'moze', bo jesli
    przyjdzie glupim trafem czlowiek ktoremu warto dac 2x tyle?
    Albo zdecyduje sie zatrudnic studenta ktory bedzie sie uczyl
    i pracowal jednoczesnie, bo stanowisko akurat na to pozwala?

    Jak wpisze zalozenia placowe to ci dwaj ostatni daruja sobie
    najprawdopodobniej pisanie (no, ok, student nie ;>). Tak ze
    latwiej jednak okreslac stawki w rozmowie, jezeli masz kawal
    drogi do przejechania to telefonicznej.

    > Jakie jest wasze spojrzenie na CV z pozycja "oczekiwane
    > wynagrodzenie".

    Bardzo pozytywnie, od razu wiem na ile sie ceni i jak to sie
    ma do reszty CV.

    > Jak traktujecie kandydata, ktory porusza temat kasy juz
    > w momencie kiedy dzwonicie umowic sie na rozmowe?

    A to zalezy jak porusza :) Serio. To nie jest tak ze odpada
    kazdy kto chce pogadac o forsie. Ja na jego miejscu tez bym
    przeciez chciala i nie ma sie co wydurniac. Tylko mozna ten
    temat poruszyc rzeczowo i kulturalnie, albo wypalic "a ile
    placicie bo nie wiem czy mi sie chce?" ;) (tez autentyk)

    Kira