PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy dostane zasilek i jak to bedzie?

  • 1. Data: 2005-01-04 12:25:48
    Temat: czy dostane zasilek i jak to bedzie?
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    Trzy miesiace temu podpisalem umowe o rozwiazaniu umowy o prace na czas
    nieokreslony za porozumieniem stron. Pracowalem w tej firmie 5 lat. Teraz
    skonczyl sie okres wypowiedzenia i czekam na swiadectwo pracy.
    Czy w takiej sytuacji przysluguje mi zasilek? W jakiej wyskosci? Przez ile
    czasu?
    Czy pobierajac zasilek moge jednoczesnie otrzymywac wynagrodzenie z tytulu
    umow zlecenie / umow o dzielo?
    Jak czesto trzeba zglaszac sie w urzedzie? O ktorej godzinie? Jak dlugo
    trzeba stac w kolejce (wawa)? Czy nie beda probowali wciskac mi jakichs
    kursow / pracy?
    Czy sa jakies dodatkowe wymagania do przyznania zasilku?
    Czy banki moga sie dowiedziec, ze jestem na zasilku i czy moze miec to
    jakies odbicie w obsludze kredytow (zakladajac, ze nadal bede mial wplywy na
    konto)?

  • 2. Data: 2005-01-04 12:36:46
    Temat: Re: czy dostane zasilek i jak to bedzie?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 13:25:48 +0100, Holden Caulfield <m...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > Czy banki moga sie dowiedziec, ze jestem na zasilku i czy moze miec to
    > jakies odbicie w obsludze kredytow (zakladajac, ze nadal bede mial

    Ty nie jestes bezrobotny tylko straciles jedno z wielu zrodel utrzymania.

  • 3. Data: 2005-01-04 12:37:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Holden Caulfield <m...@p...fm>
    wystukał[a]:
> [...]
    > lat. Teraz skonczyl sie okres wypowiedzenia i czekam na swiadectwo
    > pracy. Czy w takiej sytuacji przysluguje mi zasilek? W jakiej

    Przysluguje, ale dopiero po 3 miesiącach (te 3 mies przepadają
    bezpowrotnie), no chyba że to porozumienie było związane ze zmianą
    miejsca zamieszkania (wtedy normalnie po 7 dniach bodajże).

    > Czy pobierajac zasilek moge jednoczesnie otrzymywac wynagrodzenie z
    > tytulu umow zlecenie / umow o dzielo?

    Nie. Jeżeli podejmujesz pracę na podstawie umowy zlecenia/dzieła, to
    musisz się wyrejestrować - tracisz status bezrobotnego, a tym samym
    zasiłek.

    > Jak czesto trzeba zglaszac sie w urzedzie? O ktorej godzinie? Jak
    > dlugo trzeba stac w kolejce (wawa)? Czy nie beda probowali wciskac
    > mi jakichs kursow / pracy?

    Najprawdopodobniej raz w miesiącu, w godzinach przyjęć interesantów.
    Myślę, że jakaś pracę powinni wciskać - przecież to ich praca!
    A jeżeli cie nie interesują oferty pracy to po co się rejestrujesz jako
    bezrobotny?

    > Czy banki moga sie dowiedziec, ze jestem na zasilku i czy moze miec
    > to jakies odbicie w obsludze kredytow (zakladajac, ze nadal bede
    > mial wplywy na konto)?

    Raczej się nie dowiedzą, o ile nie poproszą cię o zaświadczenie od
    pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-01-04 12:42:47
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Ty nie jestes bezrobotny tylko straciles jedno z wielu zrodel utrzymania.

    Jak zwal tak zwal, ale zgodnie z polskim prawem jestem bezrobotny. Stad moje
    pytanie, czy w sytuacji ktora opisalem w poscie otwierajacym watek
    przysluguje mi zasilek.

  • 5. Data: 2005-01-04 12:48:10
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> wrote in message news:cre2mq$uk8

    > Przysluguje, ale dopiero po 3 miesiącach (te 3 mies przepadają
    > bezpowrotnie),

    Po 3 miesiacach od podpisana rozwiazania umowy o prace czy od konca
    3-miesiecznego okresu wypowiedzenia?
    Przez ile czasu dostawalbym zasilek?

  • 6. Data: 2005-01-04 13:35:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> wrote in message
    > Po 3 miesiacach od podpisana rozwiazania umowy o prace czy od konca

    Tu masz dokładne informacje: fakt ja te 3 mies to tak na oko podałam i
    się pomyliłam:

    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=20
    5
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=10
    0

    Przepraszam za wprowadzenie w bład.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-01-04 13:49:24
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> wrote in message

    > Tu masz dokładne informacje: fakt ja te 3 mies to tak na oko podałam i
    > się pomyliłam:

    Z tego wynika, ze w przypadku porozumienia stron polroczny zasilek
    przysluguje po 180 dniach od dnia zarejestrowania w urzedzie, dobrze to
    rozumiem?

  • 8. Data: 2005-01-05 15:20:11
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Użytkownik "Holden Caulfield" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Z tego wynika, ze w przypadku porozumienia stron polroczny zasilek
    > przysluguje po 180 dniach od dnia zarejestrowania w urzedzie, dobrze to
    > rozumiem?

    Utrata prawa do zasiłku
    Bezrobotny traci prawo do zasiłku lub uzyskuje do niego prawo po określonym
    w ustawie okresie czasu gdy:

    w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem się w powiatowym urzędzie pracy
    rozwiązał stosunek pracy (stosunek służbowy) za wypowiedzeniem albo na mocy
    porozumienia stron, chyba, że porozumienie stron nastąpiło z powodu
    upadłości, likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotyczących pracodawcy zakładu pracy albo rozwiązanie stosunku pracy
    (służbowego) za wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron nastąpiło z
    powodu zmiany miejsca zamieszkania - zasiłek nie przysługuje przez 90 dni
    (art. 75 ust. 1 pkt 2 i ust.2 pkt ustawy),

    Magda

  • 9. Data: 2005-01-05 15:20:27
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystukał[a]:
    >
    > Tu masz dokładne informacje: fakt ja te 3 mies to tak na oko podałam i

    - którzy mają na utrzymaniu co najmniej jedno dziecko w wieku do 15 lat, a
    małżonek bezrobotnego jest także bezrobotny i utracił prawo do zasiłku z
    powodu upływu okresu jego pobierania po dniu nabycia prawa do zasiłku przez
    tego bezrobotnego.

    A co gdy ktos nie ma meza?

    Magda

  • 10. Data: 2005-01-05 17:12:20
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Mrówka" <m...@b...pl> wrote in message

    > Utrata prawa do zasiłku
    [...]
    > (art. 75 ust. 1 pkt 2 i ust.2 pkt ustawy),

    Akurat z tego co zacytowalas nie wynika nic, o co pytam.